Mediareseach: Slevové portály zná 99 % internetové populace

Praha, 24. června 2013 – Každoroční studie trhu slevových serverů, kterou realizuje agentura MEDIARESEARCH, a.s., ukázala, že slevové servery zná 99 % internetové populace starší 15 let. Slevovým portálům důvěřuje 69 % zákazníků. Výzkum také ukázal rostoucí zájem o segment zboží, především pak o módu a elektroniku. Nejznámějším slevovým serverem je lídr trhu Slevomat, který zná 88 % dotazovaných. Průzkumu se účastnil reprezentativní vzorek 1 104 respondentů. (TZ)

Spokojenost s celkovou úrovní produktu či služby pořízené na slevových serverech je vysoká. 95 % těch, kteří na slevovém serveru již někdy nakoupili, je spokojeno. „Slevový trh se stále úplně nestabilizoval. Mnohé menší servery mají finanční či jiné problémy a dá se tak předpokládat, že v průběhu následujících měsíců dojde ke krachu několika portálů. Zákazník by měl v první řadě důsledně vybírat slevový server a pak až následně slevovou akci. Přední portály mají nastavené garance a v případě nespokojenosti zákazníky kompenzují, to menší servery nedělají,“ říká k vývoji trhu Jana Zahradníčková, marketingová manažerka portálu Slevomat.

Nejkupovanější kategorií na slevových serverech jsou stále vouchery do barů a restaurací, kupuje je 31 % dotázaných. Nárůst zaznamenala kategorie oblečení a módních doplňků, kde se zájem zvedl na 27 % z 19 % a je tak druhou nejoblíbenější kategorií na slevových serverech. „Zákazníci překonali počáteční obavu z nakupování oblečení na internetu. Na Slevomatu roste poptávka po módě a módním oblečení velmi dynamicky. Základem je důsledná kontrola dodavatelů a pravosti oblečení. Pro tyto účely jsme vytvořili oddělení módy, kde zaměstnáváme profesionály orientující se v problematice značkového oblečení,“ říká k růstu módy Jana Zahradníčková. Na třetím místě jsou vouchery na cestování, které nakupuje stejně jako v loňském roce 25 % zákazníků. „Pořadí úspěšnosti slevových akcí do značné míry kopíruje rozložení prodaných voucherů na Slevomatu za rok 2012. Trh slevových serverů stále roste a zvyšuje se zájem a počet slevových akcí zaměřených na zboží. Na Slevomatu meziročně roste zájem i o vouchery na služby, nejedná se ale o tak dynamický růst, jako v případě cestování, zboží a módy,“ vysvětluje Zahradníčková.

Nejznámějším slevovým serverem je stejně jako loňský rok Slevomat, který zná 88 % oslovených respondentů, v loňském roce byla znalost Slevomatu 79 %. Druhým nejznámějším portálem je Vykupto.cz se znalostí 67 %. Třetím nejznámějším portálem je Hyperslevy.cz, který tak vystřídal server Zapakatel.cz. Znalost portálu Hyperslevy.cz je 59 %.

Více o Slevomat.cz

Slevomat.cz je první a největší firmou, která na českém trhu představila koncept hromadného nakupování. Svým uživatelům každodenně představuje výjimečné cenové nabídky na předjednané služby a produkty. Za dobu svého fungování zákazníkům ušetřil již dvě a půl miliardy korun a rozšířil svou uživatelskou základnu na více než jeden a čtvrt milion lidí.

Slevomat.cz nabízí své služby v celé České republice a také na Slovensku, v Maďarsku, Bulharsku, Estonsku, Lotyšku a Litvě.