Na e-shopech objednávejte dárky do 7. prosince nebo využijte filtry nákupního rádce

Praha, 5. prosince 2019 – S blížícími se svátky volí lidé co nejspolehlivější způsoby doručení. Chtějí si být jisti, že objednané dárky dostanou včas. Na nákupním rádci Zboží.cz si proto lidé stále častěji vybírají produkty prostřednictvím filtru „Doručení do Vánoc“ a nakupují ve větší míře u e-shopů, které garantují dodání do Vánoc.

 „Obecně doporučujeme objednávat zboží na e-shopech do 7. prosince (nejpozději do konce druhého týdne, tedy 15. 12.), pokud požadujeme doručení kurýrem. Podle dat Zboží.cz se dá nicméně objednat až do 19. prosince, když nám stačí vyzvednout si zboží na prodejně, či na odběrných místech. Doporučuji se ale vždy řídit informacemi uvedenými přímo na Zboží.cz nebo na jednotlivých e-shopech, které o termínu doručení informují,“ říká Jan Kriegel, manažer nákupního rádce Zboží.cz.

Další možností, jak si zajistit, aby dárky dorazily včas, je použít zmíněný filtr „Doručení do Vánoc“. Ten nákupní rádce nasadil na začátku prosince. „Právě od začátku posledního měsíce v roce se vyplatí ověřovat si v Česku termín doručení. Zákazníkům, kteří nakupují na e-shopech, které tyto informace neposkytují, doporučuji systém dvojitého ověřování prostřednictvím komunikace s obchodem e-mailem nebo telefonicky,“ radí Kriegel. 

Češi před Vánoci mění své zvyky v oblasti doručování

Před Vánoci se vyplatí také počítat s tím, že doručovací služby budou velmi vytížené. I proto plánují čeští zákazníci, kteří letos budou objednávat vánoční dárky online, masivně využívat externí výdejní sklady, ze kterých si objednané zboží vyzvednou osobně. Vyplývá to z průzkumu* společnosti Seznam.cz, ve kterém to uvedlo 70 % dotázaných. Nejvíce budou externí sklady vytížené v Praze. Zájem o ně v předvánočním období může  vzrůst až o deset procent. 

„Výraznější zájem o tento typ doručování se dá očekávat v Praze, kde je síť externích výdejních míst nejhustší. V hlavním městě plánují využít tento typ dopravy online objednaného zboží přes čtyři pětiny dotázaných,“ sdělil Darek Pikálek, marketingový a uživatelský výzkumník Seznam.cz. V malých městech do tisíce obyvatel to mají podle něj v plánu jen tři pětiny respondentů. 

*Průzkum proběhl formou online dotazování uživatelů služeb Seznam.cz v době od 23. do 30. 9. 2019 (N = 1004, z toho 961 nakupuje v online obchodech, 15+).