Obrat slevového trhu za první kvartál 2013 činil přes 690 milionů

Praha, 24. dubna 2013 – Slevový agregátor Slevín.cz spolu s B2B platební platformou PayLo zveřejňuje čísla za první čtvrtletí 2013. Obrat celého trhu za toto období činí přes 690 milionů Kč, slevovému trhu jasně vévodí Slevomat.cz, s odstupem následují Vykupto.cz a Zapakatel.cz. (TZ)

První kvartál je na slevovém trhu ekonomicky nejslabší období.  Zatímco obraty druhého a třetího kvartálu vytváří především silná nabídka dovolených, čtvrtý kvartál pak tradičně patří vánočním nabídkám. V začátku roku podobně silné trendy chybí. Pokud zůstanou období se silným obratem zachována i letos, dá se z výsledků prvního čtvrtletí usuzovat, že v roce 2013 se celkový obrat trhu pravděpodobně navýší a překoná tak loňských 2,9 miliardy.

„V současné chvíli se připravujeme na start letní sezóny, tedy především na nabídku dovolených. Ta nejen tvoří největší část obratu, ale budí neustále rostoucí zájem ze strany našich uživatelů. Pro většinu slevových portálů tak na jaře začíná hlavní sezóna,“ uvádí Michal Menšík, jednatel slevového agregátoru Slevín.cz.

Kdo vévodí trhu?

TOP 6 portálů dle obratu za 1Q 2013 v Kč:

1. Slevomat: 202 mil.

2. Vykupto: 90 mil.

3. Zapakatel: 64,5 mil.

4 – 6. Pepa.cz:   40 mil.

4 – 6. Hyperslevy:   40 mil.

4 – 6. Nakupvakci.cz 40 mil.

(zdroj: PayLo a jednotlivé servery)

 TOP 5 portálů dle obratu za březen 2013 v Kč:

1. Slevomat: N/A

2. Vykupto: 30 mil.

3. Zapakatel: 18,1 mil.

4. Hyperslevy: 14,6 mil.

5. Pepa: 13,7 mil.

(zdroj: PayLo a jednotlivé servery)

“Být na špičce slevových serverů v Česku je potěšující, ale také zavazující,” říká Vladimír Hlaváček, marketingový ředitel Zapakatel.cz. “Slevové servery po třech letech existence potvrzují, že jsou pro firmy kvalitním marketingovým nástrojem a pro zákazníky skvělou cestou jak levně získávat zboží a služby,” dodává.

Počet slevových portálů klesá, ne však dramaticky

V souladu s předpoklady pokračuje celková konsolidace trhu slevových portálů. Podle dat platformy PayLo je ekonomicky aktivních 93 portálů. Přechod do roku 2013 skrze zimní sezonu tedy nepřežilo 29 portálů. Jedná se jak o fúzující portály, tak hráče, kteří z trhu zmizeli úplně.

„Nadále se bude formovat TOP 20 portálů, které mají dominantní postavení na trhu. Trh se neustále vyvíjí a má stále co nového nabídnout. Ať už rozšiřujícím se sortimentem zboží, tak pokračováním ve zkvalitňování nabídek a služeb. Slevový trh má již své stále zákazníky; rostoucí trend obratů zůstává zachován, nebo se bude nadále mírně zvyšovat,“ dodává Mario Megela, šéf platební platformy PayLo.

Stále více se prohlubuje spolupráce slevových portálů s klasickými eshopy, což se nejvíce projevilo v období Vánoc. Tím je jasně potvrzen dlouho předpovídaný tržní trend, který určuje, kam se bude slevový trh dále rozpínat. Slevové agregátory svou velikou návštěvností totiž prokázaly, že mohou tvořit ideální platformu pro komunikaci akčního zboží online i kamenných obchodníků. Hlavním argumentem nadále zůstává poskytnutá sleva na produkt, která však již nemusí být podmíněna hromadným nákupem.

Kategoriím v počtu nabídek začíná dominovat móda

Koncem roku 2012 zaznamenaly raketový start sekce věnující se módě a módním doplňkům. Počtem nabídek dokonce na sklonku roku sesadily dlouholetou stálici v žebříčcích prodejů – sekci gastronomie. Zároveň se nově začala vykytovat sekce potraviny, která se ustálila na třetí až čtvrté pozici.

Obrat jednotlivých kategorií v procentech:

 Pobyty cestování 57,13%

Zboží 15,39%

Péče o tělo 8,74%

Bez kategorie 5,67%

Gastronomie 4,07%

Zážitky sport fitness 3,49%

Wellness masáže 2,54%

Kurzy a vzdělávání 1,64%

Nezařazené 1,04%

 Kultura 0,22%

Párty a drink 0,07%

 Obrat jednotlivých měsíců v procentech:

Leden 37 %

Únor 33 %

Březen 30 %

TOP produkty 1Q:  (počet prodaných voucherů)

MAQUI BERRY antioxidant: 15.131

vstup do dětského světa: 8.593

různé nabídky gastronomie: 4 – 6 tis

O portálu Slevín.cz

Slevín.cz působí na trhu od září 2010 a je agregátorem nabídek všech poskytovatelů hromadných slev, jako je např. Zapakatel, Slevomat, Hyperslevy a dalších cca 150 slevových portálů. Jeho největší předností je přehledný design a možnost třídění a filtrování všech slev díky ručně upravovaným zkráceným popiskům. Slevín v současnosti obsazuje pozici č. 2 s denní návštěvností 20.000 – 30.000 uživatelů.

O portálu PayLo

PayLo.cz je affiliate systém zastřešující nejvýznamnější agregátory hromadných slev, který denně přivede více než 100.000 návštěvníků – potenciálních zákazníků. Jedná se o systém s předplaceným kreditem a aukcí o jednotlivé pozice ve výpisech slev na zapojených agregátorech.