Slevín.cz: Obrat slevového trhu za první pololetí činil 1,4 miliardy korun a bude dále stoupat

Praha, 1. srpna 2013 – Slevový trh opět zaznamenal nárůst v obratu. Oproti loňskému roku Češi na slevových portálech utratili o 27 % více peněz než loni. Nejvíce utrácí za dovolené a nejčastěji nakupují zboží, především v sekci Móda. (TZ)
  • celkový obrat slevového trhu za 1. pololetí 2013: 1,4 miliardy korun

  • meziroční nárůst o 27 %

  • nejsilnější kategorie – Dovolená, Móda a Zboží

  • zahájení přímé spolupráce agregátorů s e-shopy a cestovními kancelářemi, strategickými partnery však zůstávají slevové portály

  • počet aktivních portálů po roce útlumu opět stoupá – aktuální počet je 98

Nejvýkonnější kategorií z hlediska hodnoty v prodejích je bez pochyby sekce Dovolená. Tam slevový agregátor Slevín.cz spolu s daty z platební brány PayLo zaznamenal meziroční nárůst o 60 %, z celkového obratu slevového trhu pak dovolené tvoří 62 %. Ještě více stoupla kategorie zboží, kde Češi utrácí o 82 % více než vloni. Tato kategorie z celkového obratu činí 12 %. Co do objemu prodejů, nejvíce voucherů – 26 % – zákazníci nakupují v sekci Zboží. Kolem 15 % na pomyslném koláči patří kategoriím Móda, Gastronomie, Péče o tělo a kosmetika.

Průměrná sleva napříč všemi kategoriemi za první půlrok činila 56 %, Češi tak ušetřili celých 1,7 miliardy korun! Stoupá rovněž průměrná hodnota jednoho prodaného voucheru – 840 korun, což přesně dokazuje trend většího zájmu o dražší pobyty.

Slevový trh dospívá do „fáze 3“

Asi nejzajímavějším aktuálním trendem je postupné rozpínání slevového trhu, které provozovatelům slevových portálů nebo agregátorů a obecně subjektům e-commerce přináší nové příležitosti pro rozvoj jejich aktivit. V první řadě se jedná o příležitost, kterou budou slevové agregátory nabízet provozovatelům e-shopů a cestovním kancelářím, které prodávají zájezdy i prostřednictvím webových stránek. Pro ně by se totiž mohly stát důležitou prodejní platformou v období akčních slev nebo sezonních výprodejů.

Zástupci Slevína potvrzují, že na tento typ spolupráce se budou intenzivně zaměřovat: “Cílem našich aktivit pro následující období bude představit e-shopům slevové agregátory jako důležitý nový prodejní kanál, který může s minimálním úsilím výrazně navýšit jejich obraty prodejů,” dodává Mario Megela, šéf slevového agregátoru Slevín.cz. Zdůrazňuje však, že hlavními inzerenty na slevových agregátorech budou i nadále samotné slevové servery.

Díky zainteresování dalších entit do slevového trhu se pomyslný strop obratu slevového trhu opět posouvá výrazně nahoru.

Počet slevových portálů začal mírně stoupat

Pokles počtu portálů se poprvé po bezmála deseti měsících zastavil – v květnu a červnu dokonce došlo k mírnému nárůstu na aktuálních 98 aktivních portálů. Pro slevový trh to může být dobrá zpráva –  indikuje, že hlavní konsolidace je u konce. Trh se ustálil a nadále nabízí dostatek příležitostí pro vstup nových subjektů. Podle zástupců Slevína se může jednat o menší slevové portály se zaměřením na speciální cílové skupiny zákazníků.

Top žebříček portálů dle obratu:

  1. Slevomat: nezveřejňuje

  2. Vykupto: nezveřejňuje

  3. Zapakatel: 103 mil.

  4. Pepa: 95 mil.

  5. Nákupvakci: 82 mil.

  6. Hyperslevy: 79 mil.

  7. Slever: 50 mil.

  8. Slevotéka: 46 mil.

  9. Newgo: 34 mil.

  10. Berslevu: 28 mil.

zdroj: PayLo + jednotlivé portály

O portálu Slevín.cz

Slevín.cz působí na trhu od září 2010 a je agregátorem nabídek všech poskytovatelů hromadných slev, jako je např. Zapakatel, Slevomat, Hyperslevy a dalších cca 100 slevových portálů. Jeho největší předností je přehledný design a možnost třídění a filtrování všech slev díky ručně upravovaným zkráceným popiskům. Slevín v současnosti obsazuje třetí pozici s denní návštěvností 20.000 – 30.000 unikátních uživatelů.

O portálu PayLo

PayLo.cz je affiliate systém zastřešující nejvýznamnější agregátory hromadných slev, který denně přivede slevovým portálům a e-shopům více než 100.000 návštěvníků – potenciálních zákazníků. Jedná se o systém s předplaceným kreditem a aukcemi o jednotlivé pozice ve výpisech slev na zapojených agregátorech.