Skypicker začal nabízet nejlevnější létání po Evropě

BRNO, 10. květen 2012 | V Brně byl dnes odpoledne na konferenci StarcubeShow představen a do ostrého provozu spuštěn zcela nový, revoluční vyhledávač letenek Skypicker. Projekt má ambici stát se celoevropským lídrem v oblasti vyhledávání levných letenek nízkonákladových leteckých společností. Autorem projektu Skypicker je Oliver Dlouhý, vedoucím vývoje je Jozef Képesi, investorem a mentorem projektu je Jiří Hlavenka. Partnerem projektu je agentura Virklis. (TZ)Skypicker (www.skypicker.com) zjednodušil a zautomatizoval vyhledávání nejlevnějších kombinací letů z bodu A do bodu B. Stejného výsledku není možné dosáhnout manuálním vyhledáváním (nebo by to zabralo dlouhou dobu). Systém letenky pouze vyhledává, samotné rezervace probíhají na stránkách jednotlivých leteckých společností. Tím je zajištěna nejen plná transparentnost všech transakcí, ale i splnění smluvních podmínek aerolinek.

Na evropském nebi v současné době operuje několik desítek nízkonákladových společností. Současně existuje několik vyhledávačů levných letenek, které – kromě jiných neduhů – zpravidla vyhledávají lety klasickým způsobem datum odletu/datum příletu a neberou v potaz, že řada cestovatelů chce letět co nejlevněji a termín či počet přestupů pro ně není tak důležitý. Stávající systémy trpí také nízkou informovaností cestujících o akčních nabídkách a nulovou nebo minimální možností kombinovat lety různých leteckých společností.

Skypicker přichází s intuitivním rozhraním, kde se cena letenky zobrazuje přímo na úvodní stránce. Samozřejmostí je vyhledávání všech možných kombinací jednotlivých letů různých leteckých společností.

„Cílem projektu Skypicker není pokrýt všechna možná evropská letiště a nabízet spojení typu Rovaniemi–Cagliari. Naopak, zajímá nás spíše možnost spojení typu Finland–Italy, Poland–Sardinia apod. Přesně tímto způsobem totiž uvažuje a nejvýhodnější (nejlevnější) spojení hledá typický cestovatel, pro nějž je Skypicker určen,“ říká Oliver Dlouhý, manažer projektu Skypicker. „Máme zjištěno, že náš typický zákazník chce objevovat a zažívat dobrodružství, není vázaný na konkrétní termíny (např. na prázdniny), je ochoten obětovat své pohodlí za nižší cenu letenky a řídí se pravidlem, že čím více míst navštíví, tím lépe.“

Příklady vyhledávání:
Zadání: Jednosměrná letenka Praha–Paříž
Nalezená trasa: Praha–Skavsta–Paříž
Cena: 385 Kč

Zadání: Zpáteční letenka ČR–Valencie
Nalezená trasa tam: Brno–Bergamo–Valencie, cena: 860 Kč
Nalezená trasa zpět: Valencie–Londýn–Praha, cena: 1 200 Kč
Cena celkem: 2 060 Kč

Informace o trhu
Nízkonákladové aerolinky přepraví v Evropě každý rok 700 milionů pasažérů.
Poměr zastoupení věkových skupin v nízkonákladových letech je přibližně následující:

  • do 26 let – 22 % pasažérů
  • 27-35 let – 17 % pasažérů
  • 35 a více – 61 % pasažérů

Dle on-line průzkumu (1 000 odpovědí respondentů), je poměr lidí, kteří jsou ochotni pro výraznou slevu z ceny letenky obětovat část svého pohodlí (kritérium: ochota strávit noc na letišti, v odbavovací hale), následující:

  • do 26 let – 56 % lidí
  • 27-35 let – 23 % lidí
  • 35 a více – 9 % lidí

Závěr:  Téměř čtvrtina (22 %) všech pasažérů je ochotna pro levnější let slevit na svém pohodlí. Hrubý odhad velikosti trhu je tedy 154 milionů Evropanů.

Skypicker v mobilu
Těsně před spuštěním jsou také mobilní aplikace Skypicker pro mobilní zařízení s operačním systémem iOS a Android.