Streaming je stejně populární jako tradiční televize

Nejnovější vydání studie Ericsson ConsumerLab o televizi a médiích ukazuje, že spotřebitelé stále častěji využívají streamování videa.  Dokonce téměř stejně často jako tradiční televizi. 75% z nich sleduje streamovaný obsah dvanáctkrát týdně, přičemž 77% sleduje tradiční televizní programy několikrát týdně. (TZ)
  • Streaming má nyní téměř stejnou popularitu jako tradiční televize, ztrácí pouze dva procentní body, pokud jde o týdenní sledovanost.

  • Během dvou let vzrostl počet zákazníků, kteří jsou ochotni platit za přístup k obsahu na jakémkoliv zařízení, o 25%.

  • Fenomén sledování televizního seriálu formou jednotlivých sekvencí za sebou v řadě se stává stále častějším, tento trend se zvyšuje také díky rostoucí popularitě videa na vyžádání (video on demand).

Téměř jeden z pěti diváků (19%), je ochoten zaplatit za možnost sledovat svůj oblíbený obsah na jakémkoli zařízení, což znamená, že se počet těchto osob se zvýšil o 25% za méně než dva roky.

Výsledky studie vznikly na základě rozhovorů s více než 23 000 zákazníky v 23 různých zemích a ukazují, že v televizním a mediálním průmyslu lze sledovat nové trendy, které jsou spojeny převážně se změnami v chování televizních diváků. Celkově lze říci, že tyto změny představují postupný odklon od starých formátů a modelů, a slibuji příchod nové éry s vysoce kvalitní zábavou, která bude k dispozici kdekoliv, odkudkoliv a také na jakémkoliv zařízení. Zároveň mnozí diváci začali využívat předplacené vysílací služby jako video na vyžádání.

Niklas Rönnblom Heyman, senior poradce v Ericsson ConsumerLab, to komentuje slovy: „Naše studie ukazuje, že 56% uživatelů používá předplatné pro video na vyžádání proto, aby měli okamžitě k dispozici všechny televizní epizody, takže je pak mohou sledovat, kdy chtějí.“

Až 41% diváků budou moci sledovat své oblíbené programy z libovolného místa. Zvýší se tím ale náklady na přenos dat a obsah. Studie také zjistila, že mnozí spotřebitelé nemají v úmyslu snížit své požadavky na kvalitu obrazu – 43% uvedlo, že chtějí obraz v rozlišení Ultra High Definition (UHD).

Rönnblom Heyman k tomu dodává: „Výsledky studie potvrzují, že se radikálně zvýší nároky diváků. Poskytovatelé TV služeb se tedy budou muset zaměřit na vyšší kvalitu a to bez ohledu na zařízení, na kterém bude obsah sledován. Musíme prostě rychle reagovat na změny ve společnosti.”

O studii

Studie Ericsson ConsumerLab o televizi a médiích pro rok 2014 byla připraven na základě 23 000 rozhovorů s uživateli širokopásmového připojení. Dotazovaní byli z těchto zemí: Brazílie, Chile, Čína, Francie, Řecko, Maďarsko, Indonésie, Irsko, Kanada, Jižní Korea, Malajsie, Mexiko, Německo, Portugalsko, Rusko, Singapur, Švédsko, Tchaj-wan, Turecko, USA, Velká Británie, Itálie a Spojené arabské emiráty. Téměř všichni respondenti používají internet denně. Výsledky této studie představují názory více než 620 milionů lidí.

Údaje ze studie byly doplněny 22 hloubkovými rozhovory se zákazníky v San Franciscu, Londýně a Stockholmu a 11 rozhovory s odborníky z odvětví médií.

Originální prezentaci studie Ericsson CunsumerLab o televizi a médiích si můžete prohlédnout ZDE.

Poznámky pro redaktory:

Broadcast room: www.ericsson.com/broadcast_room

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě. Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů.

Působíme ve 180 zemích a zaměstnáváme více než 100 000 pracovníků. Ericsson byl založen v roce 1876 a sídlí ve Stockholmu ve Švédsku. V roce 2013 činily tržby naší společnosti 227,4 miliardy švédských korun (35 miliard amerických dolarů). Ericsson je zapsán na stockholmské burze NASDAQ OMX a newyorské burze NASDAQ.

www.ericsson.com
www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/technologyforgood
www.youtube.com/ericssonpress