Malé a střední podniky mohou během kybernetického útoku přijít v průměru o více než milion korun (47 tisíc dolarů). Vyplývá to z průzkumu Kaspersky Lab mezi 3 900 IT profesionály z celého světa, včetně Česka. Řada malých a středních podniků se přitom domnívá, že útočníky firma jejich velikosti nezajímá. (TZ)
Škody zahrnují zmeškané obchodní příležitosti, náklady na externí specialisty, kteří napravují škody, a potenciálně i nové vybavení. Dle průzkumu 57 % případů ztracených dat vede k poškození chodu podnikání. 56 % útoků pak poškodilo pověst firmy a dojem o její spolehlivosti. Malé podniky přitom čelí velké řadě útoků – od běžného malwaru po cílené útoky, které je využívají k tomu dostat se k větším firmám. Každý den analytický tým Kaspersky Lab zpracuje 325 tisíc nových škodlivých souborů. Celosvětově 38 % uživatelů narazilo na webovou hrozbu minimálně jednou za rok. A v roce 2014 odhalila Kaspersky Lab sedm vyspělých trvalých hrozeb (APT), které mají na svědomí 4 400 obětí v podnikovém sektoru (2,4krát více, než v roce 2013) nejméně v 55 zemích.
Klíčem k ochraně malého podniku je přesné nastavení priorit zabezpečení. Malá firma nepotřebuje investovat do věcí, jako je prevence ztráty dat (DLP) nebo složitá konzole pro správu. Může se místo toho soustředit na oblasti klíčové právě pro danou společnost. Základem je antimalwarová ochrana a přesně nastavený firewall. V případě, že zpracovává objednávky, potřebuje malý podnik šifrovací technologii k ochraně platebních a zákaznických informací (často uložené zákonem). Pokud pak firma zaměstnává lidi pracující často mimo kancelář, je dobré zabezpečit jejich mobilní zařízení. Důležité je přitom nespoléhat na produkty, které jsou určeny domácím uživatelům. Software určený pro velké podniky zase bývá příliš složitý a drahý. Nejlepším řešením je nástroj pro malé podniky, jako například Kaspersky Small Office Security, který je vytvořen na míru malým podnikům, jeho nasazení a správa je jednoduchá i pro běžné zaměstnance a zároveň obsahuje funkce pro sofistikovanou ochranu klíčových oblastí podnikání, včetně serverů.
Více se o řešeních pro zabezpečení IT v podnikání dočtete na specializovaných stránkách Kaspersky Lab.
O společnosti Kaspersky Lab
Kaspersky Lab je největším soukromě vlastněným poskytovatelem koncových bezpečnostních řešení na světě. Společnost se řadí mezi čtyři největší prodejce bezpečnostních řešení pro koncové uživatele.* Již více než 17 let patří Kaspersky Lab mezi přední inovátory v oblasti informačních technologií a poskytuje efektivní digitální bezpečnostní řešení velkým podnikům, malým a středním firmám i domácím uživatelům. Aktuálně společnost registrovaná ve Velké Británii působí v bezmála 200 zemích a oblastech a poskytuje ochranu více než 400 milionům uživatelů. Více informací o společnosti Kaspersky Lab najdete na www.kaspersky.cz.
* Společnost zařadil na čtvrté místo žebříček „IDC Worldwide Endpoint Security Revenue by Vendor, 2013“. Žebříček vyšel ve zprávě „IDC Worldwide Endpoint Security 2014-2018 Forecast and 2013 Vendor Shares (IDC #250210, August 2014)“ a řadil poskytovatele software podle zisku z prodeje koncových bezpečnostních řešení v roce 2013.