„Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes.“ Zalando dává sbohem přežitým stereotypům

BERLÍN, 24. února 2020 // Zalando, přední evropská platforma pro módu a životní styl, se ve své poslední kampani pouští do boje s jednou z posledních překážek limitujících diverzitu: stereotypy. Zalando svou jarní kampaní dává sbohem přežitým stereotypům a staví je na stranu minulosti. Představuje nový a svobodnější výraz – Zerotypes.

Zalando uvádí pojem Zerotypes v odvážné a hravé kampani, v níž oslavuje svět za hranicemi stereotypů. Ne náhodou se tomu děje v jarní sezóně, která je proměnlivá, nestálá a vybízí zákazníky vyjádřit svou jedinečnost prostřednictvím toho, co nosí. Cílem společnosti Zalando je vyvolat touto kampaní diskuzi nad přežitými kulturními stereotypy, které ve společnosti stále přetrvávají.

Ve studii Zalanda, která proběhla ve spolupráci s YouGov na vybraných trzích, 89 % respondentů uvedlo, že stereotypy v dnešní společnosti stále mají své místo, 47 % dokonce deklaruje, že jsou přítomny víc než kdy dřív. Velká část oslovených viní především média – 57 % vidí problém ve filmech a seriálech, 60 % v reklamách. Z toho důvodu se Zalando vydává na cestu za změnou způsobu, jakým móda a reklama zákazníky omezuje, a vyzývá je k oslavě jejich vlastního „Zerotype“ JÁ.

„Jako přední evropská platforma s módou s více jak 29 miliony zákazníků rozumíme široké škále různých individuálních stylů a věříme, že stereotypy v dnešní moderní společnosti již nemají místo,“ komentuje Dawid Pożoga, Market Lead CZ společnosti Zalando. „V naší jarní kampani 2020 chceme oslavovat Zerotypes a víru, že lidé by měli existovat takoví, jací jsou, bez jakékoliv typologie, očekávání či limitů, které by je snad měly definovat.“

Kampaň pro Zalando vytvořila londýnská agentura Mother a režie se ujali Leila & Damien z Blink. Kreativa diváky bere na cestu lunaparkem, která se ve smyčkách opakuje. Jako první reflektuje známou podobu zábavního parku, když se ale divák vrací do stejné situace stále znovu, jednotlivé postavy i outfity se díky širokému portfoliu stylů dostupnému na platformě Zalando mění na netradiční, až nečekané. Na konci se dostává do nového světa, který odráží diverzitu dnešní doby, kde je jakýkoliv styl vítán a kde může mít každý mnoho tváří. Hlavní postavy osvobozují od stereotypů a stávají se svými vlastními “Zerotype” JÁ. 

Hlavní slogan reklamy „Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes.“ pojí kampaň dohromady s jarní sezónou, která již ze své vlastní podstaty přináší neodmyslitelnou svobodu a včleňuje kampaň do směřování společnosti Free to be. Free to be povzbuzuje každého, aby byl právě tím, kým je nebo chce být – bez jakéhokoliv společenského diktátu, který nám ukládá, co si myslet, jak se cítit nebo co nosit. 

Video doplňují fotografie od Toma Craiga a krátká videa na sociální sítě od Tashe Huanga. TVC pak provází hudba od alternativní popové kapely Metronomy, konkrétně singl z jejich posledního alba Salted Caramel Ice Cream.

Televizní reklama je středobodem celé kampaně a poběží v televizi i na sociálních médiích. Transformována bude i do tisku, OOH nebo v rámci vlastních komunikačních kanálů Zalanda. Kampaň poběží od 24. února 2020.  

Podívejte se na Zerotypes film zde

O společnosti Zalando

Zalando (https://corporate.zalando.com) je přední evropská módní a lifestyle online platforma, založená v Berlíně v roce 2008. Našich více než 29 milionů aktivních zákazníků na 17 trzích oblékáme od hlavy až k patě: od oblečení, obuvi, doplňků až po beauty produkty. Do našeho sortimentu mezinárodních značek patří jak světoznámá jména, tak místní labely. Platforma Zalando platí za ultimátní destinaci přinášející inspiraci, inovaci a interakci ve světě módy. Jako nejvíce trendy technologická společnost v Evropě vytrvale pracujeme na nalezení digitálních řešení ve všech aspektech zákaznické cesty: pro zákazníky, obchodní partnery a každého, kdo hraje klíčovou roli v příběhu firmy. Naším cílem je, aby platforma byla prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu – tzv. starting point for fashion.