Vanoce jako svatky pohody, stresu? Lidl to zjistoval v celosvetovem pruzkum

Pohoda vánočních svátků nosí sukni – a při jejich přípravě se stresuje. To ukazuje mezinárodní studie, jež se na Vánoce podívala zblízka ve 26 zemích. (TZ)

Svíčky září, všude to voní po pomerančních, skořici a cukroví, dárky jsou zabalené pod stromečkem, stůl je slavnostně prostřený – a matka zralá odjet do lázní. Ale je to pořád ještě tak, že ženy mají s Vánocemi nejvíce starostí, a nebo už dnes mají pomocníky? To a mnohem více chtěl vědět i Lidl, a proto si u společnosti Nielsen objednal mezinárodní studii na téma Vánoce. Studie se zúčastnilo 20.800 respondentů ve 25 evropských zemích a v USA. V ČR Nielsen oslovil cekem 600 osob.

Vánoce jsou tím nejkrásnějším svátkem v roce a pro všechny znamenají velmi emocionální období. Jako mezinárodní obchodní řetězec, jenž je aktivní ve 30 zemích, jsme si proto letos položili otázku, jak vlastně naši zákazníci Vánoce slaví. Co je pro ně důležité? Co jim způsobuje stres? A v čem by si přáli podporu? Protože my chceme s naší nabídkou přispět k tomu, aby se jim Vánoce opravdu vydařily.”, okomentovala mezinárodní studii mluvčí společnosti Lidl ČR, Zuzana Holá.

Studie ukázala jasně jedno: Vánoce znamenají pro všechny čas strávený ve společnosti svých blízkých, dobré jídlo a dárky – nezávisle na zemi, ve které žijí. Stejně jasně ale ukázala i to,  že přípravy a plánování Vánoc jsou ve všech zemích stále převážně v ženských rukou, a to je stresuje. 66 % dotázaných žen vypovědělo, že organizuje vánoční oslavy, 75 % žen nakupuje dárky a o vánoční výzdobu se stará dokonce 78 % oslovených žen. Ženy v období Vánoc pociťují stres  skutečně více než jejich partneři. Nejvíce – o 12 procentních bodů nad mezinárodním průměrem –  jej pociťují v Německu, Velké Británii, v USA, Rakousku a Irsku (55 % dotázaných) Ale i ve Švédsku, Dánsku, Finsku, na Slovensku vnímají předvánoční čas jako velmi náročný  – a v Česku dokonce 67 % všech dotázaných. Naproti tomu v jihovýchodní Evropě přistupují ženy k Vánocům výrazně uvolněněji – pocit stresu vyvolávají pouze u 28 % dotázaných.

I když ženy organizaci Vánoc milují, všechny si přejí, aby jim někdo pomáhal. Královnám vánočních příprav pomáhají se zdobením vánočního stromku často děti a při vaření partner nebo rodiče. Dělba práce funguje nejlépe ve Švédsku, Norsku a Finsku. A nejvíce si pomoc přejí ženy v USA a Velké Británii – téměř každá druhá.

Vánoce slavných

Studie ukázala ale i pár zajímavých faktů: Kdo má ve své zemi královskou rodinu, ten by samořemě chtěl slavit jako ona. Ideálem jsou i  Vánoce u Baracka Obamy, tajným přáním jsou také svátky u papeže v Římě. Slavit jako celebrita je ale pro většinu dotázaných přece jen více stresující než doma se svou vlastní rodinou, proto se na seznam favoritů dostalo jen pár skutečných vyvolených: například Victoria Beckham ve Velké Británii, Celine Dion ve Francii a Angelina Jolie a Jennifer Lopez v Bulharsku.

Nejpilnější pomocník

Nezávisle na tom, jestli Vánoce a jejich příprava znamená pro někoho velký nebo malý stres a nebo jestli by si lidé přáli Vánoce klidnější, Lidl jako každodenní a spolehlivý partner svým zákazníkům přináší vše, co jim vánoční přípravy usnadní. A díky reprezentativní studii agentury Nielsen má Lidl nyní možnost ještě lépe nahlédnout do pocitů a přání svých zákazníků, jak by měly vypadat ideální Vánoce.

O studii:

Vánoční studii provedla agentura Nielsen v období mezi 31.8. a 13.9.2016, kdy metodou on-line dotazování oslovila celkem 20.800 osob ve věku 18-26 let ve 26 zemích (v každé zemi 600 resp. 1000 osob). U 65 % oslovených žijí děti ve společné domácnosti.

O společnosti Lidl

Společnost Lidl otevřela prvních 14 prodejen v České republice v červnu 2003. V průběhu jejího působení na českém trhu rozšířila obchodní síť na 232 prodejen. Blízkost prodejen k zákazníkům a jednoduchost prodeje jsou základem úspěchu společnosti. Prodejny Lidl jsou specifické svou vysokou funkčností, účelovostí, příjemným a čistým prostředím. Jasné a přehledné rozdělení jednotlivých uliček umožňuje zákazníkovi rychlou a jednoduchou orientaci.

Filosofie prodeje společnosti Lidl je založena na vlastních produktech prodávaných pod vlastními značkami. Veškerý sortiment zboží podléhá neustále přísné kontrole kvality a pouze dodavatelé, kteří tyto vysoké normy kvality splňují, mohou své zboží do Lidlu dodávat. Důležitou zárukou čerstvosti všech potravin je krátká dodací cesta a okamžitá překládka zboží.

Společnost Lidl pro své zákazníky připravuje pravidelné tematické týdny. Kromě potravinářského sortimentu jsou v rámci těchto akcí nabízeny také potřeby pro domácnost, kancelář, sport, zábavu nebo kutilství.