Marketing Linetu se mění, aby lépe vyjádřil hodnoty firmy. Prvním krokem je nová, moderní vizuální identita a claim společnosti

Výjimečné technologické inovace, progresivní design a třicet let zkušeností – to je LINET, značka, která změnila světový trh nemocničních lůžek. Miliony zdravotníků léčí pacienty s jejich pomocí. Jen za posledních dvanáct měsíců vyrobil LINET Group 130 tisíc lůžek, která pomáhala zachránit lidské životy a léčit pacienty. Nejvíc na světě. Úspěch se opírá o důsledné respektování hodnot společnosti, které vyjadřuje i nový claim: Designed to help you care.

LINET dokončuje nejúspěšnější fiskální rok své třicetileté historie. Celkové tržby firmy se v období končícím v březnu 2021 poprvé dostanou nad 350 mil. eur, tedy nad 9 miliard Kč. Složitý rok plně ukázal, že se největší evropský výrobce stal také hlavním hráčem světového trhu. 

„V tomto fiskálním roce vyrobíme 130 tisíc lůžek, což je více než vyprodukují naši konkurenti. Jsme tedy největším výrobcem lůžek, který dokázal reagovat na poptávku opravdu z celého světa. V minulosti jsme investovali do produktových inovací, do své obchodní sítě. Nyní jsme velmi silní, jsme připraveni na další expanzi. A jelikož se svět změnil, měníme i komunikaci, kterou už koncipujeme pro celý svět,“ říká Tomáš Kolář, výkonný ředitel LINET Group. 

LINET má přímé zastoupení ve dvaceti zemích, exportuje však víc než do 100 zemí světa. Úprava loga je prvním krokem jeho nového marketingu. Logo vyjadřuje kontinuitu s úspěšnou třicetiletou historií firmy a zároveň fakt, že LINET je dnes také technologickou společností. Logo má novou typografii a barvu, úvodní písmeno L má navíc oblý tvar, což odkazuje na výrobky společnosti. Byl to právě LINET, který díky sloupcovému systému jako první rozpohybovat svá lůžka i do stran. 

Posláním společnosti je pomáhat zdravotníkům léčit pacienty. „Proto to děláme. Rozhodli jsme se své poslání vyjádřit explicitně přidáním claimu, který zní: Designed to help you care. Dlouhodobě totiž přinášíme na světový trh inovace jak technologické, tak designové. Prostřední část claimu odkazuje na práci zdravotníků, kterým se snažíme pomáhat v jejich ušlechtilé a často až hrdinské práci. Naše společné úsilí pak pochopitelně směřuje k efektivní péči o pacienty,“ vysvětluje Vladimír Soukup, marketingový ředitel LINET Group. 

Od změny loga a claimu se odvíjí celá řada dalších změn. Zatímco dříve se marketing soustředil na prezentaci firmy na veletrzích a dalších akcích, vytváření tištěných materiálů, které podporovaly B2B obchod, dnes je situace odlišná. 

„Všechno se odvíjí od digitalizace. Právě proto jsme naši identitu uzpůsobili světu, který je online podstatně více než dříve. Logo je modernější, připravené zaujmout jak na našich výrobcích, tak i v prostředí sociálních médií. Pracujeme na 3D prezentacích, virtuální realitě, která klientům umožní klidně i návštěvu našich továren, a především aby se co nejlíp mohli seznámit s našimi výrobky. Obchodníci a koučové musí mít možnost co nejlepšího spojení se zákazníky,“ dodává Vladimír Soukup. 

LINET je jak obchodní značka společnosti LINET Group (představení společnosti níže), tak i název společnosti, kterou v roce 1990 založil Zbyněk Frolík v Želevčicích u Slaného. LINET však český trh dávno přerostl, víc než 95 % tržeb realizuje na zahraničních trzích, především v USA a Německu.

LINET Group je největším evropským dodavatelem zdravotnických lůžek, antidekubitních matrací, nábytku i kompletních řešení pro nemocnice a pečovatelská zařízení. Sídlí v nizozemském Dordrechtu a zaměstnává 1900 lidí v 20 společnostech a lokalitách. Výrobkové portfolio skupiny tvoří známé značky lůžek LINET, wissner-bosserhoff, zahrnuje také matrace a nabídku doplňují i výrobky BORCAD Medical: porodní lůžka, gynekologická, transportní a dialyzační křesla. Firma si svůj stabilní organický růst udržuje díky schopnosti přinášet nové výrobky maximálně přizpůsobené potřebám zákazníků. Více na www.linet.cz