Jak uspět online v zahraničí dle INIZIO.cz aneb čeští vývojáři patří ve světě mezi špičku

Praha, 27. září 2016 – Dostat zakázku na web pro zahraniční firmu se může zdát pro někoho v Česku jako sen, pro druhé jako rutina. Pokud jde třeba o USA či Kanadu, bojujete se vzdáleností, jazykem, časovým posunem a také tím, že Česko není nejlevnější. Vedoucí oddělení zakázkového vývoje aplikací přední české digitální agentury INIZIO Michal Haták o tom ví své. V článku přináší konkrétní tipy, jak se dostat k zahraničním projektům a uspět.    (TZ)

Michal Haták vede 5 let oddělení zakázkového vývoje webových a mobilních aplikací, které poslední 2 roky pracuje pro kanadské klienty. Konkrétně pro investora ve Vancouveru vyvíjí na míru software, který usnadňuje život na tamním realitním trhu. Během těchto let se přesvědčil o tom, že k prosazení české firmy do zahraničí je potřeba počítat s mnoha překážkami a naučit se soupeřit s těmi nejlepšími. Ve spolupráci s ním přinášíme několik tipů, které mohou pomoci třeba právě vám:

TIP 1: Bez doporučení nemáte šanci

Do vývoje velkých projektů se téměř nikdo nepouští bez doporučení na konkrétní firmu nebo tým. „Ideální je, pokud již máte zkušenosti s menšími projekty a získáte si důvěru. Spokojený klient vám potom buď poskytne dobré reference v případě, že se sami ucházíte o nějaký projekt, nebo vás rovnou konkrétní firmě doporučí,“ míní Michal Haták z digitální agentury Inizio.cz, která se se dostala do Kanady až po několika letech práce pro klienta v Německu, který ji následně doporučil.

TIP 2: Už nerozhoduje cena, ale kvalita  

Kupříkladu ve Vancouveru sice působí stovky technologických společností, přesto je i pro zahraniční firmu reálné zde získat práci na zajímavém projektu. Díky technologickým gigantům je místní pracovní trh absolutně přebraný. Musíte však mít co nabídnout a cena to rozhodně není. Když chtějí firmy ze západu ušetřit na vývoji webu, jednoduše se obrátí na programátory z Indie, kteří pracují za jednotky dolarů na hodinu. Prostor pro tuzemské firmy je tam, kde firmy požadují opravdu kvalitu, něčím specifickou práci a něco navíc.

TIP 3: Naučte se mnohokrát prohrát, než vyhrajete

Ačkoliv mají třeba v Německu či Británii oproti českým IT pracovníkům trojnásobné platy, odpovídá tomu i velká efektivita práce, do které je dotlačila světová konkurence. Proniknout tam znamená naučit se dělat věci v jejich kvalitě a ani tehdy nemáte vyhráno. „Nejdřív jsme to asi desetkrát nebo dvacetkrát zkazili, než to konečně vyšlo,“ říká ze zkušenosti Michal Haták z Inizio.cz.

TIP 4: Flexibilita vám vše usnadní

Pokud chcete uspět, musíte být hodně flexibilní, protože ne všechno se dá vyřešit přes skype. Je potřeba se smířit s tím, že práce na zahraničním projektu je časově náročnější. Musíte občas do dané země letět a také se přizpůsobit časovému posunu. Tak například když máme v České republice 17.00 hodin, tak v Kanadě teprve začíná jejich pracovní den.

TIP 5: Berte to jako výzvu a buďte odvážní

Člověk musí vystoupit ze své komfortní zóny a všechno řešit například v angličtině, někdy bez ohledu na svátky. S čímkoli bojujete, berte jako výzvu, že se můžete něco nového naučit, v něčem se zdokonalit, nebo překonat sám sebe. Tuto zkušenost vám nikdo nevezme a můžete ji zúročit v další práci.

Obecně čeští vývojáři patří ve světě mezi špičku. Když tento trend bude pokračovat, možná by se jednou mohlo mluvit o českém zdrojovém kódu stejně jako o českém skle nebo pivě. „Zlatý český kód“ – to by byl náš slogan,“ vizionářsky prohlašuje šéf Michal Haták z Inizio.cz.

Pro více informací prosím navštivte https://www.inizio.cz nebo kontaktujte:

 

O INIZIO

INIZIO je přední webová laboratoř, která poskytuje komplexní služby v oblasti online marketingu. Společnost si zakládá na tom, že zákazníkům tvoří na míru výkonnostní modely spolupráce a od toho se odvíjí i její odměna. Mezi služby patří mimo jiné vývoj webových prezentací, mobilních i webových aplikací a internetový marketing (PPC reklamy, SEO, sociální sítě, optimalizace obchodní výkonnosti nebo A/B testování). Na českém trhu působí od roku 2006, zkušenosti s weby má již od roku 1999, a v současné době je největší jihočeskou agenturou v oblasti digitálního výkonnostního marketingu. Tým dnes tvoří 35 zkušených profesionálů a neustále roste. Společnost má za sebou více než 500 malých i velkých projektů v Česku i zahraničí (Kanada, USA, Velká Británie, Německo) a řídí vlastní e-commerce projekty. Tržby klientů díky online dosáhly více než 1 000 000 000 korun. Společnosti je partnerskou agenturou společnosti Google a také držitelem několika jejích certifikátů, zároveň je jedna z mála českých agentur s certifikací Mergado (oblast zbožových vyhledávačů). Více na: https://www.inizio.cz.