Vyhrává v českém vyhledávání Google nebo Seznam? [INFOGRAFIKA]

Praha, 26. února 2013 – Význam vyhledávače Google od roku 2010 na českém trhu neustále roste a pozitivně se vyvíjí i chování návštěvníků přicházejících z tohoto vyhledávače na firemní weby. Takové jsou výsledky studie společnosti Effectix, založené na údajích 1 624 firemních webových stránek, především ze SME segmentu. Základní zjištění i další detaily dnes byly zveřejněny na www.doba-webova.com, kde najdete i přehlednou infografiku a můžete si zkusit sami odpovědět na otázku, zda v českém vyhledávání vyhrává Google nebo Seznam. (TZ)

V roce 2012 navštívilo 1 624 firemních webových stránek celkem 134 milionů návštěv a nejvíce návštěv zaslal Google (23 %). Na druhém místě najdete největší český vyhledávač Seznam.cz s 16% podílem. „Na firemní webové stránky zasílá Google více návštěv než Seznam.cz i v případě, kdy zahrneme do zdroje další relevantní služby, jako např. Zbozi.cz, Firmy.cz, Obrazky.cz či mobilní Seznam.cz,“ říká David Bauckmann, CEO Effectix.com.

 

Od roku 2010 dochází k růstu podílu Google a ostatních vyhledávačů, podíl Seznam.cz se stále snižuje. Od roku 2010 podíl Google vzrostl na 53 % (z původních 48 %), Seznam ze  47 % klesl na 37 %.

Návštěvníci na firemní webové stránky přicházejí nejčastěji z vyhledávačů (44 %), následují přímé návštěvy (20 %), odkazující stránky (19 %) a kampaně (17 %). Meziročně podíl příchodů z vyhledávačů stoupl o 8 %.

Pokud budeme srovnávat pouze vyhledávače, tak z Google přichází 53 % návštěv a ze Seznam.cz 37 % návštěv. Google stále vede i v okamžiku, kdy dojde k zahrnutí další relevantních zdrojů u Seznamu (např. Zboží.cz, Firmy.cz, Obrázky.cz, mobilní Seznam.cz, atd). V takovém případě se poměr změní na 49 % z Google a 42 % ze Seznam.cz (v roce 2012).

Návštěvníci ze Seznam.cz si v průměru prohlédnou 5,9 stránky, což je mírně více, než návštěvníci přicházející z Google (5,4 stránky). Od roku 2010 ale opět dochází k postupnému snižování u Seznamu (z 6,8 na 5,9) a mírnému navýšení u Google (z 5,1 na 5,4).

Průměrná délka návštěvy ukazuje, že uživatelé na webu stále více a více pospíchají. Od roku 2010 se u návštěvníků ze Seznamu průměrná délka návštěvy snížila z 3:34 minut na 3:20 minuty, u Google z 3:23 minuty na 3:10 minuty.

Míra opuštění stránky je v případě Seznamu 48.2 %, u Google je to 46.3 %. U Google navíc tento ukazatel od roku 201 výrazně poklesl (z 52 % na 46.3 %), zatímco u Seznamu stoupá (ze 45.4 % na 48. 2 %).

Služby Seznamu zasílají více nových návštěv než Google, 57 % vs. 56 % je ale velmi těsný rozdíl. Velmi těsný je tento rozdíl i v čase, od roku 2010 došlo k mírnému zvýšení počtu nových návštěv u obou vyhledávačů.

Dobu webovou v číslech najdete na www.doba-webova.com, na stejné adrese je možné získat i kompletní infografiku. Zdrojem jsou data z analytického a statistického nástroje Google Analytics použitého na 1 624 firemních webech v roce 2012. Samotné zpracování a vyhodnocení dat provádí Effectix od roku 2010 a díky tomu je možné sledovat i některé trendy.

Doba webová si neklade nároky na úplnost, přesnost a nemůže zdaleka obsáhnout „celý český Internet“. Jejím smyslem je upozornit na zajímavé trendy, změny v chování internetových uživatelů a poskytnout informace, které je možné dále použít, zejména tam, kde je možné stavět a tom, že data pocházejí z firemních webových stránek. V každém případě je ale vhodné je podrobit kritickému myšlení a hodnotit je v odpovídajících souvislostech.

Doba webová v číslech chystá další analýzy a studie, nejbližší bude na téma „Česko a sociální sítě“, pracuje se na „Česko a e-commerce“ a „Česko a internetová reklama“. Zveřejněné informace bude Doba webová průběžně aktualizovat a doplňovat, tak aby se www.doba-webova.com mohla stát zajímavým a užitečným informačním zdrojem.

O společnosti Effectix.com

Effectix.com, s.r.o. zajišťuje pro rozsáhlé portfolio svých klientů služby v oblasti efektivního internetového marketingu. Od výroby webových stránek nebo internetových obchodů, přes SEO až po následnou propagaci a zviditelnění firem na Internetu. Poskytuje komplexní servis v internetové oblasti s jasným zaměřením na maximalizaci okamžitých prodejních výsledků. S nadstandardním klientským servisem pracuje pro malé, střední i velké firmy.

Příspěvek byl publikován v rubrice Tisková zpráva se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.