Seznam.cz v roce 2010 utržil 2,25 mld. Kč

Seznam.cz v loňském roce zvýšil tržby na 2,25 mld. Kč. Oproti výsledku z roku 2009 tedy jeho tržby vzrostly o 18%. Seznam.cz rostl i co do počtu zaměstnanců. Na konci roku 2010 už měl 803 zaměstnanců, což představuje 7% navýšení oproti roku 2009. (TZ)

Rok 2010 byl pro Seznam.cz rokem úspěšným. Podařilo se zvýšit příjmy z prodeje produktů     a služeb o 18 %. Tyto dobré výsledky také napomohly tomu, že se mohl rozšířit tým zaměstnanců. Na konci roku 2010 měl Seznam.cz již více než 800 zaměstnanců a i letos se jeho týmy rozrůstají. Rok, který byl na českém trhu ve znamení doznívání ekonomické recese, tedy Seznam.cz zvládl.

„Seznam.cz už rozhodně není malá firma. Více než osm set lidí, kteří se svoji prací                     a nasazením podílí na růstu a úspěchu firmy, opravdu není málo. Ale naše práce rozhodně nekončí. Dál pracujeme na nových projektech. Začátek roku 2011 je takovou hezkou ukázkou toho, jakým směrem se vydáváme. Máme za sebou koupi Streamu, spuštění nových služeb Super.cz a Seznam TIP a na poli mobilního internetu úspěšné uvedení aplikací Mapy.cz           a Novinky.cz na trh,“ uvedl Pavel Zima, místopředseda představenstva a generální ředitel Seznam.cz.

Podnikání společnosti Seznam.cz stojí na čtyřech základních pilířích: vyhledávání včetně reklamního systému Sklik, zápisech v katalogu Firmy.cz, reklamou na obsahových (Novinky.cz, Super.cz, atd.) a oborových službách (Sreality.cz, Sauto.cz, atd.). Každý z těchto pilířů tvoří zhruba čtvrtinu příjmů společnosti.

„I nadále chceme pro české uživatele bezplatné služby. Našim cílem je, aby u nás každý našel, co hledá, aniž by byl omezován tím, kolik, nebo zda si bude ochotný za informaci zaplatit. Příjmy Seznamu tedy budou vždy pramenit z reklamy. V loňském roce nejvíce rostl zájem         o PPC reklamu. My jsme v ní loni vyrostli o 60 %, PPC reklama, včetně Skliku, nám loni vydělala téměř miliardu, což podle dat SPIR představuje zhruba polovinu příjmů z této internetové reklamy na českém trhu. I začátek letošního roku je pro naši PPC reklamu velice příznivý. Zájem o ni byl v prvních měsících roku dokonce vyšší než v loňském rekordním roce,“ dodal Pavel Zima.

I nadále platí, že služby, které Seznam.cz nabízí, patří ke každodennímu životu většiny české internetové populace. A zájem o ně v absolutních číslech roste. Nejpoužívanější službou s nejvíce reálnými uživateli je domovská stránka Seznam.cz. „S trochou nadsázky by se dalo říct, že skoro každý český uživatel internetu se na naši domovskou stránku minimálně jednou za měsíc podívá. Její reální uživatelé totiž dosahují pěti milionů. A to plní naši představu. Chceme totiž, aby Seznam byl pro české uživatele bránou do dění na českém internetu,“ komentoval Pavel Zima, místopředseda představenstva a generální ředitel Seznam.cz.              I vyhledávání roste – měsíční počet reálných uživatelů, kteří používají vyhledávání na Seznam.cz, se neustále zvyšuje. Například počet reálných českých uživatelů fultextového hledání Seznam.cz v meziročním srovnání března 2010 a 2011 vzrostl o 5 %.

Související

This entry was posted in Tisková zpráva and tagged . Bookmark the permalink.

Komentujte na Facebook.com

Napsat komentář