Bertíci jsou opět v Albertech. Zákazníci svým hlasováním rozdělí 4 miliony korun dětem z dětských domovů

Dnes startuje ve všech hypermarketech a vybraných supermarketech Albert 22. ročník úspěšného charitativního programu Bertík pomáhá. Zákazníci opět rozhodnou o projektech na podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí z jejich blízkého okolí. Projekty budou o hlasy bojovat do 9. listopadu. Bertíci pomůžou dětem ve vzdělávání či smysluplném trávení volného času. Za posledních dvanáct let Bertíci rozdělili 56 milionů korun a podpořili téměř 15 000 dětí.

Více než 120 projektů přihlásily letos dětské domovy a neziskové organizace, které pracují se sociálně slabými rodinami a jejich dětmi. Osmdesátka nejlepších, kterou vybrala Správní rada Nadačního fondu Albert, se utká o hlasy zákazníků v obchodech Albert a v online hlasování. Ve čtyřiceti regionech stojí proti sobě vždy dva projekty. Zákazníci rozhodují o projektech, které pomohou dětem z jejich blízkého okolí. 

„Jejich hlas může rozhodnout například o finanční podpoře projektů zaměřených na sportovní aktivity, které jsou důležité pro smysluplné trávení volného času dětí. Dále lekcí autoškoly či různých odborných kurzů pro budoucí povolání, aby se děti mohly uplatnit na trhu práce,“ vysvětluje Alena Paldusová, projektová manažerka Nadačního fondu Albert. „V poslední době roste počet žádostí od nízkoprahových center, které se věnují dětem z problematických rodin. Vyplňují jim volný čas či je doučují. Na důležitosti získává také pomoc od psychoterapeutů, na kterou nejsou pro domovy automaticky vyhrazeny státní prostředky,“ doplňuje. 

Jenom za posledních dvanáct let se do Bertíků zapojilo na 20 milionů zákazníků. Na podporu téměř 15 000 dětí směřovalo do dětských domovů či neziskových organizací 56 milionů korun. 

Každý Bertík pomáhá

Zákazníci všech hypermarketů a vybraných supermarketů Albert získají při platbě svého nákupu žetonek „Bertík“, který následně vhodí do připraveného boxu, čímž dají hlas jednomu ze dvou projektů. „Žádný z projektů nemůže prohrát, podporu získají oba. Liší se jenom částka. Zákazníci si tak mohou být jisti, že každý hlas a vhozený Bertík má smysl,“ vysvětluje Alena Paldusová. Vítěz regionu získává podporu v hodnotě 60 tisíc korun, druhý projekt si pak odnese 40 tisíc korun. Celkově Nadační fond Albert rozdělí částku 4 miliony korun.

Jeden klik, jeden hlas

Také v letošním ročníku je možné odevzdat Bertík online. Ve srovnání s loňskem se ale hlasování rozšířilo na všech 80 projektů. Hlasování probíhá na webových stránkách Nadačního fondu Albert. Návštěvníci si zvolí svůj region a kliknutím odevzdají hlas projektu, který by rádi podpořili. Žetonky z prodejen a kliky z online hlasování se následně sečtou. 

O Albertu

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 30 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará téměř 20 000 zaměstnanců.
  • Činnost obchodů Albert oceňují i odborníci. V roce 2019 získala společnost Albert cenu Odpovědný zahraniční investor, kterou uděluje vláda za aktivitu v oblasti společenské odpovědnosti, zlepšování životního prostředí a podporu regionů a dobrovolnictví.
  • Albert neustále pracuje na modernizaci prodejen a zkvalitňování služeb. Od roku 2017 prošla rekonstrukcí a modernizací již více než polovina prodejen Albert v Česku.  
  • Nadační fond Albert založil Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi