Internet v mobilu používá již přes 2,5 milionu uživatelů

V úterý proběhl čtvrtý ročník odborné konference Mobile Internet Forum. Účastníci si mohli vybrat z bohatého programu, během kterého byla zveřejněna řada zajímavých informací a statistik. Mluvilo se například o počtech a chování uživatelů mobilního Internetu, ziskovosti investic do mobilních aplikací, nebo také o rozvoji datových toků v mobilních sítích. (TZ)

Na 150 zájemců si do Konferenčního centra City v Praze přišlo vyslechnout informace o situaci a trendech v oblasti mobilního Internetu. Program byl zaměřen na vše, co s touto tematikou souvisí: mobilní obsah a marketing, datovou komunikaci, mobilní platby, nové technologie, chytré telefony a aplikace.

Hned na úvod zazněla z úst Slavomíra Doležala (T-Mobile) čísla ze statistik tří českých operátorů. Zmínil například, že počet uživatelů mobilního Internetu v srpnu 2011 v ČR překonal již 2,5 milionu. Nejčastěji využívaným operačním systémem je Symbian, avšak jeho podíl postupně klesá. Data společnosti Seznam.cz prezentoval Ivan Mikula, který navíc upozornil na silnou konkurenci mezi mobilními aplikacemi, která způsobuje, že i ta sebevíc propracovaná časem upadá do „kráteru zapomnění“ a je pak nutné ji nákladně propagovat.

Pohled ze strany vývojářů poskytli Marián Nič (Crazy Tomato), Michal Šrajer (Inmite) a Tomáš Čermák (eMan). Diskutovalo se o výhodách a nevýhodách jednotlivých platforem a otázce, zda raději investovat do mobilního webu, nebo do aplikace. Zaznělo, že v Česku je prodej mobilních aplikací zatím spíše zanedbatelný, a tak není pro zadavatele výdělečnou činností a vývojáři se vytváření aplikací věnují raději jen na zakázku. V rámci debaty také řečníci odhadovali výdaje za mobilní reklamu v ČR.

Hynek Urban (Nokia Siemens Networks) publikoval tržby evropských výrobců a prodejců mobilních aplikací a v porovnání k tomu tržby operátorů za datovou konektivitu. Zdůraznil také problém omezené kapacity současné datové infrastruktury. „Čeští operátoři bohužel dostatečně neinvestují do rozvoje datových sítí a silně zaostávají za zahraničím v rozvoji sítě 3G,“ upozornil v návaznosti moderátor konference Patrick Zandl (Lupa.cz).

Petr Mára avizoval uvolnění operačního systému iOS 5 společností Apple a upozornil na některé inovativní funkce této nové verze. Jedním z témat konference byl i geolokační marketing, kdy restauratér Matouš Petráň popsal své zkušenosti se sociální sítí FourSquare a Lubor Zoufal (Lagardére Active ČR) zhodnotil geolokační aplikaci Motomail a popsal další plány s ní.

Fotografie z konference naleznete během dneška na stránkách akce. Na serveru Lupa.cz vyšla také reportáž Jak vydělat na mobilním webu, když nejste operátor a jako další zdroj lze využít úterní online zpravodajství. Zajímavé informace jsou k dispozici rovněž na sociální síti Twitter.

Konferenci uspořádal server Lupa.cz a podnikatelská síť TUESDAY Business Network ve spolupráci s generálním partnerem Seznam.cz. Partnery pak byly společnosti Google, Inmite, Nokia, Nokia Siemens Networks, O2 MediaT-Mobile. Hlavním mediálním partnerem byl měsíčník Strategie. Dále konferenci mediálně podpořily AndroidMarket.cz, EURO, Mobility, MobilMania.cz, SmartMania.cz a SvětAndroida.cz. Produkčně akci zajistila společnost Internet Info.

Lupa.cz (www.lupa.cz) je jedním z nejstarších specializovaných zpravodajských serverů v ČR. Přináší původní odborné články, komentáře a analýzy z oblasti dění na Internetu a v telekomunikacích se zřetelem na problematiku internetového obsahu, poskytovatelů připojení, online marketingu a e-commerce.

TUESDAY Business Network (www.tuesday.cz) je sdružení poskytující platformu pro setkávání, navazování kontaktů a sdílení informací mezi podnikateli, investory a profesionály v oblasti technologií a inovací. Je pořadatelem řady odborných seminářů a konferencí zaměřených na využití technologií v praxi.

Internet Info, s.r.o. (www.iinfo.cz) představuje jednu z největších mediálních společností českého internetového trhu. Je vydavatelem řady specializovaných zpravodajských a zábavních serverů, které patří ke špičce ve svém oboru. Současně se zaměřuje na produkci odborných konferencí, seminářů a školení.