Průzkum Intel: Přijít na dovolené o notebook je horší než ztratit snubní prsten

Praha, 3. srpna 2012 – Do jaké míry internet a mobilní technologie proměňují naše cestování, ukazuje nejnovější průzkum# pro společnost Intel. Jak prokázaly odpovědi více než 2500 respondentů v USA, revoluce ve vývoji mobilních zařízení, jako jsou UltrabookyTM, notebooky a tablety, má zřetelný dopad na jejich cestovatelské návyky a chování. Lidé současnosti jsou totiž ochotni udělat téměř cokoli, jen aby se na cestách nemuseli odloučit od svých mobilních „miláčků“ a udrželi si tak i během dnů letní dovolené kontakt se sociálními sítěmi či oblíbenými on-line zdroji. (TZ)

„Stále více platí, že v zavazadle lidí chystajících se na dovolenou nesmí chybět nějaké technologické zařízení. Pouto mezi cestovateli a jejich ultrabooky, notebooky a tablety se za několik uplynulých let významně prohloubilo s tím, jak doslova explodovalo množství na webu dostupných informací, zábavy a služeb,“ řekl Pavel Svoboda, PR manažer společnosti Intel. Pryč jsou dny, kdy lidé pojímali dovolenou jako útěk od každodenního života, poněvadž stále více z nich touží sdílet své zážitky a zkušenosti v reálném čase a využívat technologie pro svoji zábavu a komunikaci. Například tři čtvrtiny dotazovaných využívají počítače a tablety i během dovolené ke kontaktu s rodinou a přáteli, dokládá Pavel Svoboda.

Bezmála polovina cestovatelů (46 %), z toho 63 % mladšího věku, přiznává, že je ochotna dělat ústupky ve svém pohodlí a osobní hygieně ve snaze připojit  svůj počítač či tablet k elektrické zásuvce. V praxi to znamená, že si podle dostupnosti zásuvek vybírají restauraci či kavárnu, či jim dokonce nevadí sedět na zemi vedle zásuvky. 64 % respondentů průzkumu již na dovolené obětovalo svůj osobní vzhled ve prospěch digitálního zařízení, které v zavazadle dostalo přednost před kulmami, kosmetickými potřebami a módními doplňky, krémy na opalování, šaty, či dokonce botami.

Děláte to na dovolené také tak? Aneb jak technologie proměňují naše chování na cestách…

Závislosti na technologiích:

  • Ve vztahu s… počítačem. Většina cestujících (77 %) považuje ztrátu mobilního zařízení za větší problém než ztrátu snubního prstenu.
  • Spálíme se kvůli mobilním technologiím: 28 % cestujících by obětovalo krém na opalování, aby se jim do kufru vešel přenosný počítač.
  • 87 % mladých lidí je šťastnějších, když si na cestu mohou vzít svoje mobilní zařízení.
  • 7 % někdy vyhodilo partnerovi ze zavazadla oblečení, aby se jim tam vešel jejich přenosný počítač.

Nakukování přes rameno jako největší prohřešek

  • 25 % někdy nakukovalo na displej někoho jiného. Polovina dotazovaných (49 %) se cítí obtěžována, když jim někdo kouká na displej zobrazující často osobní a důvěrné informace.
  • Právě bezpečnost zařízení je považována za nejcitlivější záležitost. Téměř polovina (46 %) se obává ztráty počítače, přesto 26 % cestujících při cestování opomíjí základní bezpečnostní opatření. Na veřejnosti tak zadávají údaje o své platební kartě, využívají nezabezpečené wi-fi sítě, či dokonce nechávají svůj přístroj bez dozoru.

Hlavně ať je dobitý čili o zásuvkovém šílenství

  • 25 % cestovatelů si vybralo restauraci podle dostupnosti zásuvek. Podobný výsledek zaznamenal průzkum společnosti Intel v Evropě, podle něhož by 47 % dotazovaných včetně České republiky u notebooků ocenilo delší výdrž na baterii.
  • 63 % mladých cestovatelů někdy obětuje pohodlí či osobní hygienu dobití svého počítače – kupříkladu jim nevadí sedět na zemi vedle zásuvky.
  • 13 % mladých respondentů se přiznalo, že si již dostupný zdroj elektrické energie „uzurpovalo“.
  • Někteří dokonce přiznávají flirt s neznámým spolucestujícím ve snaze dostat se k zásuvce.

Infografika

O společnosti Intel

Společnost Intel je světový lídr v počítačové inovaci. Společnost navrhuje a buduje klíčové technologie, které slouží jako základ pro výpočetní zařízení ve světě. Další informace o společnosti Intel jsou dostupné na www.intel.com/pressroom a http://blogs.intel.com.

Příspěvek byl publikován v rubrice Tisková zpráva se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.