Češi a projektory: Podle průzkumu značky Epson je v současnosti vlastní už 15 % domácností

Praha, 9. září 2015 – Z průzkumu, který pro společnost Epson realizovala výzkumná agentura Datank, vyplývá, že Češi projektory nejčastěji využívají ke sledování filmů a promítání fotografií. Při jeho výběru je pro více než polovinu dotazovaných nejdůležitějším kritériem cena. (TZ)

Společnost Epson zjišťovala, jak se lidé v současné době staví k otázce nákupu projektoru versus televize. Průzkum ukázal, že téměř čtvrtina populace by ve stejné cenové relaci upřednostnila projektor před televizorem. Nejčastěji pak z důvodu kvality a velikosti obrazu, přemístitelnosti a také úspory místa. Nad nákupem projektoru by 26,3 % dotázaných přemýšlelo už od uhlopříčky 42 palců a jeho cena by ideálně neměla překročit 15 tisíc korun.

Roman Vejražka, Business Account Manager společnosti Epson Europe, říká: „Pociťujeme, že zažitý trend, kdy lidé nakupovali výhradně televizory, protože se obávali nízké využitelnosti a vysoké ceny projektoru, se u českých spotřebitelů v průběhu let proměnil. Poptávka po projektorech pro domácí kino vzrostla a zákazníci se při výběru zaměřují kromě ceny také na další klíčové parametry, jako je např. životnost lampy či projekční vzdálenost.“

Výsledky průzkumu potvrdily i důležitou roli barevného světelného výstupu CLO, který je pro respondenty při nákupu projektoru důležitější než bílý světelný výstup. Mnoho výrobců přitom uvádí pouze hodnotu bílého výstupu a neposkytují tak zákazníkům kompletní informace. CLO má ale na výsledný efekt projekce velký vliv. „Naše projektory s technologií 3LCD zaručují stejně vysoký bílý i barevný jas, což znamená, že vždy dosáhneme projekce jasného obrazu se sytými barvami. Ve slepém testu, který pořádala nezávislá společnost pro výzkum trhu RS Consulting ve Velké Británii, potvrdilo 98 % respondentů nejjasnější barvy u našich projektorů,“ dodává Roman Vejražka.

Na rozhodování Čechů, kteří si pořizují projektor, mají ale vliv i další faktory. Pro polovinu dotázaných hraje při výběru roli, zda projektor využívá technologii DLP či LCD. Průzkum také ukázal, že 58 % respondentů by upřednostnilo technologii LCD. Hlavní roli v této preferenci hraje kvalita projekce a delší životnost lampy.

Na co Češi využívají projektory:

  1. Sledování filmů – 73,6 %
  2. Promítání fotografií – 68,2 %
  3. Sledování významných sportovních utkání – 32,4 %
  4. Hraní her – 31,1 %
  5. Sledování televize – 30,4 %

Žebříček kritérií výběru projektoru:

  1. Cena – 57,7 %
  2. Životnost lampy – 47,7 %
  3. Projekční vzdálenost – 42,3 %
  4. Barevný světelný výstup – 39,2 %
  5. Možnost bezd. připojení – 36,9 %
  1.   Bílý světelný výstup – 26,9 %

Poznámky editorovi

O společnosti Epson

Společnost Epson je přední světový dodavatel inovativních řešení pro kanceláře, domácnosti, obchodní podniky i průmyslové provozy, jenž se snaží neustále překonávat očekávání svých zákazníků. Nabízí široký sortiment produktů od inkoustových tiskáren, tiskových systémů a projektorů 3LCD až po průmyslové roboty, chytré brýle a snímací systémy a využívá originální kompaktní, úsporné a vysoce přesné technologie.

Skupina Epson vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku zaměstnává více než 70 000 lidí v 94 společnostech po celém světě a je hrdá na svůj neustálý přínos k ochraně životního prostředí a komunit, ve kterých působí.

http://global.epson.com

O společnosti Epson Europe

Společnost Epson Europe B.V. se sídlem v Amsterdamu představuje strategické řídící centrum pro Evropu, Blízký východ, Rusko a Afriku. Společnost Epson Europe zaměstnává 1 700 lidí a ve fiskálním roce 2014 zaznamenala obrat 1 551 milionů eur.

http://www.epson.eu

Environmentální vize 2050

http://eco.epson.com/