Studie „Eshopy bez hranic“ od oXy Online usnadňuje rozhodování o vstupu na evropský online trh

Dodavatel  eshopových řešení oXyShop, společnost oXy Online s.r.o., zpracovala studii „Eshopy bez hranic“. Na základě statistických údajů Eurostatu v ní hodnotí aktuální stav evropské ecommerce a předkládá nástin dlouhodobých trendů v této oblasti. Pomocí podrobné analýzy online trhu v jednotlivých zemích EU se tak snaží tuzemským provozovatelům elektronických obchodů usnadnit rozhodování o expanzi do zahraničí. (TZ)

Na vzniku 58stránkové studie vydané formou praktického ebooku se podíleli specialisté na ecommerce z oXyShopu. Ondřej Klega, vedoucí konzultantů ve společnosti ACOMWARE, která do ebooku přispěla zajímavostmi o některých trzích, hodnotí její přínos slovy: „V České republice působí řada eshopů, kterým se expanze do zahraničí vydařila. Pokud o ní firma přemýšlí, najde ve studii spoustu zajímavých informací o jednotlivých evropských trzích.“

Ze studie vyplývá, že Německo, Francie a Velká Británie tvoří dohromady 61 % veškerého obratu ecommerce v rámci EU. Zbývající 7 z 10 největších ekonomik se na obratu podílí jen 21,6 %.

K zemím s nejvyšším podílem obyvatel nakupujících přes internet patří Německo – jeden z nejvíce konkurenčních ecommerce trhů v EU. Pro tento trh je víc než kde jinde nutné navrhovat rozhraní eshopu co nejjednodušší tak, aby v obchodě dokázali nakoupit i méně zkušení uživatelé internetu.

Zajímavou obchodní příležitostí z hlediska ecommerce je Rumunsko, kde aktuálně působí na 4500 eshopů. Po ekonomické stránce tato země v posledních letech rychle roste a s tím souvisí i značný rozvoj on-line obchodů. Pouze za poslední rok přibylo zhruba 1000 eshopů.

„Z pohledu on-line obchodování má velký potenciál Polsko. Podíl osob, které nakupují v zahraničních eshopech, je druhý nejmenší v EU (po Rumunsku). Při vstupu na tento trh proto doporučuji zvážit možnost spolupráce s lokální polskou pobočkou.“ – uvádí autor studie, Michal Holoubek ze společnosti oXy Online s.r.o.

Běžným cílem tuzemských ecommerce subjektů je Slovensko. Zdejší trh je sice významně menší než v ČR, ale díky příbuznosti obou zemí a snadné logistické obsluze je vstup na něj značně jednodušší. Poměrně velký (42 %) je zde podíl osob, které používají k přístupu na internet mobilní zařízení. Stejně jako například v Rakousku (51 %) nebo Švédsku (70 %) se na těchto trzích eshopeři neobejdou bez mobilní verze nebo responzivního designu.

Celý ebook ke stažení zdarma na:

http://www.oxyshop.cz/ebook