České firmy rozšiřují komunikaci prostřednictvím sociálních sítí

Stále více firem v České republice spoléhá na komunikaci prostřednictvím sociálních sítí. Ukázal to výzkum realizovaný agenturou Focus Agency, s.r.o. Průzkum byl proveden metodou CAWI s předchozím telefonickým oslovením respondentů a zapojilo se do něj přes 400 společností od malých a středních podniků až po ty s více než 3000 zaměstnanci. Celkem 63 % z nich mělo v loňském roce obrat nad miliardu korun. (TZ)

Realizovaný průzkum odhalil, že na sociálních sítích aktivně komunikuje v současnosti 38 % českých společností, dalších 33 % firem se na komunikaci prostřednictvím sociálních sítí, diskuzí a firemních blogů chystá. „Internet a především pak sociální sítě přináší firmám skvělé příležitosti. Pokud víte, jak na to, snadno dosáhnete zvýšení povědomí o značce a akcelerace prodeje,“ říká Robert Svoboda, ředitel Focus Agency, s.r.o.

Mezi zavedené on-line komunikační nástroje patří firemní internetové stránky, které vlastní 94 % dotázaných firem. Celkem 95 % společností považuje komunikaci prostřednictvím internetových stránek firmy za klíčový nástroj pro podporu značky. Dále 43 % firem využívá bannerových internetových kampaní, které jsou zároveň pro 40 % společností tou vhodnou komunikační platformou podporující jejich značku. V podobné míře se pracuje i s optimalizací pro vyhledávače (SEO) a PPC kampaněmi, o kterých hovoří 42 % dotázaných společností a 35 % s nimi pracuje při aktivitách, které mají za cíl podpořit jméno firmy.