Krize jako příležitost. Samba.ai hlásí nové klienty, meziroční růst o 70 procent a expanzi do zahraničí

Praha, 19. května – Krize v důsledku koronaviru donutila firmy digitalizovat maximum svých služeb, aby alespoň trochu zmírnily dopady faktického zastavení ekonomiky. Novou vlnu digitální transformace využila také česká Samba. Startup, který pomocí umělé inteligence výrazně vylepšuje zákaznický zážitek z nakupování online, meziročně vyrostl o 70 procent a získal hned několik nových klientů.

“Nástup koronaviru a praktické zastavení offline ekonomiky znamenal pro spoustu firem ztrátu veškerých příjmů. Digitalizace je sice velké téma už řadu let, ale rozhodně ne všechny firmy ji považovaly za prioritu. Některé z nich se digitální manko snaží dohnat během několika týdnů. A s tím se jim snažíme maximálně pomoci,” vysvětluje zakladatel a ředitel Samby David Vyskočil.

Samba se specializuje na personalizaci komunikace a nabídky eshopů. Díky pokročilé umělé inteligenci dokáže detailně zmapovat chování a preference zákazníka a následně jim přizpůsobit vzhled stránky nebo nabídku produktů.

Stejně tak je možné tato data využít v další marketingové komunikaci napříč kanály a vytvořit personalizovanou omnichannel strategii, která zvyšuje efektivitu marketingových investic. Toho využila třeba agentura Adexpres ze sítě Dentsu Aegis Network pro kampaně svého klienta IKEA a získala za to loni zlato v nejvýznamnější reklamní soutěži Effie v kategorii digitální transformace.

Pokročilá technologie Samby přilákala i velké e-commerce hráče. Do rozjezdu firmy investovala už v roce 2016 skupina Rockaway Jakuba Havrlanta.

“Umělá inteligence je stále větším faktorem úspěchu e-commerce hráčů. Spoustu potenciálních klientů ale odrazuje její zdánlivá složitost a náročnost implementace. Se Sambou stačí obrazně řečeno překopírovat pár řádků kódu a můžete ji začít používat prakticky okamžitě bez složitých analýz proveditelnosti nebo tuctu vývojářů. Výsledky vidíte do pár dnů. A proto Samba patří mezi nejpokročilejší firmy svého druhu,” doplňuje investiční manažer Rockaway Martin Konop.

Od začátku roku získala Samba do řad svých klientů taková jména jako je Mall.tv, Foto Škoda nebo EUC Lékárna. Dlouhodobě spolupracuje například s Invií, Košíkem nebo právě marketingovou skupinou Dentsu Aegis Network.