Češi mají špatně nastavené pojištění a přeplácí na něm. Služba RIXO.cz to chce změnit.

Praha, 28. ledna – Online pojišťovací služba RIXO.cz odhalila, že až 70 % zákazníků má špatně nastavené smlouvy. Mezi časté nešvary patří neaktuální údaje, nízké limity pojistného plnění nebo neznalost obsahu pojištění a konkrétních rizik.

RIXO.cz jako jediná služba v Česku online a bezplatně zkontroluje lidem pojistné smlouvy a pomůže je vylepšit. Ze statistik služby vyplývá, že dokáže zlevnit, zvýšit pojistné krytí, nebo oboje najednou, a to u 7 smluv z 10.

,,Zjistili jsme, že až 70 % lidí má pojištění špatně nastavené. Pak se stává, že pojišťovna škodu neproplatí. Právě kvůli tomu, že smlouva třeba není aktuální nebo nekryje všechno, co je třeba,” komentuje situaci zkontrolovaných smluv Aleš Žárský, ředitel RIXO.cz

Vyvarovat se chyb v pojištění dnes už lidé mohou tak, že si nechají zdarma zkontrolovat své pojistné smlouvy jednoduše na internetu. ,,Dokáže to opravdu každý a díky pár minutám, které tomu věnují, mohou ušetřit spoustu peněz a nepříjemností při řešení škodních událostí,“ říká Aleš Žárský, ředitel služby RIXO.cz

Lidé snadno nahrají pojistné smlouvy ze všech pojišťoven na jedno místo, do internetového přehledu. Odpadá tak starost mít je doma v šanonech. RIXO.cz smlouvy zkontroluje, jestli jsou správně nastavené, jestli kryjí vše, co je potřeba, nebo nejsou předražené. Do kontroly je zahrnuto mnoho různých parametrů, jako jsou výluky, spoluúčasti či odlišné územní platnosti a rizika. Například u aut je to více než 320 parametrů. Takové srovnání je pro lidi nesrozumitelné. Proto služba pomocí velmi složitého výpočtu shrnula všechny tyto parametry do jediného čísla – tzv. RIXO indexu, který jednoznačně na stupnici od 1 do 10 ukáže, jak si smlouva stojí v porovnání s jinými možnostmi na trhu. 

,,Například pojistka na auto zákazníka má RIXO index 4,7. To znamená, že dosahuje 47 % kvality nejlepšího autopojištění na trhu, které nejvíce odráží jeho nároky a potřeby. V takovém případě doporučujeme zvážit změnu pojištění. Je totiž pravděpodobné, že za podobné peníze existuje na trhu pojištění s lepšími podmínkami, “ komentuje Žárský. 

Pokud je možné smlouvu vylepšit, služba nabídne možnosti, které mají lepší podmínky, a tedy vyšší RIXO index. Klient hned ví, v čem by bylo nové pojištění lepší než to současné.

Služba zkontroluje smlouvy do 5 pracovních dnů. „Pomáháme lidem vylepšit jejich smlouvy a udělat jim pořádek v pojištění. Zkontrolujeme jim smlouvy od jakékoli pojišťovny. Nové pojištění dovedeme nabídnout od velké části pojišťoven na trhu a neustále pracujeme na rozšiřování nabídky pojišťoven pro klienty,” dodává Žárský. 

Příběhy zákazníků

Eva L., Praha, pojištění majetku, byt v Praze

Eva je s novou smlouvou pojištěná levněji, a hlavně lépe.

RIXO.cz Evě zkontrolovalo smlouvu na pojištění majetku. Původně platila 3 061 Kč ročně. Pokud by někomu způsobila škodu v souvislosti s jejím bytem, původně by pojišťovna zaplatila nejvýše 2,5 mil. Kč, pokud by škoda s nemovitostí nesouvisela, tak maximálně 2 mil. Kč. RIXO index byl 7,2. Eva zvolila novou smlouvu za nižší cenu 2 073 Kč ročně, u které je navíc navýšená maximální výplata u pojištění odpovědnosti na 5 mil. Kč v obou případech. Eva tak ušetřila přes 1 000 Kč ročně na jediné smlouvě, a navíc je lépe pojištěná – zvýšila si RIXO index smlouvy na 9,3.

František H., Sušice, povinné ručení, Škoda Octavia

Klientovi ušetřila služba na pojištění více než 1 000 Kč ročně, zároveň mu výrazně zvedla limity u povinného ručení i asistenčních služeb, a navíc získal zajímavý bonus.

František si nechal zkontrolovat povinko na auto. Za své původní povinné ručení platil
3 300 Kč ročně s limitem plnění 35 mil. Kč a základními asistenčními službami. Protože smlouva měla nízké limity a vysokou cenu, dosáhla RIXO indexu 3,5.

Služba Františkovi nabídla novou smlouvu za 2 199 Kč ročně s navýšením limitu plnění
u povinného ručení z 35 mil. Kč na 100 mil. Kč a zvýšením úhrady asistenčních služeb z původních 2 000 Kč na 3 000 Kč. Navíc jako bonus získal první škodu bez vlivu
na bonusy. RIXO index se zvýšil na 8,4.

Tomáš P., Praha, autopojištění a pojištění majetku
RIXO.cz zkontrolovalo rovnou dvě smlouvy. Na nových smlouvách Tomáš ušetřil tisíce za rok, vylepšil si podmínky pojištění a získal bonusy ke smlouvě.

Autopojištění FIAT 500 Abarth

Ačkoliv měl Tomáš svou původní smlouvu autopojištění s vynikajícím RIXO indexem 9,1, RIXO.cz mu ji při výročí smlouvy zkontrolovalo a zjistilo, že ji lze ještě vylepšit.
Původně platil Tomáš 16 500 Kč s limitem výplaty u povinného ručení 150 mil. Kč, s pojištěním skel a maximálním plněním u asistencí ve výši 3 000 Kč. Cena nové smlouvy se při stejném nastavení snížila na 13 231 Kč, a navíc získal klient první škodu bez vlivu
na bonus a garanci ceny povinného ručení. RIXO index vzrostl na 9,4.

Pojištění bytu, Praha

Původní smlouva z roku 2011 za cenu 2 179 Kč dosahovala díky vysoké ceně a nízkým limitům u některých pojištění a asistence RIXO indexu 5,8. Tomáš v ní měl pojištěnou domácnost na 400 tis. Kč, odpovědnost za škody způsobené ostatním v běžném životě na 2 mil. Kč a asistenční službu s maximálním plněním 2 000 Kč na jeden zásah. Nová smlouva snížila cenu na 1 231 Kč, zvedla limit odpovědnosti z běžného života na 5 mil. Kč a asistence nově Tomášovi pomůže při jednom zásahu až do výše 5 tis. Kč. RIXO index vzrostl na 9,4.

O službě RIXO.cz

RIXO.cz je bezplatná online pojišťovací služba, která nemá v ČR konkurenci. Lidem šetří peníze za pojištění, udělá pořádek v pojistných smlouvách a pomáhá předcházet nesnázím s pojištěním.
Zdarma vytvoří online přehled pojistných smluv ze všech pojišťoven v ČR. U smluv zkontroluje, zda jsou správně nastavené, jestli kryjí vše, zda jsou výhodné. Ohodnotí je RIXO indexem, který na stupnici 1-10 udává, jak výhodná je smlouva oproti jiným na trhu. Zákazníci ve službě mohou velmi snadno uzavřít nové pojištění. RIXO.cz také hlídá důležité termíny smluv a pomůže s pojistnými události.
Služba byla spuštěna v srpnu 2018 a jejím investorem je finanční skupina PPF.