O2 loni poskytlo slevu na pevnou linku 48 836 zákazníkům s hendikepem

  • O2 zpřístupňuje své služby všem. V roce 2011 například vyřídila služba O2 Hovor pro neslyšící více než 15 tisíc požadavků, o rok dříve to bylo 14 tisíc.
  • Hendikepovaným jsou také k dispozici specialisté O2 Guru, které lze od 1. května najít ve 123 O2 prodejnách; tito poradci prošli školením, díky němuž jsou připraveni pomoci zákazníkům se speciálními potřebami.
  • Zhruba jedna miliarda lidí na celém světě se potýká s nějakým zdravotním znevýhodněním, závažný hendikep pak podle Světové zdravotnické organizace (WHO) komplikuje život téměř 200 milionům lidí. Některá omezení přicházejí s věkem – s tím, jak průměrný věk dožití ve světě roste, bude lidí s různými zdravotními omezeními nejspíše dále přibývat. Na celém světě je přitom registrováno více než šest miliard SIM karet, takže je jasné, že mezi uživateli mobilních telefonů je i velký počet zákazníků se specifickými potřebami.

    Společnost Telefónica Czech Republic se snaží zdravotně znevýhodněným lidem usnadnit využívání komunikačních služeb. O2 nabízí zákazníkům mnoho výhod (slevy, speciální zařízení) nad rámec státního příspěvku. V roce 2011 tak byla poskytnuta sleva na pevné lince 48 836 zákazníkům s I. stupněm závislosti.

    Pro neslyšící zákazníky O2 dále nabízí speciální službu Hovor pro neslyšící. Ta umožňuje neslyšícímu poslat s pomocí mobilního telefonu, fixní telefonu, SMS, e-mailu, ICQ či psacího telefonu a faxuvzkaz, který operátorka přetlumočí volanému. Historie této služby u společnosti Telefónica Czech Republic sahá do roku 1997. V roce 2011 vyřídila služba Hovor pro neslyšící více než 15 tisíc požadavků, o rok dříve to bylo 14 tisíc.

    Novinkou je pak služba O2 Guru, v rámci níž jsou speciálně vyškolení zaměstnanci ve 123 prodejnách O2 připraveni poradit zákazníkům s nastavením telefonu i počítače. O2 Guru absolvují také speciální školení, které jim usnadní komunikaci a umožní lépe pochopit potřeby lidí s různým typem zdravotního znevýhodnění.

    Zodpovědný přístup ve svém podnikání představuje společnost Telefónica i prostřednictvím nově spuštěné webové stránky www.myslimena.cz. Ta je věnovaná aktivitám v oblasti společenské odpovědnosti. Zde společnost mimo jiné vyvěsila krátký dotazník, jehož cílem je získat cennou zpětnou vazbu, aby bylo možné co nejlépe nastavit služby právě pro osoby, které si vyžadují speciální péči.