Lepší data, moderní vzhled a nižší cena. To jsou standardy, pod které nejdeme, říká Jaroslav Holý

Společnost Imper CZ vytváří chytrá data, která svým zákazníkům dodává prostřednictvím webových aplikací. Umožňuje tak efektivní oslovování potenciálních klientů. Pomocí aplikace Leady snadno identifikujete firemní návštěvníky svého webu a navíc o nich získáte důležité údaje, včetně ověřených kontaktů. Databáze Merk pak sdružuje údaje o všech firmách  v České republice, včetně aktuálního obchodního stavu společnosti, jmen představitelů a mnoha dalšího. Kdo všechno aplikace společnosti Imper využívá? A jak se liší německý obchodník od toho českého? Nejen na to jsme se ptali marketingového ředitele společnosti Imper CZ Jaroslava Holého. (TZ)

Vaše společnost vyvinula aplikaci Leady, která umožňuje identifikovat firemní návštěvníky webů. Využívají této služby pouze marketingové společnosti, nebo i odborníci z jiných oborů?

Leady je o efektivitě. Nástroj identifikuje nové zákazníky a dodává k nim maximum informací. Proto spíše než u marketingových společností slavíme úspěch u obchodně zaměřených firem. Leady znamená podstatně efektivnější akvizici – levnější, rychlejší. Kdo ocení Leady nejvíce, je právě motivovaný obchodní ředitel a jeho tým. „Markeťáci“ si s leady rádi hrají, ale čísla přinášejí hlavně obchodu.

Vaše společnost patří k inovativním firmám, které hledají kontakty a příležitosti pro jiné. Jak roste zájem o Vaše služby? Které firmy o ně mají největší zájem?

Největší zájem mají výrobní firmy a firmy se službami, které cílí na firemní zákazníky. Právě takové společnosti dokážou naši databázi využít nejvíce. Díky naší cenové politice ale máme i mnoho malých firem a podnikatelů, kteří mají firmám co nabídnout, například salónek na akci, pronájem kanceláří nebo konzultace.

V čem jsou největší rozdíly služeb, které nabízíte, od těch tradičních jako jsou cold cally, posílání obálek nebo online kampaně?

Nabízíme předstupeň těchto kroků v podobě identifikace firem. Cold call je volání do firem podle databáze, seznamu. S Leady ale voláte do firem, které se koukaly na vaše stránky, na konkrétní produkt – něco od vás tedy potenciálně poptávají. Voláte tam a víte, že firma má o vaše produkty zájem, víte o co, a znáte všechny informace o firmě, jako obrat, jméno jednatele, kde se o firmě píše v médiích a v jakém kontextu. Efekt takového volání je mnohonásobně vyšší, než když voláte „naslepo“.

Imper působí kromě Česka a Slovenska také například v Německu. Na které zahraniční trhy se chcete ještě zaměřit?

Naší strategií je 100% produkt. Ještě stále ladíme verze pro Slovensko. V hledáčku jsou i další regiony, ale primární trhy jsou a budou pro nás vždy tyto tři.

Jaká specifika mají jednotlivé národní trhy? Hraje roli například mentalita klientů, legislativní bariéry?

Zabýváme se firemními daty, nikdy neukážeme „tento člověk byl na vašich stránkách“, ale vždy jen „někdo z této firmy“. To je ten hlavní rozdíl i po legislativní stránce. Všechna data, která máme, jsou legální v rámci daného regionu. Co se týče mentality, vidíme velký rozdíl u klientů v Německu. Požadují bezpečností certifikáty i striktně napsané smlouvy o mlčenlivosti. Před podepsáním smlouvy naše programy testují mnohem pečlivěji než manažeři u nás. O to více potěší, když vám klient po měsíčním testování ze strany jeho IT i obchodního oddělení zavolá a potvrdí, že si vybrali vás.

Vaše společnost zatím operuje spíše lokálně, co bude nutné udělat pro to, aby působení firmy bylo i globální? V jakém časovém horizontu je to reálné?

Každý trh pro nás znamená velkou výzvu. Napojení se na lokální databáze je klíčovým prvkem našich aplikací. Pokud na to není infrastruktura připravená, expanzi odkládáme. Zatím jsme schopni identifikovat část firem i v celosvětovém měřítku (cca 40 mil.), je to ale jen zlomek. Obecně lze ale říci, že nemáme globální ambice, spíše se chceme zaměřit na zkvalitňování lokálních služeb a stále zlepšujeme aplikace. Neustále přidáváme nové vlastnosti jako například národnosti podnikatelů, data založení a adresy poboček, lepší propojení s LinkedIn a další.

Je český trh v oblasti, ve které působíte, naplněný? Kolik firem na něm působí?

Jsme jediní, kteří umí identifikovat firemní návštěvníky na webu. Co se týče databází firem, na našem trhu je několik společností, které je nabízejí. Kvalita je nicméně velice slabá, proto jsme se ostatně rozhodli aplikace připravit. Pro nás je nejlepším zákazníkem firma, která zná naší konkurenci. Lepší data, moderní vzhled i nižší cena. To jsou naše argumenty, které fungují.

O společnosti IMPERCZ

Společnost IMPER CZ se specializuje na databáze a informace důležité pro firmy. V současné době má ve svém portfoliu 4 služby. Jedná se o unikátní nástroj Leady, který identifikuje firemní návštěvníky webových stránek a zaznamená, co je zajímalo. Díky tomu je možné aktivně kontaktovat potenciální zájemce o služby nebo produkty. Další službou je Merk – nejaktuálnější a nejobsáhlejší databáze firem v ČR. Údaje v databázi Merk jsou neustále ověřovány, každá firma je prověřena jednou za 3 dny. Monitora je systém, který monitoruje internetová, tištěná a audiovizuální média v České a Slovenské republice. Umožňuje také sledování změn u zákazníků a konkurentů. Poslední aplikací je databáze firem Detail, která je přístupná zcela zdarma. Mezi klienty společnosti IMPER CZ patří řada velkých firem i mediálních domů, jako jsou například HP, Canon, IKEA, Ahold nebo AVG.