Evropská komise v nové strategii jednotného digitálního trhu reagovala na postoj internetových obchodníků

Praha 6. května 2015 – Evropská komise dnes představila novou strategii jednotného digitálního trhu v Evropské Unii. Za pomoci tří pilířů o šestnácti bodech tak vytyčila hlavní priority EU v rozvoji nejen e-komerce. Strategie by měla být základem pro zajištění dalšího růstu digitálního trhu a online prostředí vůbec. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vnímá novou strategii pozitivně, jelikož reaguje na postoj internetových obchodníků, kteří se měli možnost vyjádřit k bariérám rozvoje jednotného trhu v EU. (TZ)

Evropská komise v rámci nové strategie představila tři hlavní pilíře – lepší přístup ke zboží a službám poskytovaným online napříč Evropou, vytvoření rovných tržních podmínek pro rozvoj digitálních sítí a inovativních služeb a maximalizace růstového potenciálu digitální ekonomiky. Z pohledu provozovatelů e-shopů, kteří chtějí prodávat zboží a služby v rámci EU, je klíčový především první pilíř.

„Jsme opravdu rádi, že Evropská komise reagovala na názory obchodníků a vnímá jejich problémy a potřeby. APEK postoj e-shopů prezentoval v rámci setkání v ČR, ale také prostřednictvím nadnárodní asociace Ecommerce Europe přímo v Bruselu,“ komentuje strategii jednotného digitálního trhu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Zveřejněný text potvrzuje náš postoj – mezi hlavní bariéry pro růst přeshraničního online prodeje patří rozdílné úpravy spotřebitelského práva v rámci jednotlivých států EU, logistika a doručování zboží a z daňové oblasti především komplikovaná úprava DPH,“ dodal dále Vetyška.

Čeští online prodejci mají zkušenost s přeshraničním prodejem nejčastěji na Slovensko. V případě, že EU prosadí navrhovaná zjednodušení a harmonizaci především v oblastech spotřebitelského práva, ochrany osobních údajů a DPH, můžeme očekávat další expanzi českých e-shopů na zahraniční trhy v rámci EU.

O APEKu

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je sdružením více než 300 firem, podnikatelů a odborníků v oboru elektronického obchodu. Cílem Asociace je soustavně podporovat rozvoj elektronického obchodování v České republice. Více informací na www.apek.cz.