Češi chtějí létat přímými linkami bez přestupů, světový trend je však opačný, ukázala studie Skypickeru

Brno, 5. ledna 2016 – Londýn stále platí mezi Čechy za nejoblíbenější destinaci a RyanAir za nejvyužívanější leteckou společnost. Tato a další zjištění vyplývají z analýzy společnosti Skypicker.com. Celá pětina všech letů českých zákazníků Skypickeru za poslední dva roky směřovala právě do anglické metropole. Svět však objevuje krásy kombinovaných letů. (TZ)

„Londýn patří dlouhodobě k nejnavštěvovanějším destinacím českými zákazníky. A to především z toho důvodu, že alespoň jedno z londýnských letišť figuruje v pravidelných linkách všech tří velkých českých letišť. Český zákazník je konzervativní, hledá výhodnou cenu a nerad přestupuje. I proto volí levné nabídky přímých letů, které považuje za pohodlné,” uvedl marketingový ředitel Skypickeru Martin Janovčík.

Za poslední dva roky Češi navštívili celkem 241 měst. Více než 80 % všech letů českých zákazníků za poslední dva roky však směřovalo do destinací, kam česká letiště nabízí přímé pravidelné lety. Kromě Londýna patřily mezi hojně navštěvované destinace také Brusel (5 %) a Dublin (3,9 %), které figurují v nabídce přímých pravidelných letů pražského Letiště Václava Havla.

Ceny letenek z ČR do nejoblíbenějších destinací v roce 2016

 

cena* odlet
Londýn od 460 Kč leden
Brusel od 620 Kč únor
Dublin od 780 Kč leden
Milan od 350 Kč březen
Kodaň od 760 Kč leden

* ceny platné 14. prosince 2015

Nejvyužívanějším dopravcem je stále RyanAir

RyanAir představuje nejsilnějšího dopravce na trhu českých zákazníků Skypickeru. Více než 52 % všech Čechů, kteří si za poslední rok koupili letenku přes Skypicker.com, využilo služeb RyanAir, celkem se jednalo o téměř pět tisíc pasažérů. Druhým nejvyužívanějším dopravcem byl Wizzair s 20 % letů zakoupených přes Skypicker. Další pozice obsadili dopravci Norwegien Airlines s téměř 10% podílem a easyJet se 7 % letů.

Zatímco podíl RyanAir zůstává prakticky beze změny po celý rok, podíl easyJet konstantně klesá. V březnu 2014 easyJet přepravil téměř 16 % cestujících Skypickeru z Česka, ovšem v listopadu loňského roku se jeho podíl pohyboval pouze kolem 1,5 %. „I zde si cestující vybírají podle ceny. Let do Londýna s RyanAir, nebo SmartWings je vyjde na pár stokorun, kdežto easyJet je několikanásobně dražší,” uvedl Janovčík.

Lidé celosvětově nakupují dražší kombinované letenky

Za rok se průměrná cena prodané letenky Skypickeru zvýšila o několik tisíc. Zatímco na začátku roku 2015 cestující za letenku v průměru utratili zhruba šest tisíc korun, na konci roku 2015 zaplatili téměř deset tisíc. Přitom hlavní roli v nárůstu průměrné ceny prodané letenky mají kombinované lety s přestupy, za něž neváhali cestující zaplatit o téměř čtyři tisíce korun více. Naopak ceny zakoupených přímých letů vzrostly pouze nepatrně a příští rok by měly dokonce klesat.

„Nárůst průměrné ceny prodané letenky si vysvětlujeme především tím, že se nám podařilo výrazně prosadit na trzích jihovýchodní Asie, kde jsou vzdálenosti, a tím pádem také výhodnost kombinovaných letenek Skypickeru, mnohem větší. Zároveň se potvrdil trend, že se lidé nebojí se Skypickerem létat na větší vzdálenosti a využít klidně pěti přestupů, jen aby ušetřili peníze oproti klasickým aerolinkám. Pro letošní rok předpokládáme nárůst počtu kombinovaných letů do vzdálenějších zemí, což by mělo vést k dalšímu zvýšení průměrné ceny prodané letenky. Věříme, že tento trend zasáhne i Českou republiku, avšak Londýn a pravidelné přímé linky zřejmě neporazíme,” doplnil zakladatel Skypickeru Oliver Dlouhý.

Informace o Skypickeru:

 

 

  • inovativní vyhledávač letenek, který se zaměřuje na kombinace nespolupracujících aerolinek
  • nabízí více než 18 miliard kombinací letů každou hodinu
  • Skypicker Guarantee, unikátní servis zaručující zákazníkům vrácení peněz, případně rezervaci nové letenky při zpoždění či zrušení letu
  • přes tři tisíce prodaných letenek denně
  • roční růst tržeb v řádu tisíců procent
  • jedna z nejrychleji rostoucích technologických firem v regionu

Skypicker.com je inovativní celosvětový vyhledávač letenek, který se zaměřuje na kombinace nespolupracujících aerolinek, kde je schopen díky vlastnímu vyspělému technickému řešení vyhledávat unikátní letecká spojení a cenové nabídky letenek, které následně prodává se zárukou na navazující lety. Jako první služba svého druhu začala zákazníkům nabízet cenově výhodné kombinace letů nízkonákladových a klasických aerolinek. Dnes patří mezi nejrychleji rostoucí firmy v regionu.

Skypicker Guarantee je služba, prostřednictvím které se Skypicker zavazuje k rezervaci alternativního letu, případně k vrácení peněz za všechny letenky při zpoždění či zrušení některého z letů.

„Typičtí zákazníci Skypickeru si kupují více letenek, často různých aerolinek, které na sebe vzájemně navazují. Jejich celková cena je pak příznivější, než kdyby si koupili přímý let, nebo letěli s přestupem s jednou leteckou společností. Zrušení jedné jediné letecké linky nebo zpoždění některého z letů tak má přímý vliv na stovky dalších návazných letů. A na ty už se žádná standardní kompenzace nevztahuje,“ řekl Dlouhý, v čem je služba Skypicker Guarantee jedinečná.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Tisková zpráva se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.