Společnost DPD představuje novou CSR strategii

DPD, přední poskytovatel expresních přepravních služeb v České republice i Evropě, spouští novou strategii společenské odpovědnosti (CSR) nazvanou DrivingChange. DPD chce být zodpovědným partnerem pro své zákazníky v B2B (mezifiremní zásilky) i B2C (objednávky koncových uživatelů z e-shopů) sektoru. Strategii tvoří čtyři pilíře – oblasti, ve kterých se DPD snaží změnit věci k lepšímu. Jsou jimi snížení emisí CO2e na nulu, optimalizace a rozvoj přepravních možností ve městech, podpora inovací a spolupráce s místními komunitami. DPD jako jediná firma kompenzuje emise bez příplatku pro zákazníky. (TZ)

  1. Snížení emisí CO2e na nulu

V rámci programu společenské odpovědnosti DPD měří dopad na životní prostředí a do roku 2020 si dala za cíl snížit vyprodukované emise o 10 % v přepočtu na každý balíček. Firma využívá dodávky na alternativní pohony (CNG, elektromobily) a všechny emise skleníkových plynů vzniklé při přepravě balíčků kompenzuje investicí do projektů na obnovu planety, a to bez jakýchkoli příplatků pro zákazníky. V České republice to je například projekt Odpadní energie, který se zabývá rozvojem technologie k odchytu a přečištění plynů vznikajících na skládkách. Společnost také předchází vzniku dalších odpadových materiálů – kromě standardního třídění papíru, plastu, skla a kartonových nápojů třídí také elektro, biologický odpad, ve spolupráci s charitou také textil.

“K ekologickým aktivitám se snažíme motivovat i naše zaměstnance. Pořádáme pro ně různé soutěže a zajímavá školení, kde se dozví o možnostech, jak mohou chránit naše životní prostředí,” vysvětluje jednatel společnosti DPD CZ Daniel Mareš s tím, že DPD také výrazně omezila tisk na papír a stala se partnerem ekologických projektů Kompostuj.cz a Zodpovědná firma. V rámci iniciativy Stromy pro život společně s firmou Office Depot vysazuje stromky.

  1. Optimalizace a rozvoj přepravních možností ve městech

Společnost DPD ve městech doručuje s citem – trasy jsou optimalizovány tak, aby kurýři najeli co nejméně kilometrů, a příjemci mají mnoho možností, jak si přizpůsobit doručení. Ve webové aplikaci DPD Kurýr si například mohou změnit termín a adresu doručení nebo přesměrovat balíček do výdejního místa Pickup. Díky tomu se zvyšuje šance, že se balíček podaří doručit na první pokus, čímž se zvyšuje i efektivita doručovacího procesu. “DPD se snaží soustavně vycházet vstříc novým potřebám našich zákazníků. Zaměstnává zkušený tým odborníků, který neustále pracuje na inovaci webové aplikace DPD Kurýr a vývoji nových způsobů doručování, které zákazníkům usnadní život. Inspiraci přitom čerpáme nejvíce ze zahraničí,” vysvětluje Mareš.

  1. Podpora inovací

Na mezinárodní úrovni společnost sdílí zkušenosti a předává je jednotlivým zemím v síti DPDgroup. “Naše zaměstnance motivujeme, aby neustále přicházeli s novými nápady. V rámci DPDgroup pracujeme na 20 nových projektech, které by se měly zrealizovat do roku 2020,” uvádí Mareš. DPD dbá na zajištění příjemných pracovních podmínek – společnost získala v této oblasti několik ocenění, například certifikát Audit rodina a zaměstnání, který potvrzuje, že firma nalezla rovnováhu mezi pracovními povinnostmi a osobními potřebami zaměstnanců.

  1. Spolupráce s místními komunitami

V rámci motta “žijeme pro naši společnost” DPD dlouhodobě podporuje projekt Světluška Nadačního fondu Českého rozhlasu a charitativní organizaci Arkadii. Společně s Office Depotem přispívá nadaci Dobrý anděl. “Máme radost, že se můžeme zapojit do společensky prospěšných projektů a přispět tak k celkovému zlepšení života v naší zemi. Snažíme se pomáhat tak, aby naše aktivita měla reálný dopad a pomohla konkrétním osobám, které to nejvíce potřebují,” dodává Mareš ke spolupráci se Světluškou. Kromě toho společnost podporuje zdravý životní styl, například partnerstvím běhu City Cross Run.

O DPD

 

DPD CZ je součástí DPDgroup, druhé největší mezinárodní přepravní sítě v Evropě. V České republice je společnost DPD přední poskytovatel přepravních služeb, který s 500 zaměstnanci a 600 kurýry doručí každoročně téměř 12 milionů zásilek. Díky inovativním technologiím, expertním znalostem a výborné péči o zákazníky poskytuje DPD nejlepší zkušenost s doručením všem svým zákazníkům. Inovativní službou Predict nastavuje společnost DPD nové standardy v doručování. Zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena s přesností na jednu hodinu. Zároveň si může doručení změnit tak, jak mu vyhovuje. Jako součást DPDgroup může DPD CZ využít více než 16 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručovat do 230 zemí po celém světě. DPDgroup je přepravní síť společnosti GeoPost, která s pomocí 26 000 zaměstnanců doručuje denně více než 3 miliony zásilek. GeoPost je mateřská společnost DPD vlastněná Le Groupe La Poste, která v roce 2014 vykázala tržby ve výši 4,9 miliard EUR.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Tisková zpráva se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Comments Closed

Komentáře nejsou povoleny.