Tři nejlepší technologické inovace postupují do dalšího kola Laboratoře Nadace Vodafone

Právě dnes proběhl selekční workshop Laboratoře Nadace Vodafone, během něhož vybrala porota z deseti projektů tři finalisty, kteří budou v akceleračním programu bojovat o absolutní vítězství. Po čtyřech měsících práce, kdy se jednotlivé týmy naučily pohybovat na trhu a na své projekty se podívaly podnikatelským pohledem, se dnes rozhodlo, kdo bude pokračovat až do samotného cíle a obdrží 50 000 Kč. (TZ)
„Vybrali jsme projekty, které mají největší potenciál do budoucna, aby prostřednictvím technologií měnily svět k lepšímu. Nabízejí udržitelná řešení a dokáží kvalitativně zlepšit život tisícům nebo desetitisícům lidí,” říká Adriana Dergam ze správní rady Nadace Vodafone, která v porotě zasedla společně se svou kolegyní Janou Neupauerovou a se zástupci médií, neziskového a soukromého sektoru. Pětičlenná porota, v níž se dále sešli Jiří Knitl z Open Society Fund, Martin Palička z firmy Etnetera a Roman Všetečka z redakce Technet v iDNES.cz, neměla jednoduché rozhodování, protože všechny týmy odvedly velký kus práce a mílovými kroky se ve svém byznysu posunuly vpřed.
Porota hodnotila společenský dopad projektů, tým, samotnou technologii a podnikatelské řešení jejího prodeje. Dala zelenou těmto projektům:

Naviterier Conversaiton – mobilní konverzační navigační systém pro osoby se sníženou schopností orientace a navigace (nevidomí, vozíčkáři, senioři) postavený na generování popisu trasy na základě speciálně upravených mapových podkladů a dat teleasistenční služby (Navigační Centrum SONS).  Vyvíjí ho ČVUT.

Itareps II – jednoduchá mobilní aplikace, která je určena lidem s psychózou (schyzofrenií). Jejím cílem je umožnit dlouhodobě a kontinuálně sledovat vývoj zdravotního stavu u takto nemocného člověka, a tím zamezit několikaměsíčním opakovaným pobytům v psychiatrických léčebnách.

Lepší místo  – webová a mobilní aplikace s republikovou působností, která umožní komukoliv vyfotit problém, nedostatek nebo nebezpečí ve veřejném prostoru a automaticky ho odeslat územně odpovědnému městskému úřadu, který podnět začíná řešit.

Zástupci jednotlivých projektů se v Laboratoři Nadace Vodafone naučili sestavit jednoduchý byznys model, identifikovat klíčová rizika svého podnikání a v experimentech se zaměřili na testování řešení problémů cílové skupiny a na zjišťování jejích potřeb. Během workshopů se seznámili s možnostmi financování, marketingem a prodejem. „V následujícím měsíci čeká týmy finanční plánování a práce na tvorbě produktu, na které se budou podílet také technologičtí specialisté z Vodafonu,“ říká koordinátor Laboratoře Nadace Vodafone Roman Bojko. V dubnu pak proběhne závěrečný Den D, kde bude vyhlášen absolutní vítěz programu.

Laboratoř Nadace Vodafone je akcelerační program, který účastníkům nabízí zdarma pomoc s rozjezdem technologického projektu. Program se skládá z pravidelných workshopů, ověřování nápadů v experimentech a spolupráce s mentory. Na začátku programu je 20 vybraných projektů a jejich počet se během půlročního běhu postupně snižuje z deseti na tři až k absolutnímu vítězi, který si odnáší 350 000 Kč.

Laboratoř je financována Nadací Vodafone, obsahovou část zajišťuje Impact Hub – inspirativní pracovní prostor pro setkávání, inovace a rozvoj podnikání ve třech největších městech Česka.
Více info na: www.laboratornadacevodafone.cz, www.nadacevodafone.cz

Příspěvek byl publikován v rubrice Tisková zpráva se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.