Na Valentýna dáváme přednost nákupům osobně v obchodech, nikoli online

Podle “Love Indexu” společnosti MasterCard vybírají lidé dárky pro svou lásku přímo v obchodech; stále více se utrácí za zážitky (TZ)

Pokrok v online nakupování nezpomaluje, ale když jde o lásku, zákazníci preferují staré zvyky. Společnost MasterCard dnes představila výsledky průzkumu, který ukázal, že zákazníci na celém světě dávají přednost výběru dárku pro svou lásku osobně, přímo v obchodech.

„Love Index” společnosti MasterCard představuje globální chování nakupujících ve více než 200 zemích. Byl vytvořen na základě analýzy transakcí kreditními, debetními a předplacenými kartami ve dnech 11. – 14. února v letech 2013 – 15. Studie se nezaměřila pouze na objem výdajů, ale také celosvětově zkoumala typy výdajů spojené se svatým Valentýnem.

Celkové výdaje spotřebitelů ve dnech kolem svatého Valentýna vzrostly ve všech regionech průměrně o 22 %. Výsledná data také ukázala, že mnozí lidé raději věnují místo hmotných darů zážitek.

„Místo, kde žijete, má velký vliv na výběr dárku nebo zážitku. Love Index společnosti MasterCard představuje obchodníkům globální i regionální nákupní trendy oslav svatého Valentýna. Obchodníci tak mohou připravit personalizovanou nabídku, čímž posílí svůj vztah k zákazníkům,” říká Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard pro ČR, SR a Rakousko.

Jak dopadli Češi?

  • V České republice upřednostňují zákazníci osobní nákupy (95 %), zatímco pouze 3 % nákupů proběhla online.
  • Květiny a přáníčka činila 14 % transakcí v roce 2015, podobně tomu bylo v roce 2013 (12 %).
  • Nejmenší počet plateb byl proveden v papírnictví (4 %) a dopravě (2 %), nejvíce v restauracích (65 %).

Celosvětové výsledky:

  • Osobní kontakt: 90 % spotřebitelů celosvětově nakupuje dárek osobně, zatímco pouze 6 % dává přednost nákupu online. Jednu pětinu všech internetových online transakcí (21 %) provedli Evropané.
  • Zážitky mají přednost před hmotnými dárky: Celosvětové tržby ukazují na stále větší počet lidí, kteří obdarovávají své milované jídlem v restauracích (33 %) a hotelovými pobyty (28 %). Zákazníci v Latinské Americe (54 %) a ve Spojených státech (38 %) provedou většinu transakcí v tamních restauracích, zatímco lidé v Asii a Tichomoří, v Evropě a na Blízkém východě upřednostňují hotelové pobyty mimo svůj region.
  • Řekni to květinou: Obecně platí, že během posledních tří let došlo k mírnému poklesu prodeje květin a valentýnských přání. Výjimky ovšem najdeme. V Latinské Americe se výdaje na květiny téměř zdvojnásobily (92 %), na Blízkém východě vzrostl zájem o valentýnská přání o 107 %.

„Celý svět se digitalizuje, je proto zajímavé sledovat, že pokud jde o romantiku, stále upřednostňujeme osobní kontakt. Spíše než digitálně chceme svou lásku vyjádřit osobním výběrem dárku a zároveň vybíráme zážitky před hmotnými dary,” doplňuje Miroslav Lukeš.

Regionální statistiky nejčastějších výdajů na den svatého Valentýna:

NEJČASTEJŠÍ VÝDAJE V OBDOBÍ KOLEM DNE SVATÉHO VALENTÝNA
USA
  • Nejvíce se utrácí v restauracích (38 %), což je nárůst o 66 %
  • Snížily se výdaje za materiální dary jako květiny
    (-17 %) a přání (-14 %)
  • Útrata se postupně zvýšila o 28 %, z toho 64 % bylo placeno přímo v obchodech
Latinská Amerika
  • Výrazné zvýšení nákupu květin (+ 92 %) a šperků (+ 67 %)
  • Obyvatelé Latinské Ameriky na sv. Valentýna utrácejí v restauracích nejvíce ze všech regionů (54 %)
  • Výdaje se v tomto období zvýšily o 25 %
Evropa
  • Zvýšily se výdaje na ubytování (33 %) a potraviny (25 %), spolu s návštěvou restaurací (53 %)
  • Útrata se na den sv. Valentýna zvyšuje až o 14 %
  • V Evropě probíhá 21 % transakcí online, což je nejvíce ze všech sledovaných regionů. 66 % plateb je prováděno osobně v obchodech
Blízký východ
  • Nejčastěji se zde utrácí za bižuterii (23 %)
  • Na vzestupu jsou cestovní výdaje, díky 43 % transakcí za hotely, což představuje nárůst o 51 %
  • Jediný region s nárůstem nákupu valentýnských přáníček (107 %)
Asie a Tichomoří
  • Větší výdaje za zážitky, jako jsou hotely (36 %) a restaurace (24 %), méně za materiální dary, včetně květin (2 %) a přáníček (2 %)
  • 84 % transakcí proběhlo v obchodech, nad 10 % on-line
  • Výdaje za sv. Valentýna se zvýšily až o 23 %
Slovensko
  • Na Slovensku nakupuje osobně 94 % zákazníků, zatímco online nakoupilo v roce 2015 pouze 5 % zákazníků.
  • Květiny a přáníčka tvořily v roce 2015 11 % transakcí.
  • Nejvíce transakcí (52 %) bylo provedeno v restauracích, nejmenší počet plateb byl v roce 2015 proveden v papírnictví (4 %).

O této studii:

Studie analyzovala souhrnné informace o transakcích provedených kreditními, debetními a předplacenými kartami v předem vybraných obchodních kategoriích. Transakce se uskutečnily v období mezi 11. – 14. únorem 2013 – 2015.

O společnosti MasterCard

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách. Provozujeme nejrychlejší síť pro zpracování plateb, která propojuje spotřebitele, finanční instituce, obchodníky, vlády a podniky ve více než 210 zemích a teritoriích celého světa. Produkty a řešení společnosti MasterCard ještě více usnadňují, zabezpečují a zefektivňují každodenní obchodní činnosti – například nakupování, cestování, podnikání a hospodaření s financemi. Sledujte nás na Twitteru @MasterCardNews, připojte se k diskusi na Beyond the Transaction Blog a přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Tisková zpráva se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.