Francouzsko-česká obchodní komora přivádí 15 firem na Strojírenský veletrh v Brně 

Praha/Brno, 9. listopadu 2021 — Francouzsko-česká obchodní komora (FČOK) představí svou expozici na Strojírenském veletrhu BVV. Rozhodla se pokračovat v tradiční účasti na veletrhu i přes nepříznivou situaci na trhu v důsledku pandemie. Oficiální zahájení se bude konat formou koktejlu 9. listopadu v 16:30 za účasti francouzského velvyslance a ministra průmyslu a obchodu. 

Francouzský pavilon na veletrhu představuje špičkovou francouzskou kvalitu a francouzské know-how. Každoročně zde své nejnovější inovace představuje patnáct firem, které jsou ztělesněním francouzské kvality v oblasti průmyslu 4.0 a inovací.

FČOK nedávno provedla průzkum mezi českými a francouzskými členskými firmami, kterých se zeptala na dopady pandemie na jejich podnikání. Výsledky ukázaly, že většina respondentů se dívá do budoucna s optimismem a dokonce příští rok plánují investovat a nabírat zaměstnance. Potvrzuje to také fakt, že 15 firem se přidá k FČOK a bude se prezentovat na stánku v rámci Strojírenského veletrhu na BVV. Přehled těchto firem najdete ZDE

„Náš průzkum potvrdil, že pandemie měla negativní dopad na velkou část firem v České republice. Firmy však přesto zůstávají optimistické – většina z nich zachovala nebo navýšila investice a téměř polovina dokonce plánuje nábor nových zaměstnanců. Překážkou podnikání je však vedle možného návratu epidemiologických restrikcí také nedostatek kvalifikované pracovní síly, se kterým se firmy potýkají dlouhodobě,“ uvedl Roland Bourgeois, předseda FČOK.

Třetina firem zaznamenala nárůst nebo zachování stejného obratu. 65 % firem však obrat poklesl – přičemž téměř čtvrtině o více než 20 %. Propouštět zaměstnance muselo 40 % firem, zatímco 43 % udrželo jejich počet. Pandemie také  ve většině firem urychlila změny. 61 % z nich zavedlo digitalizaci procesů, 60 % firem  práci z domova a 62 % řízení na dálku. Co se týká digitalizace procesů, nejvíce se dotklo těchto oblastí: týmové schůzky, setkání s partnery a klienty. Přesto většina firem stále preferuje tradiční formáty firemních a networkingových akcí, výstav a veletrhů.

62 % firem uvedlo, že pandemie na investice neměla vliv. Pouze 18 % investice zastavilo nebo snížilo, ale stejný počet dokonce investiční výdaje navýšil. Ke snižování výdajů došlo především v oblasti marketingu, nemovitostí a lidských zdrojů. Většina firem se rozhodla investovat do technologií, např. do digitalizace nástrojů, automatizace procesů, analýzy a správy dat nebo do kybernetické bezpečnosti. Třetina firem také zmínila, že plánuje investice do lidských zdrojů, kde dominuje vzdělávání, nábor nových zaměstnanců, interní komunikace a teambuilding. Téměř polovina firem dokonce plánuje nábor nových zaměstnanců a pouze 9 % bude propouštět.

Mezinárodního strojírenského veletrhu, který je považován za nejvýznamnější průmyslový veletrh ve střední Evropě a který je často označován za „Hannoverský veletrh střední Evropy“, se každý rok účastní více než 1 700 vystavovatelů ze 32 zemí. Ti se pak na celkové ploše 45 000 m2 každoročně setkávají s více než 80 000 návštěvníky ze 60 zemí.

Brno, Výstaviště 405/1, MSV – Pavillon V – Stánek 55

Francouzsko-česká obchodní komora a LeBooster

Francouzsko-česká obchodní komora je členem mezinárodní sítě 124 francouzských obchodních komor v 95 zemích světa. Již 25 let je nezávislou organizací, která se stoprocentně samofinancuje a reprezentuje podnikatelskou komunitu více než 281 firem v České republice. Členské firmy zaměstnávají přes 78 000 lidí a dosahují v České republice obratu přes 163 miliard korun. Komora se zaměřuje na několik klíčových oblastí, kterými jsou podpora podnikání členů a vytváření nových obchodních příležitostí, informování a zviditelnění členů v rámci komunity i navenek, setkávání zástupců firem skrze profesní kluby a další příležitosti pro networking.

Jednou z klíčových rolí komory je podpora vstupu francouzských firem na český trh, ať již formou investic, akvizic nebo francouzského exportu zboží a služeb. Tyto aktivity, zastřešené pod značkou “LeBooster”, zahrnují studie a analýzy trhu, benchmarking, nábor nových zaměstnanců, zakládání poboček a účetní a daňovou správu.  Ročně takto komora pomůže v průměru 60 firmám.