Online pojišťovací služba DOK narostla o 75 % za posledních 7 měsíců. Investuje do technologií a špičkových odborníků

Praha, 26. srpna – Služba DOK z portfolia skupiny Home Credit, která pomáhá lidem s pojištěním, slaví první výročí. Hlásí 8 000 registrovaných uživatelů, přičemž 6 000 z nich přibylo za uplynulých 7 měsíců. Počet zaměstnanců vzrostl z 5 na 50. Vedení investuje do interního vývoje, špičkových technologií a nabírá další experty. 

DOK vznikl s cílem zjednodušit trh s pojištěním v Česku. Díky technologiím mu dává podobu, která odpovídá 21. století. „Jsme přesvědčení, že po digitalizaci bankovnictví si lidé zaslouží zažívat výhody technologií také v pojišťovnictví. Proto jsme vytvořili nástroj, který dělá z pojištění srozumitelnou věc a lidem ověří kvalitu jejich pojistek a zřetelně ohodnotí jejich podmínky,” vysvětluje CEO služby Aleš Žárský.

Zjednodušení díky technologiím

DOK přináší online přehled pojistných smluv ze všech pojišťoven, pomoc se sjednáním nového pojištění a expertní ohodnocení kvality pojistných smluv tzv. DOK indexem. Ten vychází z porovnání rizik a dalších parametrů jako jsou výluky, spoluúčasti či odlišné územní platnosti rizik. „Například u pojištění aut jsme za poslední 4 měsíce zpracovali 22 produktů od 10 pojišťoven. Výsledkem je srovnání produktů v přibližně 250 parametrech,” popisuje Žárský množství práce, která DOK indexem stojí. Složité porovnání parametrů je shrnuté do číselného DOK indexu, který na škále 1 až 10 určuje kvalitu smlouvy. 

 „Hodnotíme smlouvy všech pojišťoven v ČR. Na sjednání nových pojištění spolupracujeme s Allianz, AXA, ČSOB, ČPP, Direct, ERGO, Europ Assistance, MAXIMA, Slavia, Uniqa nebo Pojišťovna VZP. S dalšími významnými hráči jsme v pokročilé fázi jednání,” dodává Žárský. 

Z hodnocení tisíců pojistných smluv vyplývá například to, že mezi nejčastější nedostatky patří chybějící pojištění domácnosti nebo nemovitosti či chybějící pojištění odpovědnosti. Pojištění jsou často sjednána s nedostatečnými pojistnými limity a částkami.

Digitální servis konečně také v pojišťovnictví

Zájem o službu se raketově zrychlil od ledna, kdy DOK získal významnou investici 100 milionů korun ze skupiny Home Credit. Za uplynulých 7 měsíců se počet uživatelů služby zvýšil o 75 %, a to bez větší podpory marketingu, kterou tvůrci plánují až v příštím roce. V současné chvíli zaměstnává 50 osob a má otevřených dalších 10 pracovních pozic. Největší část investic míří do automatizace, zrychlení interních procesů a vylepšení péče o zákazníky. 

„Chceme hrát významnou roli na českém trhu a máme ambici jít velmi brzy na další západoevropské trhy. K tomu nám pomůžou robustní technologie, jako je například špičkové CRM řešení Salesforce, které právě implementujeme,“ říká CTO Martin Ždímal. Od investice si DOK slibuje, že ještě více zrychlí a zefektivní komunikaci se zákazníkem a péči o něj.

Kromě vylepšení interních procesů přidávají vývojáři nové funkcionality. V relativně krátkém čase jsme provedli velký zásah do systému, abychom uspokojili přání zákazníků poskytovat nabídky pojištění přímo v aplikaci. Po spuštění se nám zdvojnásobily prodeje, evidentně šlo o dobrý krok,” doplňuje Ždímal.