V únoru využili zadavatelé bannerovou reklamu v ceníkové hodnotě 410 milionů korun

V únoru 2015 využili zadavatelé internetové display reklamy inzertní prostor v celkové ceníkové hodnotě 410 milionů korun, což představuje meziměsíční nárůst o 18 %. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Czc.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Meziroční srovnání ukazuje, že hodnota využitého inzertního prostoru byla v únoru letošního roku srovnatelná s rokem 2014.

Vrchol žebříčku zadavatelů opět patřil internetovému obchodníkovi Czc.cz, který v únoru využil online prostor v hodnotě 22,2 milionů korun. Druhou příčku obsadil další online obchodník, tentokrát Alza.cz, s inzercí v hodnotě 15,4 milionů. Na třetím místě pak skončil mobilní operátor Vodafone – ten v únoru vystavil reklamu v hodnotě 11,8 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v únoru vystavena online inzerce v celkové ceníkové hodnotě 367 milionů korun.

 

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel Cena (únor 2015) Cena (leden 2015) Meziměsíční změna
Seznam.cz 128 304 000 Kč 94 917 000 Kč 35 %
MAFRA 57 275 000 Kč 61 276 000 Kč -7 %
Economia 51 185 000 Kč 53 134 000 Kč -4 %
Mladá fronta 34 689 000 Kč 24 967 000 Kč 39 %
Allegro AdMarket 22 780 000 Kč 22 183 000 Kč 3 %
FTV Prima 19 691 000 Kč 13 556 000 Kč 45 %
CZECH NEWS CENTER 17 724 000 Kč 10 715 000 Kč 65 %
CET 21 17 343 000 Kč 11 713 000 Kč 48 %
Finance media 10 762 000 Kč 11 181 000 Kč -4 %
AdActive.cz 7 618 000 Kč 6 389 000 Kč 19 %

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 1/2015 – 2/2015

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetu od roku 2000. Kromě provozování výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, analýzy zásahu reklamních kampaní AdAudit, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC. Ve svých aktivitách nezohledňuje jen reklamní a marketingové služby, ale ve stále větší míře zasahuje do dalších, neinzertních oblastí, jako jsou právní aspekty internetového podnikání, komunikace se státní správou atd. Poskytuje také expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás. V neposlední řadě je SPIR samoregulátorem audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu a garantem samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v ČR.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.