Letos nakoupilo dárky přes internet více Čechů. Na Štědrý den začaly velké výprodeje.

Letošní vánoční nákupy na Kasa.cz vrcholily v polovině prosince. Přednímu českému internetovému prodejci rostly tržby, počet zákazníků i průměrná cena objednávky. (TZ)

Vánoční nákupy sice letos zákazníci pořizovali již od začátku listopadu, nejsilnějším prodejním dnem se však stalo pondělí 15. prosince.  Oproti loňskému nejsilnějšímu dni odbavila Kasa.cz v tento den o 24 % více objednávek. Silnější růst prodejů Kasa.cz zaznamenala v průběhu prvního adventního víkendu, kdy bylo ve srovnání s víkendem předchozím realizováno o 70 % objednávek více.

Z  říjnového průzkumu Kasa.cz vyplynulo, že téměř polovina dotázaných Čechů by si přála najít pod vánočním stromečkem elektroniku, třetina oblečení, kosmetiku nebo sportovní vybavení a necelá čtvrtina knihu nebo jiný kulturní zážitek. Pouze zhruba 1 % obdarovaných potěší coby vánoční dárek potraviny a nápoje. Předvánoční prodeje tento trend potvrdily. „Jasným prodejním hitem letošních Vánoc byly na www.kasa.cz kuchyňské roboty v hodnotě nad 7000 Kč, jednotlačítkové kávovary, chytré mobilní telefony a dětské tablety s výukovými aplikacemi. Silný zájem byl vidět i u fitness náramků,“ komentuje Andrea Čižmářová, ředitelka Kasa.cz s tím, že v začátku předvánoční sezóny zákazníci nakupovali spíš hodnotnější zboží, těsně před Vánocemi pak levnější položky v řádu stokorun.

Průměrná cena předvánoční objednávky letos mírně vrostla, a sice z loňských 3780 Kč na letošních 3 855 Kč. Příčinou byly hodnotné dárky, které Kasa.cz rozdávala zákazníkům k objednávkám nad 7000 korun. I přes neustálý pokles cen a ohromnou konkurenci na poli internetových obchodů, lze růst průměrné ceny objednávky považovat za malý zázrak. Celkové vánoční tržby Kasa.cz vzrostly meziročně o 14 %, návštěvnost stránek o 15 % a oproti loňskému roku v tomto internetovém obchodu nakoupilo o 9 % více nových zákazníků.

Stejně jako v loňském roce, i letos s sebou vánoční nákupy nesly jeden fenomén – lidé si vybíraly zboží na internetu a následně si je vyzvedávaly osobně v prodejnách Kasahouse nebo ve výdejnách Kasapoint. „Osobní odběry jsme letos zaznamenali v 60 % případů.  Takto vysoké procento je dáno bezpochyby i tím, že Kasa.cz jako jeden z mála velkých internetových obchodů nevybírá za odběr v prodejně žádný poplatek,“ vysvětluje Andrea Čižmářová a dodává: „Zboží si zákazníci v našich prodejnách či výdejných vyzvedávali hojně i poslední předvánoční víkend a dokonce ještě na Štědrý den dopoledne. S předvánoční sezónou jsme spokojeni. Již na Štědrý den v poledne jsme zahájili velké výprodeje, v rámci nichž si zákazníci mohou zakoupit tisíce položek zboží se slevou až 73 %,“ dodala.

Kasa.cz

Přední český internetový obchod Kasa.cz nabízí kompletní sortiment od audio-video techniky, přes bílé zboží, spotřební elektroniku, sportovní potřeby, auto-moto či zahradní techniku až po kosmetiku, dětské vybavení, hračky a další. Celkem zahrnuje více než 1 000 světových značek. Kasa.cz již 14 let poskytuje zákazníkům řadu nadstandardních služeb. Kasa.cz patří do skupiny HP Tronic, která zaujímá čelní příčky na českém trhu spotřební elektroniky a je ryze českou společností. Více na www.kasa.cz.