U mobilních aplikací trávíme měsíčně 35 hodin. Ve srovnání se světem za aplikace neplatíme

Praha 5. května 2015 – Průměrný Čech má v chytrém mobilním telefonu 28 aplikací, 89 % z nich jsou neplacené. Průměrný čas strávený s mobilními aplikacemi je 35 hodin měsíčně, tedy více než hodina denně, vyšlo z šetření české vývojářské společnosti STRV, ta se věnuje výhradně segmentu mobilních aplikací. Prostřednictvím aplikací Češi, stejně jako jinde ve světě, nejčastěji prohlížejí sociální sítě nebo hrají hry. Těmto aktivitám věnují více než 21 minut denně. Dle posledního výzkumu netmonitor.cz vlastní chytrý mobilní telefon v současné době 59 % Čechů starších 15 let. (TZ)

Kromě sociálních sítí a her využívají Češi aplikace pro účely komunikace, jedná se o aplikace typu Viber či WhatsApp. Rozdíl mezi časem stráveným u sociálních sítí je relativně velký. U komunikačních aplikací tráví méně než čtyři minuty, na sociálních sítích pomalu 11 minut denně. Dále se z pohledu popularity užívání umístily aplikace zaměřené na produktivitu, nakupování a zpravodajství. „S rostoucím poměrem smartphonů nejen v České republice, ale i v zahraničí roste zásadním způsobem užívání těchto zařízení k jiným účelům, než byly stvořeny – tedy k volání psaní SMS. Mobilní aplikace vytvořily z telefonů multimediální nástroje s takřka neomezenými možnostmi. U Čechů sice vyhrávají především aplikace sociálních sítí a her, ale je nutno zmínit, že zahraniční studie poukazují na stejný trend. Nejsme tak ničím závratně odlišní,“ říká k číslům Lubo Smid, spoluzakladatel české společnosti STRV, která dnes působí výhradně na americkém trhu.

Průměrný Brit má 8 placených aplikací, Němec 6, Čech jen 3

V chytrém telefonu průměrného Čecha se vyskytují převážně aplikace, které jsou zdarma. Z průměrných 28 aplikací jsou pouze tři aplikace placené. V mezinárodním srovnání tak Češi šetří na aplikacích více než většina Evropy. „V mezinárodního výzkumu společnosti Google vyšlo, že průměrný Brit má v mobilním telefonu 8 placených aplikací, Němec 6, Polák 4, ale třeba Nor až 9 placených mobilních aplikací,“ zdůrazňuje Smid. V porovnání dat STRV a společnosti Google se ukazuje, že podobný počet placených aplikací jako Češi mají v Evropě Francouzi, Španělé a Finové. Méně pak například Ukrajinci, Rumuni nebo Italové. Například průměrný Američan má v mobilním telefonu 8 placených aplikací.

Nejstahovanější aplikací je Facebook Messenger

Češi v posledních letech nejvíce stahují aplikaci Facebook Messenger, která je pro nejrozšířenější mobilní platformy iOS a Android zdarma. Češi používající mobilní telefony s operačním systémem Android a iOS mají na výběr z jeden a půl milionu mobilních aplikací. Menší výběr je následně pro platformy Windows a BlackBerry, kdy Windows Phone Store nabízí oproti Google Play (Android) pouhou pětinu aplikací, tedy kolem 300 tisíc. Nejmenší nabídku pak nabízí  BlackBerry World s 200 tisíci aplikacemi.

Více o STRV

STRV je jednou z předních českých technologických společností, která se věnuje vývoji mobilních aplikací. Historie společnosti začala už v roce 2004 a do poloviny roku 2014 působila na trhu pod názvem uLikeIT. Hlavní strategií společnosti, za kterou stojí spoluzakladatelé David Semrád a Lubo Smid, je rapidní růst v USA, kam se vedení společnosti přesunulo roku 2012 a kde v roce 2015 pevně zakotvilo. Hlavní pobočkou je v současné době Los Angeles, další kanceláře se nacházejí v San Francisku a New Yorku. Nejdůležitější část firmy se ovšem stále nachází v Praze, kde sedí více než 70 mobilních vývojářů. Ti aplikace pro americké start-upy vyvíjejí, spravují a aktualizují. Strategickým plánem STRV je nadále obsazovat americký trh se zachováním vývojářského centra v České republice, které se bude v následujících měsících rapidně rozšiřovat.

Mezi nejvýznamnějšími mobilní aplikace společnosti, se kterými se může český zákazník setkat, je například Ordr, AAA Auto nebo například Fio banka. Mezi světové reference patří aplikace pro společnosti SparkNetworks, Caviar nebo SpoonRocket. Více o společnosti naleznete na: www.strv.com