Jaké budou “slevové” Vánoce 2013?

Praha 8. listopadu 2013 — Zapakatel.cz, trojka na trhu českých slevových serverů, se zeptal svých zákazníků, jaké podle nich budou tento rok “slevové” Vánoce. Vánoční dárky na slevových portálech každý rok nakoupí nezanedbatelné množství lidí, o loňských Vánocích to byla skoro čtvrtina (71 %) dotazovaných. Letos plánují zákazníci Zapakatel.cz utratit 2 až 5 tisíc korun a nejvíce je bude lákat dárkové zboží, péče o tělo, cestování a móda. (TZ)

* *

Na vánoční dárky v nejvíce případech lidé na letošní Vánoce plánují vynaložit mezi 2000 a 5000 korunami (32 %) a na druhém místě je dokonce útrata ještě větší (5000 až 10 000 Kč, 32 %). Na slevových portálech je přitom nejčastěji plánována útrata do 2 000 Kč (52%), ale druhé místo má rozmezí útraty mezi 2000 a 5000 korunami (41%).

Nejžádanější vánoční zboží na slevových portálech letos bude klasické zboží (25 %) následované péči o tělo (16 %), cestováním (15 %). módou (12 %) a gurmánskými zážitky (11 %).

Mezi konkrétními věcmi, které by si lidé přáli vidět v tomto roce na slevových serverech patří hlavně hračky (často je citované konkrétně Lego), dětské zboží, oblečení, krátkodobé pobyty i welness pobyty a lístky do divadla či obecně výprava za kulturou. Nechybí samozřejmě ani klasické obecné přání “něčeho originálního” i typické “nevím přesně”.

Nejčastěji na slevovém portálu nakoupí dárky pro partnera či partnerku (33 %), rodiče (31 %) a děti (25 %). Pro rodiče i partnera/partnerku budou nejčastěji vybírat ze zboží (28 % resp. 22 %), na druhém místě se ale už výběr liší – pro rodiče pořídí péči o tělo (20 %) a pro partnera/ku půjde o cestování (19 %).

Nejmenší zájem u vánočních slevových nákupů je o vzdělávací kurzy (2 %), adrenalinové zážitky (4 %) a sportovní poukazy (5 %).

Proč lidé na slevových portálech dárky nenakupují (n = 91)? Nejčastěji proto, že nenašli nic, co by je zaujalo (29 %) nebo neměli dostatek peněz na nabídku (20 %). Tradičně, na třetím místě, najdete každoroční obavu, že zboží nedorazí včas (17 %)

Skoro klasické je, že respondenty (n = 329) v tomto případě tvořilo 86 % žen a 14 % mužů. O mužích je přeci jen známo, že dárky rádi nakupují na poslední chvíli, nejlépe na Štědrý den dopoledne. Nejvíce respondentů bylo ve věku 25 – 35 (31 %) a nejméně 65+ (2 %). Co nakoupí rodiče svým dospělým dětem či vnučkám a vnukům na slevových portálech tedy nevíme.

Zákazníci utratí okolo 94 mil. Kč

“Předpokládáme, že naše tržby se o Vánocích budou pohybovat okolo 94 mil. Kč, tedy zhruba o 15 % výše než v loňském roce. Podle našich odhadů nakoupí Češi na slevových serverech 10-15 % všech vánočních dárků. Nejprodávanější bude již tradičně zboží, které bude následováno módou a nabídkami cestování. Oproti loňskému roku očekáváme nejvýraznější nárůst u drogerie a rychloobrátkového zboží. Očekáváme i stoupající tendenci lednových tržeb, už minulý rok byly téměř identické jako ty prosincové.”, uvádí marketingový ředitel slevového portálu Zapakatel.cz, Vladimír Hlaváček.

O Zapakatel.cz

Zapakatel.cz je třetí největší český slevový server a na Slovensku působí jako Zabagatel.sk. Na trhu působí od léta roku 2010, v březnu 2011 otevřel v Praze první zákaznické centrum, ve kterém mohou lidé kupovat slevy, včetně slev speciálních či nevyužitých voucherů, platit v hotovosti či si osobně vyzvedávat zboží a vyřizovat reklamace. V září 2011 bylo otevřeno druhé zákaznické centrum v Brně.

Zapakatel.cz a Zabagatel.sk najdete na www.zapakatel.cz a www.zabagatel.sk, stejně tak jako na sociálních sítích Facebook (Zapakatel.cz a Zabagatel.sk), Twitter.com (@Zapakatel.cz),  Google+ (Zapakatel.cz) a Foursquare (Zapakatel.cz).