Retro mýdlo jako ekovzor, šetrnost k přírodě a vlastnímu tělu je pro zákazníky důležitá

Chrudim (12. srpna 2021) – Zájem o výrobky šetrné k lidskému tělu i životnímu prostředí sílí, zákazníci největší lékárny na českém internetu Lékárna.cz sahají stále častěji po přírodní kosmetice, ale i přírodních intimních potřebách. 

Intimní potřeby

Šetrný přístup k přírodě je zřetelný v kategorii přírodních intimních ženských potřeb, kterých se letos na Lékárna.cz prodává už o polovinu víc než loni. Skladba sortimentu ukazuje omezování jednorázových plastů na straně výrobců, nákupní košíky potvrzují zájem zákaznic preferovat ekologické jednorázové menstruačních tampóny a vložky z přírodních materiálů, nebělených chlorem, bez chemikálií, umělých hmot, latexu a parfémů, v kompostovatelných obalech, které se v přírodě zcela rozloží. 

Jednorázové menstruační tampóny a vložky ale postupně zastiňují hygienické potřeby, které jsou k planetě doslova laskavé, přírodu nezatěžují a představují jen minimální odpad: loni si české ženy oblíbily menstruační kalíšky, „kalíškový“ boom ale letos hravě překonávají menstruační kalhotky, jejichž prodeje meziročně vzrostly o  165 % víc. 

Mechanická antikoncepce

Za pozornost stojí i aktuální trend růstu prodejů mechanické antikoncepce: letos si už na Lékárna.cz koupilo pesar 4x víc žen než loni, měsíčně jich největší internetová lékárna odešle zákaznicím průměrně 400 kusů. Pokud by za kontinuálně rostoucím růstem zájmu stál také trend zdravého přístupu k vlastnímu tělu a ohled na přírodu, byl by to skvělý signál.

Přírodní kosmetika

Přírodní kosmetika není v nákupních košíkách žádným nováčkem, v roce 2019 rostly její prodeje na největší internetové lékárně meziročně o 20 %, loni o 65 % a letos o dalších 44 %. 

„Trend šetrného přístupu ke zdraví i přírodě potvrzuje i vyhledávání: zákaznice sice stále  vybírají kosmetiku podle značek a citlivosti své pleti, ale preferují i přírodní produkty a ekologické obaly. Sortiment přírodní kosmetiky jsme na Lékárna.cz meziročně rozšířili o desítky zcela nových produktů, ale překvapivě  ne vždycky jsou to úplné novinky: na výsluní pozornosti zákazníků se například vrátila klasická tuhá mýdla balená v papírových obalech, protože zákazníci preferují ekologický obal a omezují plasty. Retromýdlo se stalo vzorem pro další žádané novinky: tuhé šampony a tuhé sprchové gely v ekoobalech,“ říká Karel Klodner, výkonný ředitel Lékárna.cz. (Pro zajímavost: prodeje tuhých mýdel po letech propadu ve prospěch tekutých letos meziročně vzrostly o 11 %).

Přírodní kosmetiku zákaznice Lékárna.cz vyžadují nejen v péči o pleť (meziročně 76% růst prodejů), ale momentálně i v opalovacích přípravcích (82% meziroční růst prodejů) a v péči o vlasy. Nejmenší růst vykazuje prodej přírodní dětské kosmetiky (17% meziročně) a přírodní péče o zuby (21% růst).

O Lékárna.cz: Lékárna.cz je největší lékárna na českém internetu s více než 20letou zkušeností a má největští nabídku přípravků pro zdraví a krásu počínaje léčivými přípravky, vitamíny a doplňky stravy přes kosmetiku, kontaktní čočky, dentální hygienu, zdravé potraviny, diety a sportovní výživu, přístroje pro zdraví, zdravotnické pomůcky, péči o dítě i o seniory. Získala Cenu kvality v anketě ShopRoku 2017, dlouhodobě se umisťuje v soutěži Heureka na předních místech. „Na konci všech našich aktivit vždycky musí být šťastný klient, ať už jím je pacient, zákazník nebo zaměstnanec,“ zdůrazňuje PharmDr. Vladimír Finsterle, zakladatel a majitel společnosti Pears Health Cyber, která Lékárna.cz provozuje.