SASu se vloni rekordně dařilo, rekordy trhal v ČR i ve světě

Praha (3. března 2015) – Softwarová a poradenská společnost SAS celosvětově roste
a v roce 2014 zaznamenala rekordní výsledky jak v globálním měřítku, tak v rámci České republiky. Celkový obrat SASu dosáhl v uplynulém roce 3,09 mld. USD a nárůst tržeb tak společnost zaznamenala unikátní 39. rok v řadě. (TZ)

Hlavním důvodem pro rostoucí zisky je masivní přechod společností na cloudová řešení a tím i zvyšující se poptávka po analýze dat v rámci cloudu a efektivní vizualizaci dat. Dalším
z hlavních hybatelů prodejů po celém světě byla řešení pro platformu Hadoop. V obou zmíněných kategoriích patří SAS mezi celosvětové lídry na trhu.

V České republice se SASu dařilo ještě výrazně lépe než v celosvětovém měřítku a celkové tržby v roce 2014 výrazně rostly. “V uplynulém roce jsme zdvojnásobili prodeje nových licencí, což vedlo k celkovému růstu tržeb o 14 %. Shodné číslo, tedy nárůst o 14 % oproti předchozímu roku, jsme zaznamenali jak u tržeb za software, tak za nabízené služby. SAS si udržuje vedoucí pozici v prodeji Customer Intelligence, Advance Analytics a řešení pro oblast Fraud. Podařilo se navíc vstoupit i na trh utilitních společností a cloudových řešení. Nemalou zásluhu na růstu má i dvojnásobný počet prodaných SAS Visual Analytics,” říká Zdeněk Honek, generální ředitel společnosti SAS Institute ČR.

Celosvětově nejvýrazněji vzrostl zájem o službu SAS Cloud Analytics, díky které získávají klienti vzdálený přístup k analytickým řešením. Přes 400 nových zákazníků v 70 zemích světa znamenalo meziroční nárůst o 24 %. Celkově si SAS vybralo během uplynulého roku přes 2000 nových klientů. V rámci České republiky získal SAS v minulém roce 14 nových zákazníků a 6 nových partnerů.

Kromě produktů souvisejících s cloudovým řešením projevovaly společnosti rostoucí zájem také o SAS Visual Analytics, tedy nástroje, který umožňuje rozsáhlé zpracování datových analýz technologií in-memory a návazné pohodlné vytváření přehledných reportů. Zisky z produktu uvedeného na trh před dvěma lety vzrostly o 12 % a v současnosti je na celém světě licencován u více než 3400 společností. Příčinou tohoto nárůstu je i možnost analýzy dat z nejrůznějších zdrojů, včetně stále populárnější platformy Hadoop.

V roce 2014 společnost SAS reinvestovala do výzkumu a vývoje 23 % svých celosvětových tržeb, což je o 7 % více, než jaká je průměrná hodnota v odvětví. Velká část z těchto investic

byla vynaložena na podporu využití platformy Hadoop, která umožňuje skladovat a připravovat pro analýzy velké objemy dat.

SAS vévodí žebříčkům předních konzultačních společností

Podle analýz předních konzultačních společností zůstává SAS lídrem na trhu s řešeními pro analýzu dat. V žebříčku IDC je na čele dodavatelů softwaru pro pokročilou a prediktivní analýzu trhu, na kterém mu patří 35,4% podíl. Podle agentury Forrester zaujímá vedoucí místo jako dodavatel agilních platforem pro business intelligence.

V řadě úspěchů, které SAS v posledních letech získal, vyniká ocenění pro softwarové řešení pro management marketingových kampaní SAS Customer Intelligence. To v roce 2014 zvítězilo v žebříčku Forrester Wave TM: Cross-Channel Campaign Management Platforms. Ve srovnání renomované agentury Forrester se tak řešení z dílny SASu drží na čele již třetí rok po sobě.

 

Agentura Forrester ocenila software SAS Customer Intelligence jako zvlášť vhodný pro firmy, které tvoří komplexní kampaně a mají vysoké nároky na pokročilé analýzy dat. Řešení umožňuje detailní analýzu zákazníků, interaktivní komunikaci s klienty a podporuje většinu komunikačních kanálů včetně blogů a sociálních sítí. „Ocenění nás velmi těší. SAS Customer Inteligence pomáhá firmám automatizovat a zefektivnit způsob vytváření a řízení marketingových kampaní, což je jeden z nejdůležitějších bodů v době, kdy se marketing prudce mění a firmy musí na nové požadavky trhu rychle reagovat,“ reagovala Lucie Staňková, Presales Manager společnosti SAS Česká republika.

O společnosti SAS

Společnost SAS Institute je celosvětovým předním dodavatelem řešení a služeb pro Business Analytics, Business Intelligence a Big Data. Jedná se o největší soukromě vlastněnou softwarovou společnost na světě, její stabilita a síla jsou podloženy trvalým nárůstem výnosů od založení v roce 1976, tedy po dobu více než 35 let. Přes 20 % z obratu společnosti investuje SAS každoročně do výzkumu a vývoje produktů. Výsledkem jsou moderní a inovativní řešení, která pomáhají celosvětově více jak 60 000 společnostem zlepšit výkon a vytvářet větší hodnotu díky realizaci lepších a rychlejších rozhodnutí. SAS dává zákazníkům THE POWER TO KNOW ®. V České republice vstoupila společnost SAS na trh v roce 1999. SAS Institute se sídlem v Praze zaměstnává 50 lidí a pracuje pro více než 70 zákazníků, především z oblasti bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikací, služeb a veřejné správy. Mezi klienty patří například T-Mobile, Telefonica O2, Česká pojišťovna, Česká spořitelna, Komerční banka, Raiffeisenbank a řada dalších.

Více o společnosti na http://www.sas.com/offices/europe/czech/.