Turisté v Česku utratili kartami Visa téměř tři miliardy korun

Výhody přijímání karet byly v prosinci 2015 jasně potvrzeny rekordními tržbami u českých obchodníků, u nichž cizinci zaplatili kartami Visa zhruba 2,7 miliardy korun. Meziročně narostl zejména podíl online plateb – jejich objem se zdvojnásobil na 640 milionů korun. (TZ)

PRAHA, ČESKÁ REPUBLIKA, 10. února 2016 – Zahraniční turisté používali v České republice své karty hlavně u obchodníků, ať už kamenných či internetových. Výběr z bankomatů představuje jen 36 procent jejich útrat (i tak ale cizinci vybrali 980 milionů korun).

Nejvíce utráceli Němci, Rusové začali šetřit

V místě prodeje zdaleka nejvíce platili kartou Němci. Během prosince u českých obchodníků utratili v přepočtu přes 374 milionů korun, což představuje takřka pětinový nárůst (18 %). Slováci utratili meziročně dokonce o čtvrtinu více, bezmála čtvrt miliardy korun (229 milionů). Na třetím místě skončili těsně před Brity Rusové. Ti jako jediní v první pětici nakupovali méně než v předchozích letech, asi o 10 procent.

Zdroj: Statistiky Visa Europe

E-shopy berou útokem Slováci a Britové

Na čele žebříčku nejvyšších útrat v online prostředí se umístili Slováci. Nakupování v českých e-shopech je u nich populárnější než kdy dřív – celkový objem jejich útraty vzrostl takřka o 52 procent na bezmála 150 milionů korun. Počet jednotlivých transakcí stoupl dokonce o 71 procent, na prvním místě v růstu transakcí byli Britové. Ti dosáhli 135 procentního nárůstu počtu plateb a takřka trojnásobného navýšení celkové útraty. Třetí místo obsadili Američané.

„Ze statistik je jasně vidět, že Slováci u nás řešili především předvánoční nákupy – v průměru utratili necelých tisíc korun na transakci. Naproti tomu průměrná útrata Britů i Američanů se pohybovala mezi třemi až čtyřmi tisíci korun – častěji totiž platili za ubytování a další služby. U Australanů průměrná výše jedné online platby dokonce přesahovala osm tisíc korun. Tam se dá usuzovat na vysoké cestovní náklady,“ vysvětluje Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Úhrada cestovních nákladů online? Běžná praxe

Náklady spojené s cestováním představují nejvyšší položku ve výčtu všech oblastí, za které u nás cizinci platí kartou přes internet. Konkrétně v tomto segmentu došlo k meziročnímu nárůstu objemu útraty o 320 procent. Velmi výrazně narostly také útraty za volnočasové a zábavní aktivity, ale třeba i za oblečení.

–  KONEC  –

O Visa Europe:

Visa Europe je asociace zabývající se platebními technologiemi, kterou vlastní a provozují členské banky a další poskytovatelé platebních služeb ve 38 evropských zemích. Je vedoucím platebním systémem, jehož podíl na trhu vzrostl z 55,5 % v roce 2011 na 56,9 % v roce 2013 a předstihl tak konkurenční MasterCard.

Visa Europe je v srdci platebního ekosystému poskytujícího infrastrukturu a služby potřebné k tomu, aby milionům evropských spotřebitelů, firmám a vládám bylo umožněno platit elektronicky. Členové Visa Europe jsou odpovědni za vydávání karet, registraci obchodníků a výši poplatků pro držitele karet i obchodníky. Visa Europe je rovněž největším subjektem zpracovávajícím transakce v Evropě: zodpovídá za zpracování 18 miliard transakcí ročně, přičemž ve špičce může rychlost dosahovat až 1627 transakcí za sekundu.

V současnosti je v Evropě vydáno více než 500 milionů karet Visa, přičemž každé šesté euro je zaplaceno právě těmito kartami. Celková útrata provedená kartami Visa přesahuje 2 biliony eur ročně, z toho 1,5 bilionů eur v místech prodeje.

Visa Europe je nezávislá asociace, která má exkluzivní, nezrušitelnou a trvalou provozní licenci v rámci Evropy. V partnerském vztahu úzce spolupracuje s organizací Visa Inc. s cílem zajistit globální platby Visa ve více než 200 zemích a teritoriích.

Další informace najdete na stránkách www.visaeurope.com a na Twitteru @VisaEuropeNews.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Tisková zpráva se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.