Mailkit zahájil proces certifikace s Virusfree.cz

Mailkit jako první poskytovatel e-mail marketingových služeb zahájil proces certifikace u společnosti Excello a zavede testovací provoz služeb pro “Certifikovaného poskytovatele”. Díky službám, které mohou certifikovaní odesílatelé využít, se očekává snížení počtu stížností a méně provozních incidentů spojených s rozesíláním nevyžádaných obchodních sdělení. (TZ)

Certifikovaní poskytovatelé budou moci využít know-how společnosti Excello, provozovatele služby Virusfree.cz, která chrání stovky firemních domén a freemailové služby centrum.cz, volny.cz a atlas.cz, ke zlepšení detekce podezřelých zpráv a lepšímu boji proti nevyžádané poště.

Mezi nejzásadnější přínosy nových služeb pro Certifikované poskytovatele patří ohodnocení rizikovosti seznamu příjemců ještě před tím, než je emailová kampaň skutečně odeslána. Tímto bude chráněna reputace Mailkitu, která je klíčová pro úspěšné doručení do schránek uživatelů.

Dalším nástrojem je kontrola Antivirovým a Antispamovým mechanismem a součinnost při “ladění” technické podoby emailu. Praxe bohužel ukázala, že odesílatelé často tvoří emailové kampaně, které mají zásadní chyby, a to je příčinou jejich nedoručení anebo řazení do spamu.

Součástí služeb pro Certifikované poskytovatele bude i následné předání informace o skutečném hodnocení e-mailové kampaně, včetně reakce uživatelů. To umožní zákazníkům využívajícím službu Mailkit přesněji sledovat reakce příjemců na zasílané zprávy a jejich označování jako spam. Zajistí také lepší doručování kampaní a naopak příjemcům na centrum.cz a zákazníkům Virusfree.cz poskytne lepší ochranu před nevyžádanou poštou.

Od těchto opatření obě společnosti očekávají pokles stížností uživatelů na nevyžádaná obchodní sdělení, která snižují reputaci odesílatele a následně vyústí v zablokování emailů. Řešení stížností a případné blokace jsou nepříjemné, a to jak příjemcům, poskytovatelům e-mail marketingových služeb, tak v důsledku i odesílatelům a jejich zákazníkům. U poskytovatelů e-mail marketingových služeb je nutné chránit si dobré jméno, které je v důsledku benefitem jejich zákazníků, o jejichž přízeň se často snaží i rozesílatelé používající nekalé a často nezákonné praktiky.

“Virusfree patří mezi zásadní hráče na trhu antispamových řešení. Pro Mailkit je důležité, že poskytne nástroje umožňující identifikaci nevyžádaných zpráv. V Mailkitu se od počátku intenzivně věnujeme filtrování zpráv pomocí manuální kontroly obsahu, abychom eliminovali spam a zajistili tak perfektní doručování pro legitimní emailové kampaně. Spolupráce s VirusFree.cz nám umožní přesněji identifikovat potenciální problémy již v počátku a následně také přesně vyhodnocovat reakce příjemců,” vysvětluje Jakub Olexa, CEO Mailkit

“Společnost Mailkit již dlouhodobě vyvíjí v rámci naší spolupráce maximální úsilí, aby uživatelé obdrželi emaily v co nejkratší době a aby nedostávali žádnou nevyžádanou poštu.  Díky tomu patří Mailkit mezi významné rozesílatele hromadných emailů s bezproblémovou reputací,“ říká Tomáš Charvát, technický ředitel společnosti Excello a doplňuje: “Na Mailkitu si ceníme zejména toho, že respektuje přání a strategii našich zákazníků. Z naší spolupráce pak těží všechny zúčastněné strany.”

Hlavním cílem obou firem je společný boj proti nevyžádané poště a rozvoj kvalitního a legitimního emailového marketingu na českém trhu.

Po ukončení testovacího provozu budou služby pro “Certifikované poskytovatele” komerčně zpřístupněny všem zájemcům o tuto službu, kteří splní podmínky pro poskytnutí služby.

V čem spočívá certifikace?

V rámci procesu certifikace je analyzována historie e-mailového provozu zájemce o certifikaci, jeho bezpečnostní politika, politika ochrany osobních údajů a nakládání s nimi, dále pak technické řešení doručování zpráv, vyřazování nedoručitelných adres a zpracování odhlášení příjemců. Certifikovaný poskytovatel následně musí provést technickou implementaci vyhodnocení zasílaných informací o reakcích příjemců a dodržovat podmínky certifikace.

O Mailkit s.r.o.

Společnost Mailkit byla založena v roce 2001 a stala se jednou z předních českých firem poskytujících řešení pro emailový marketing. Cílem společnosti Mailkit je vytvářet taková řešení, která zajistí maximální možnou míru doručení zpráv a zároveň nabídne profesionální technické zázemí, pokročilé možnosti tvorby e-mailových zpráv i napojení na firemní informační systémy.

Mailkit zajišťuje email marketingové služby například pro Letiště Praha, automobilku Hyundai, sázkovou kancelář Tipsport nebo prodejce vozů Porsche Inter Auto a řadu dalších klientů, kteří technické řešení využívají plně vlastními silami i s pomocí marketingových agentur.

O společnosti Excello

Společnost Excello sdružuje od roku 2006 nadšené profesionály z oblasti bezpečnosti emailových služeb. Její česko-slovenský tým se aktivně účastní rozvoje bezpečnosti a výměny zkušeností v oblasti emailových technologií v české i mezinárodní komunitě. Hlavní pozornost je věnována službě Virusfree.

Smyslem služby Virusfree je být nástrojem pro implementaci bezpečnostních a provozních strategií v emailové komunikaci. Virusfree zpracovává emailovou komunikaci pro nejvýznamnější české univerzity (Jihočeská univerzita, Univerzita Palackého, Univerzita Karlova a další), státní správu (Ministerstvo životního prostředí, Ministerstvo dopravy), řadu předních komerčních firem (např. Schenker či Aero Vodochody) a v neposlední řadě chrání i české, slovenské a chorvatské freemaily (Centrum.cz, Volny.cz, Altas.cz, Centrum.sk, net.hr atd.).