Na slevových serverech se reklamují jenom 2 – 3 % zájezdů, vyplývá z průzkumu serverů, které mají 50 % podíl na slevovém trhu

Praha, 21. srpna 2013 – Míra reklamací dovolených na slevových serverech je minimální, vychází to z dat předních zástupců slevového trhu. Dle statistik největšího slevového serveru Slevomat.cz uplatňují reklamaci na dovolenou pouhá 2 % zákazníků, to potvrzuje také dvojka trhu Vykupto.cz. Tyto dva slevové portály mají 50% podíl na slevovém trhu, vyplývá to z dat vyhledávače Skrz.cz za první pololetí letošního roku. Dle Skrz.cz je míra reklamací 3 % a 85 % zákazníků je s dovolenými přes slevové servery spokojeno. (TZ)

Otázku reklamací otevřel  výzkum Asociace cestovních kanceláří ČR, dle kterého reklamaci uplatňuje 40 % zákazníků. „Údaj o 40 % reklamací je zkreslený a nereflektuje realitu. Z našich měření vyplývá, že reklamují pouze 2 % zákazníků. Tito zákazníci jsou náležitě kompenzování v rámci Garance spokojenosti a následné pohledávky uplatňujeme po partnerovi na základě smlouvy,“ komentuje údajný výzkum marketingová manažerka Slevomatu Jana Zahradníčková. Dle Skrz.cz má Slevomat více než třetinový podíl na slevovém trhu. Přední slevové servery se shodují, že předcházet problémům se dá důsledným výběrem slevového serveru. Ty si totiž partnery důkladně prověřují. „Každou stížnost, kterou od zákazníků obdržíme, řešíme přímo s dotyčnou cestovní kanceláří. Díky pečlivému výběru partnerů se nám ještě nestalo, že by cestovní kancelář oprávněnou reklamaci neuznala. Přední portály vybírají své obchodní partnery tak, aby dosáhly maximální zákaznické spokojenosti, ” popisuje Tomáš Bátrla z Vykupto.cz. Vykupto se podílí na trhu z 15,8 %.

Data výzkumu nepotvrzují ani statistiky největšího vyhledávače slev Skrz.cz.  „Ombudsman na Skrz.cz řeší potíže pouze u 3 % prodaných dovolených. Přední portály své partnery důkladně vybírají a reklamací mají minimum. Slevové servery jsou pro cestovní ruch nástrojem pro výprodej kapacit a reklamní platformou. Ani přední portály si nedělají ambice, že by se staly jedním z hlavních prodejních kanálů dovolených. Není pravdou, že by slevové servery prodávaly dovolené, které by za standardních podmínek nikdo nekoupil. Přední portály si také kontrolují kapacity zařízení, aby bylo možné uplatnit všechny prodané vouchery,“ říká Petr Kováčik, ředitel Skrz.cz.

TOP 5 serverů má 70 % trhu

Takřka 70 % trhu se dělí mezi TOP 5 serverů. „Mezi TOP 5 jsou právě ty servery, které dbají na výběr partnerů a podvodné cestovní kanceláře neinzerují. Na TOP 5 serverech se prodá 80 % ze všech dovolených. Menší portály se specializují spíše na služby v oblasti krásy, restaurací a wellness,“ vysvětluje Kováčik. Největšími jsou servery Vykupto a Slevomat, které v prvním pololetí ovládly polovinu trhu.

 

Server

Podíl 1. pol.  2013

Slevomat.cz

34,4%

Vykupto.cz

15,8%

Zapakatel.cz

9,0%

Pepa.cz

5,4%

NakupVAkci.cz

5,1%

Spokojenost je vysoká

„Nabídky dovolených jsou nejméně problematickým segmentem na slevových serverech, což se podepisuje pod rychlým růstem nabídky dovolených napříč většinou slevových portálů. Na Skrz.cz evidujeme, že 85 % zákazníků je s vouchery na dovolenou spokojeno,“ vysvětluje Petr Kováčik ze Skrz.cz. Tvrzení o vysoké spokojenosti potvrzují také přední slevové portály. „Zákaznickou spokojenost měříme již od spuštění Slevomatu v dubnu 2010. Za tuto dobu jsme prodali přes 350 tisíc pobytů, jejichž průměrné hodnocení je 4,3 bodu z možných 5,“ komentuje Zahradníčková z portálu Slevomat.  Spokojenost zákazníků měří také dvojka trhu. “Pobytové slevové akce patří z hlediska hodnocení zákazníky mezi ty vůbec nejoblíbenější nabídky. Na škále od 1 do 10 se hodnocení každého z letos nabízených pobytů pohybuje nad hodnotou 8. Průměrná známka 8+ je v případě pobytů výsledkem 20 tisíc uživatelských hodnocení. I další odbornější ukazatele signalizují výraznou převahu lidí, kteří by zakoupení pobytu na Vykupto.cz doporučili, než těch, kteří ho kritizují,” doplňuje Bátrla.

Více o Slevomat.cz

Slevomat.cz je první a největší firmou, která na českém trhu představila koncept hromadného nakupování. Svým uživatelům každodenně představuje výjimečné cenové nabídky na předjednané služby a produkty. Za dobu svého fungování zákazníkům ušetřil již dvě a půl miliardy korun a rozšířil svou uživatelskou základnu na více než jeden a čtvrt milion lidí.

Slevomat.cz nabízí své služby v celé České republice a také na Slovensku, v Maďarsku, Estonsku, Lotyšku a Litvě.

O Skrz.cz

Skrz.cz je nejstarší a zároveň největší vyhledávač slevových nabídek – denně nabízí 4000 slev a každý sedmý prodaný slevový kupón v Česku je zprostředkován právě přes něj.

Kromě agregování nabídek přispívá Skrz.cz ke zvyšování kvality slevového trhu – jako jediný provozuje nezávislou databázi recenzí slevových serverů přístupnou všem uživatelům. Skrz.cz také zavedl post tzv. „Ombudsmana“, který zákazníkům pomáhá řešit problematické reklamace a další potíže, s nimiž se při jednání se slevovými servery mohou setkat.

O Vykupto.cz

Vykupto.cz patří mezi průkopníky hromadného nakupování v ČR a je dlouhodobě druhým největším českým slevovým portálem. Za dobu své existence prodalo Vykupto.cz přes jeden milion Vykupónů (slevové kupóny), a zákazníkům tak ušetřilo více než 900 milionů korun. Základní hodnoty, které přispívají k stabilnímu růstu společnosti, jsou kvalita a spolehlivost poskytovaných služeb. Misí Vykupto.cz je především zvyšování kvality života zákazníků a snižování bariér v přístupu k aktivnímu životu, kvalitním produktům a zábavě. S Vykupto.cz mají zákazníci možnost objevovat nové služby, navštěvovat neznámá místa a zkoušet nové zboží. Vlajkovou lodí myšlenek Vykupto.cz je skutečný prožitek. Vykupto…a prožijme to!