Jsou kandidáti do Evropského Parlamentu sociální či asociální?

Praha, 18. dubna 2014 – Nadcházející  volby do Evropského Parlamentu jsou další příležitostí pro sledování věčné otázky na téma „Jak sociální sítě ovlivňují volby”. Svět Facebooku, Twitteru, LinkedIn, YouTube a dalších sociálních sítí je neoddělitelnou součástí životů více než 4 milionů českých uživatelů Internetu (z celkových více než 7 milionů). A jak prokázaly volby v letech předchozích, veškerá volební klání se odehrávají velmi výrazně na sociálních sítích, které se tak staly důležitým komunikačním kanálem kandidátů a politických stran. (TZ)

Kdo z kandidátů do Evropského Parlamentu zvládá nejlépe sociální sítě a kdo nejméně? Na to se pokouší odpovědět studie společnosti Effectix.com, specialista na internetový marketing.

„Ačkoli jsou Internet a sociální sítě v dnešní době nedílnou součástí našich životů, řada kandidátů  do Evropského Parlamentu jim nepřikládá váhu, tím pádem nevnímá komunikaci s voliči touto cestou jako důležitou. Mnozí sice své profily mají založené, ale často se jim nevěnují. Tím pádem vlastně pozbývají i svůj smysl,” říká Miroslav Kaška, konzultant pro sociální média ve společnosti Effectix.com.

Při pohledu na přední pozice kandidátek do Evropského Parlamentu a to,  jak jednotliví kandidáti  využívají  své profily na sociálních sítích, se nemůžete zbavit dojmu, že zde jde i o pomyslný souboj starého a nového světa.

Na základě průzkumu je onou sociální jedničkou mezi kandidáty do Evropského Parlamentu Edvard Kožušník (ODS). Sociálním sítím se dlouhodobě aktivně věnuje. Má nejvíce fanoušků na Facebooku, na Twitteru je nejdéle a jeho tweety sleduje největší počet lidí. Pokud si jeho sociální aktivity podrobně prostudujete, je jasné, že si prvenství po právu zaslouží.

Druhé místo obsadil Jiří Pospíšil (TOP09), kterému se o pozici na pomyslných stupních vítězů ale postarala hlavně velmi aktivní kampaň ODS v rámci předchozích voleb. Třetí místo patří Janu Kellerovi (ČSSD). Podrobnosti k pořadí viz tabulka dále v dokumentu.

Nejvíce kandidátů samozřejmě najdete na Facebooku, v řadě případů dvakrát. Jako by se nedokázali rozhodnout, zda využívat Stránku (“firemní” profil) nebo klasický profil uživatele. Přitom už několik let je využití osobního profilu možné (prostřednictvím sledování) a Stránka se od roku 2013 stává na Facebooku méně a méně použitelná.

Na Twitteru, který je v České republice druhou nejvýznamnější sociální sítí, najdete jen některé z kandidátů. V případě Twitteru daleko více platí, že politici na své profily zapomínají. Typickým příkladem může být Jiří Pospíšil, jehož účet na Twitteru stále uvádí ODS, ačkoliv tentokrát kandiduje za TOP 09.

Profily na LinkedIn a YouTube nejsou již tak časté. Studie také ukázala, že několik kandidátů nejspíš nemá ani vlastní webové stránky (nepodařilo se je nalézt). V naší digitální době je přinejmenším zarážející, že někteří z kandidátů znesnadňují voličům možnost s nimi  kontaktovat elektronickou poštou.

Pokud zjištěné informace ohodnotíme přidělováním bodů za existenci profilů, za počty fanoušků či sledujících, tak dojdeme k maximální hodnotě 2097. Udělovali jsme i trestné body za různá opomenutí (například dlouho neaktualizované účty). Výsledkem je následující pořadí:

Kandidát

Strana

Počet “bodů”

Edvard Kožušník

ODS

2045

JUDr. Jiří Popíšil

TOP 09

582

Prof. PhDr. Jan Keller, CSc.

ČSSD

249

JUDr. Klára Samková Ph.D.

ÚSVIT

217

RNDr. Pavel Poc

ČSSD

213

MUDr. Olga Sehnalová, MBA

ČSSD

208

Ing. Kateřina Konečná

KSČM

190

Mgr. Tomáš Zdechovský

KDU – ČSL

158

Ing. Jan Zahradil

ODS

135

Vojtěch Mynář

ČSSD

119

Na závěr je nutné dodat, že někteří z poslanců dokázali absencí poměrně podstatných věcí nasbírat dokonce body záporné. Proto, prosíme, berte toto souhrnné hodnocení pouze jako zpestření celého zkoumání.

Pro zhodnocení toho jak jsou jednotliví kandidáti do EP aktivní na sociálních sítích je lepší se podívat na infografiku, případně na kompletní studii. V té najdete konkrétní informace týkající se jednotlivých sítí spolu s řadou dalších zjištění.

 ______________________________________________

Tuto studii a infografiku přináší společnost Effectix.com, specialisté na internetový marketing, sociální sítě, webové stránky, internetovou reklamu či optimalizaci pro vyhledávače. Zjištěné vychází ze stavu v prvním týdnu dubna 2014 a v žádném případě si neklade nároky na úplnost (jedná se o politiky na předních pozicích kandidátek stávajících parlamentních stran), zejména s ohledem na obtížné zjišťování a nalézání potřebných informací.

O společnosti Effectix.com

Effectix.com, s.r.o. zajišťuje pro rozsáhlé portfolio svých klientů služby v oblasti efektivního internetového marketingu. Od výroby webových stránek nebo internetových obchodů, přes SEO až po následnou propagaci a zviditelnění firem na Internetu. Poskytuje komplexní servis v internetové oblasti s jasným zaměřením na maximalizaci okamžitých prodejních výsledků. S nadstandardním klientským servisem pracuje pro malé, střední i velké firmy.

Příspěvek byl publikován v rubrice Tisková zpráva se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.