„Herní“ zubní kartáček zvítězil v technologické reality show. Získá 1 milion dolarů od Marka Burnetta, TBS a společnosti Intel

Technologickou reality show America’s Greatest Makers vyhrál tým Grush s projektem interaktivního zubního kartáčku. Grush porazil dalších třiadvacet týmů, které představily vynálezy v mnoha různých oblastech od zdravotnictví přes sport po módu. Všechny vynálezy používaly technologie společnosti Intel. (TZ)

SANTA CLARA, USA, 26. května 2016 – Tým Grush zvítězil ve finále technologické reality show America’s Greatest Makers a získal odměnu 1 milionu amerických dolarů za vynález interaktivního zubního kartáčku. Projekt byl inspirován vlastními zkušenostmi členů týmu, když se snažili přimět své děti k pravidelnému čištění zubů. Vynález totiž spojuje tuto činnost s řadou interaktivních videoher, jejichž cílem je děti nejen pobavit, ale také motivovat. Dospělí zase dostávají příležitost sledovat, jak pečlivě si děti zuby čistí.

Členka vítězného týmu bostonská dětská zubařka Dr. Anubha Sacheti výsledek komentuje: „Jakožto zubařka dlouhá léta bojuji proti zubnímu kazu, což je u dětí chronická choroba. Jako matka jsem ovšem zároveň toužila po pomoci v koupelnovém zápolení s neochotou dětí si zuby čistit. Tento sen se stane skutečností, jakmile bude Grush v Americe k dostání.“ Vítězný tým dále tvořili sanfranciský podnikatel Ethan Schur a vynálezce Yongjing Wang.

Grush porazil dalších dvacet tři týmů, které představily vynálezy v mnoha různých oblastech od zdravotnictví přes sport po módu. Všechny vynálezy používaly technologie společnosti Intel. Do soutěže se přihlásili kreativní tvůrci, kteří chtěli aktivně řešit problémy reálného světa. Z prvních kol postoupilo dál celkem dvacet čtyři týmů z celých Spojených států. Byli mezi nimi představitelé start-up komunity, studenti i hobby vynálezci. Týmy soutěžily před porotou a před zraky televizních diváků po dobu dvou týdnů.

Do další fáze postoupilo patnáct týmů, které po následujících pět týdnů bojovaly o místo ve finále, rozvojový grant ve výši sto tisíc dolarů a technologický mentoring pro uvedení prototypu na platformě Intel® Curie™ na trh. V hodinovém finále se utkala pětice finalistů. Vedle vítězných Grush šlo o týmy ASEAH, HandsON, NWTN a PowerBobber.

Reality show America’s Greatest Makers vznikla v produkci společnosti MGM Television a jako výkonný producent působil Mark Burnett (Survivor, Shark Tank, The Voice). MGM je mezinárodní distributor, pořad vysílala stanice TBS.

Společnost Intel a Burnett, prezident MGM Television and Digital Group, potvrdili, že druhá sezóna reality show America’s Greatest Makers se bude ve Spojených státech vysílat v roce 2017. Návrháři, konstruktéři a vynálezci se mohou přihlásit do 19. srpna 2016 na stránce AmericasGreatestMakers.com. Webová stránka bude v průběhu roku pravidelně aktualizována a bude obsahovat informace o týmech z první sezóny, stejně jako obsah vytvořený komunitou vynálezců.

Generální ředitel společnosti Intel a porotce Brian Krzanich novinku komentoval slovy: „Soutěž America’s Greatest Makers poskytla tvůrcům celonárodní platformu, na níž mohou představovat své výtvory. A je skvělé vidět, co se jim podařilo dosáhnout s technologiemi společnosti Intel.“

Více o reality show America’s Greatest Makers:

Stránky pořadu: www.AmericasGreatestMakers.com
Twitter: twitter.com/GreatestMakers
Facebook: http://www.facebook.com/americasgreatestmakers/

Press kit: https://newsroom.intel.com/press-kits/americas-greatest-makers/

O společnosti Intel

Intel (NASDAQ: INTC) posouvá technologické hranice, aby uživatelům přinesl ty nejúžasnější zážitky. Informace o společnosti a práci více než sta tisíc jejích zaměstnanců lze nalézt na newsroom.intel.com a intel.com.

About America’s Greatest Makers

Teaming up with MGM Television Group and Digital President Mark Burnett, Intel presents America’s Greatest Makers, a new reality competition in which inventors compete for a $1 million grand prize by creating wearable or smart and connected consumer devices using the Intel® Curie™ module. It premiered on April 5 at 9:00pm/8c on TBS*, and features 24 diverse teams presenting their innovations to the judges from fields of entertainment, sports, technology and entrepreneurship

About MGM Television

MGM Television is a leading producer and global distributor of premium content for television and digital platforms, with distribution rights to original productions and a robust catalog of television episodes and feature film titles including such premiere entertainment franchises as James Bond, Rocky, Stargate and The Hobbit trilogy.  Current scripted and unscripted multi-platform projects include Fargo (FX), Vikings (History), The Voice (NBC),Survivor (CBS), Shark Tank (ABC), Beyond the Tank (ABC), Celebrity Apprentice (NBC), Teen Wolf (MTV), 500 Questions (ABC), The People’s Choice Awards (CBS), America’s Greatest Makers (INTEL/TBS), Coupled (FOX) and Lucha Underground (The El Rey Network). Through its finance and distribution entity, Orion TV Productions, the syndicated courtroom seriesLauren Lake’s Paternity Court is currently airing its third season. MGM’s television programming regularly airs in more than 70 countries worldwide. For more information, visit www.mgm.com.

About TBS

TBS is basic cable’s #1 entertainment network with young adults. Available across multiple platforms in 95 million homes, TBS features bold, original scripted comedies, includingAmerican Dad!, Angie Tribeca and the upcoming The Detour, Wrecked, Search Party and People of Earth. The network also presents exciting competition series, such as the upcomingSeparation Anxiety and America’s Greatest Makers. In late night, TBS is home to CONAN, starring Conan O’Brien, and the new hit Full Frontal with Samantha Bee. In addition, the TBS lineup includes popular comedy hits like Family Guy, The Big Bang Theory and 2 Broke Girls; blockbuster movies; and live coverage of Major League Baseball’s regular and post-season play, the NCAA Division I Men’s Basketball Championship and the brand new eSports gaming league. TBS is part of Turner, a Time Warner company that creates and programs branded news, entertainment, animation and young adult media environments on television and other platforms for consumers around the world.