Deset tisíc ročně už nechá na internetu každý druhý Čech aktivní na internetu

Utratit v e-shopech ročně deset tisíc korun, to se u internetových uživatelů stává „samozřejmostí“. Alespoň deset tisíc korun ročně totiž nechá za online nákupy každý druhý Čech aktivní na internetu. Ještě v roce 2012 jich přitom byla třetina. Vyplývá to z průzkumu výzkumné agentury NMS Market Research a nákupního rádce Heureka.cz mezi více než 6 000 internetovými uživateli v Čechách (TZ)

„Ještě v roce 2012 utratila přes deset tisíc ročně na internetu třetina internetových uživatelů, v loni už to byl každý druhý Čech,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz. Tuto částku utrácí, stejně jako rok předtím, na internetu častěji muži než ženy (55 % oproti 44 %).

Meziročně se navíc také výrazně zvýšil podíl Čechů, kteří utratí na internetu přes dvacet tisíc ročně. „Předloni utratilo přes dvacet tisíc ročně na internetu 16 % Čechů, vloni už tuto sumu zanechalo ročně v e-shopech 26 % dotazovaných,“ říká Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

Vyšší částky jen potvrzují dlouhodobý trend mezi Čechy – nakupovat online stále častěji.  „Ačkoliv se takové částky mohou zdát závratné, není to nic překvapivého. Podle průzkumu totiž každý druhý Čech nakupuje na internetu alespoň jednou měsíčně, a tak se taková suma nasčítá jednoduše,“ poznamenává Tomáš Braverman. Spolu se snižující se průměrnou cenou jedné objednávky to svědčí o tom, že Češi už na internetu nakupují běžně, i zboží běžné spotřeby za nižší cenu.

Při nákupu na internetu stále vede oblečení, obuv a doplňky, které online kupuje 49 % uživatelů e-shopů, následují počítače a příslušenství (36 %) a mobilní telefony (32 %).

Jakou částku jste utratili na internetu v posledním roce?

rok 2013

rok 2012

1 – 1 000 Kč

4%

5%

1 001 – 3 000 Kč

10%

15%

3 001 – 5 000 Kč

14%

18%

5 001 – 10 000 Kč

23%

25%

10 001 – 20 000 Kč

24%

20%

Více než 20 000 Kč

26%

16%

*Průzkum výzkumné agentury NMS Market Research a nákupního rádce Heureka.cz

O webu Heureka.cz:

Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do skupiny Allegro Group CZ, s.r.o. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a aktuálně se  jeho návštěvnost pohybuje kolem 3 237 590 RU měsíčně. Heureka.cz patří mezi TOP 10 nejnavštěvovanějších webů v ČR a na jednom místě porovnává výrobky z více než 31 000  internetových obchodů. Na webu Heureka.cz uživatelé naleznou recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních nakupujících. Služba Heureky “Ověřeno zákazníky” zajišťuje nezávislé hodnocení obchodů pouze od reálných zákazníků a tím dává nakupujícím informaci o tom, jak kvalitní jsou služby daného obchodu. Heureka.cz pořádá ankety Shop roku (www.shoproku.cz), ve které na základě zkušeností nakupujících oceňuje nejspolehlivější e-shopy, a Produkt roku (www.produktroku.cz), ve které vybírá nejpopulárnější produkty roku dle zájmu uživatelů.

O společnosti NMS Market Research:

NMS Market Research je výzkumná agentura, která pomáhá největším hráčům na trhu již od roku 1998 zlepšovat zákaznický servis, nabízet lepší produkty a získávat nové zákazníky. Pomocí chytrých řešení v oblasti marketingového výzkumu (jako je mystery shopping, store checks a průzkum zákazníků) pomáhá svým klientům lépe rozumět jejich zákazníkům a proměnit toto porozumění ve správná obchodní rozhodnutí. Kromě pražské centrály má NMS Market Research pobočku na Slovensku, odkud řídí výzkumy probíhající po celé Slovenské republice. NMS Market Research je členem výběrového sdružení agentur působících v oblasti výzkumu trhu SIMAR, MSPA a prostřednictvím svých zástupců i členem mezinárodní organizace ESOMAR.