Je 7. listopadu: Pracujte odkudkoli!

7. listopadu 2013 — Microsoft vyhlašuje 7. listopad Dnem práce odkudkoli, aby inspiroval lidi hledat vlastní cesty ke sladění práce a života. Microsoft dnes umožňuje svým zaměstnancům po celém světě, včetně České republiky, zvolit si jakékoli místo k práci a ukázat, jak moderní technologie pomáhají zvládnout odkudkoli vše, co je pro nás důležité – v práci i doma. (TZ)

Na místě nezáleží. Můžete být v kanceláři, u doktora či v posilovně, a přesto bez problémů udělat vše, co potřebujete. Hranice mezi soukromým a pracovním životem se stále více stírají. Podle poslední studie*, kterou pro Microsoft provedla společnost Harris Interactive, více než polovina (56 %) kancelářských pracovníků v USA tvrdí, že potřebují být schopni pracovat odkudkoliv a třetina (37 %) si myslí, že mimo kancelář se jim lépe přemýšlí. Celkem 53 % dotázaných je výměnou za více flexibility ochotno pracovat déle a pětina i za menší plat. Potřebu flexibility potvrzuje i podobná studie společnosti Vanson Bourne uskutečněná pro Microsoft dříve v Evropě: dvě třetiny zaměstnanců chtějí mít možnost pracovat i mimo kancelář a více než polovina (56 %) je přesvědčena, že mimo kancelář je dokonce produktivnější.**

“Slaďování pracovního a osobního života se pro mnoho z nás stává spíše otázkou průběžného propojování obojího. Nové technologie umožňují stále snadněji přistupovat k informacím, které jsou pro nás v daném okamžiku důležité, a mnohem lépe komunikovat a spolupracovat. Lidé tak očekávají více flexibility v práci a zaměstnavatelé ji mohou nabídnout a podpořit to změnou v procesech a kultuře. Flexibilita je a stále více bude zásadní pro kreativitu, inovativnost i produktivitu zaměstnanců. Každá společnost zvolí svou cestu k novému způsobu práce. Prostřednictvím Dne práce odkudkoli chceme jít příkladem a ukázat, jak technologie umožňují pracovat flexibilně a jak tento přístup pozitivně ovlivňuje lidi, obchodní výsledky i společnost jako celek,” uvedla Biljana Weber, generální ředitelka Microsoftu v ČR.

Z provedených studií je zřejmé, že lidé nejen chtějí, ale potřebují mít možnost pracovat odkudkoli, on-line i off-line a v různých dobách během dne.

“Průzkumy trhu a zkušenosti zákazníků ukazují, že flexibilita v práci umožňuje zaměstnancům lépe plnit jejich pracovní i osobní úkoly,” řekl Martin Hruška, manažer divize Office, Microsoft ČR. „A právě v této oblasti významně pomáhá Office 365. Je to vlastně taková moderní osobní kancelář, která je vám k dispozici kdekoli – na vašem PC, notebooku, tabletu nebo chytrém telefonu. Umožňuje vám být ve spojení s vašimi kolegy, zákazníky a poskytne dostatečnou bezpečnost, která je pro podnikové prostředí nezbytná.”

Pět typických nepřátel flexibility a produktivity – a jak na ně!

  1. Nefunguje Wi-Fi (třeba v čekárně u doktora) – využijte možnost pracovat off-line a následně vše snadno synchronizovat. Office je dnes navíc dostupný i jako aplikace na vašem chytrém telefonu.

  1. U dokumentů zaslaných od jiné osoby se rozpadá formátování – Office poskytuje nejvyšší standardy v udržení formátu dokumentů, ať už pracujete na PC, v internetovém prohlížeči, na tabletu nebo chytrém telefonu.

  1. Zapomněli jste aktuální verzi podkladů – zde pomůže osobní úložiště dokumentů SkyDrive Pro, kde jsou neustále bezpečně uloženy poslední verze vašich dokumentů. Ty se pravidelně synchronizují, se všemi připojenými zařízeními, takže jsou dostupné kdykoliv, i pokud jste off-line. Jednoduchým odkazem navíc můžete pozvat kolegy nebo zákazníky, aby na dokumentu pracovali společně s vámi.

  1. Potřebujete rychlou konzultaci s týmem – spojte se s kolegy či partnery pomocí audio a videokonference s možností prezentovat, sdílet a společně editovat dokumenty.

  1. Hledáte nové nápady – rozhoďte “sítě” a komunikujte na interních sociálních sítích jako Yammer. Místo záplavy e-mailů získáte snadno a přehledně názory všech, kteří se chtějí zapojit a vyjádřit.

S „Dnem práce odkudkoliv“ uvádíme i několik novinek v Office 365. Ty přinesou ještě více produktivity do vašich každodenních činností.

  • Microsoft Office Web Apps – přidává funkci automatického ukládání dokumentů (autosave) ve Word Web App a funkci souběžného editování více lidmi (real-time co-authoring) ve Word Web App, PowerPoint Web App or Excel Web App.

  • Yammer –  všechny podnikové plány Microsoft Office 365 budou nyní zahrnovat Yammer Enterprise a všichni stávající zákazníci Office 365 získají licenci Yammer Enterprise. Zákazníci s Office 365 dále nebudou muset pořizovat licence pro své externí uživatele v externích sítích.

  • Analytický nástroj Power BI pro Office 365 – díky tomuto nástroji budou moci uživatelé Office 365 jednoduše kombinovat vlastní data a informace z veřejných zdrojů a snadno vytvářet vizuálně atraktivní a originální sestavy, které usnadní a urychlí rozhodování. Podívejte se na ukázky na www.powerbi.com (potřeba registrace). Power BI pro Office 365 bude dostupný během první poloviny roku 2014.

  • Novinky v Office 365 pro domácnosti – od prosince 2013 bude možné výhody předplatného Office 365 pro domácnosti sdílet až se čtyřmi členy domácnosti. Každý takový člen domácnosti získá dodatečných 20 GB prostoru na svém úložišti SkyDrive.

V České republice používá Office 365 řada firem a institucí, například společnost RWE, Burza cenných papírů Praha, AirBank, Cimex, ARTIN, JAS ČR, ČSAD Uherské Hradiště, Městský úřad Milevsko, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE). Nedávno se pro Office 365 rozhodla i společnost Internet Mall (Mall.cz). Firemní sociální síť Yammer používá například společnost Slevomat nebo Moravia IT.

„Slevomat po svém vzniku velmi rychle rostl a hromadná e-mailová komunikace začínala být neefektivní pro sdílení nápadů a informování zaměstnanců o dění ve firmě. Hledali jsme proto efektivní a cenově výhodné řešení, které by řešilo interní komunikaci. Tenkrát jsme zvolili podnikovou sociální síť Yammer, prostřednictvím které dnes komunikuje všech 150 zaměstnanců firmy. Využíváme jej jako informační a diskuzní platformu, kde mají zaměstnanci možnost vyjádřit svůj názor. Yammer se nám osvědčil a sdílíme na něm nápady, myšlenky a tipy k inovacím,“ říká Jana Zahradníčková, marketingová manažerka Slevomat.

*O průzkumu

Tento průzkum byl proveden on-line v rámci USA společností Harris Interactive jménem společnosti Microsoft ve dnech 16. až 23. října 2013 a zúčastnilo se jej 1 000 zaměstnaných amerických občanů ve věku 18 let a více. Kancelářští pracovníci jsou definováni jako dospělí zaměstnanci, kteří používají technologie (počítače, chytré telefony a tablety) každý den pro svou práci a pracují v tradičních kancelářích v sídlech společností, nebo ve virtuálních kancelářích.

O společnosti Harris Interactive

Harris Interactive je jedna z předních světových společností působícícch v oblasti průzkumu trhu a následného využití výsledků pro plánování obchodních aktivit. Prostřednictvím celosvětově známé on-line průzkumné platformy The Harris Poll® nabízí vlastní řešení pro provedení a interpretaci průzkumů trhu pomáhající v plánování strategií na podporu značky a její reputace a průzkumů v oblasti marketingu, reklamy, public relations a komunikace napříč širokou škálou průmyslových odvětví. Dále také Harris nabízí mnohá řešení pro různá odvětví, která pomáhají maximalizovat investice zákazníků do průzkumu. Společnost je pro své klienty k dispozici ve svých severoamerických a evropských kancelářích. Pro více informací navštivte www.harrisinteractive.com.

**Přístupy k pružným způsobům práce, studie společností Microsoft a Vansoun Bourne, 2011

O společnosti Microsoft

Společnost Microsoft (nasdaq „MSFT“) byla založena v roce 1975 a je světovým lídrem v poskytování softwaru, služeb a řešení, které pomáhají lidem a firmám po celém světě plně realizovat jejich potenciál.