10 tipů pro přípravu kvalitní e-mailové kampaně (infografika)

Praha 13. dubna 2015 – Společnost Mailkit, specialista na poskytování profesionálních e-mailingových služeb, připravila přehlednou infografiku s deseti tipy, čemu věnovat pozornost při přípravě e-mailingové kampaně. (TZ)

INFOGRAFIKA_MAILKIT

  1.            Vhodný předmět & odesílatel

Předmět zprávy a jméno odesílatele je to první, co příjemce vidí a na základě čeho se rozhoduje, zda e-mail otevře či ne. Předmět by proto měl být krátký a pokud možno i atraktivní. Zvýšíte tak pravděpodobnost, že příjemce vaši zprávu otevře. Kratší, avšak výstižné předměty zaznamenávají větší úspěšnost, než nic neříkající dlouhá souvětí.

  1.            Připravený seznam příjemců

Dobře připravená databáze je klíčem k úspěchu. Nejdůležitější jsou data, která pomáhají s personalizací kampaně. Co byste měli znát? Jméno, příjmení, adresu, informace o již zakoupeném zboží/službách a dále pak  datum posledního nákupu apod. Často je velká většina těchto dat dostupná v existujícím firemním informačním systému, je však nutné tato data připravit do takové podoby, aby co nejlépe odrážela konkrétní potřeby připravovaných e-mailových kampaní.

  1.            Atraktivní forma sdělení

Nebuďte nudní a zaujměte originalitou. Vytvořte si vlastní identitu e-mailových kampaní. Nemusí jít pouze o vzhled. Může to být i způsob psaní. Zkuste psát jinak než ostatní a nabídněte zákazníkovi přidanou hodnotu, kterou očekává.

  1.            Formální obsah e-mailu

Ze zákona musí každé obchodní sdělení obsahovat platný odkaz pro odhlášení a platné kontaktní údaje odesílatele, ale jsou i další prvky, které je vhodné mít v kampani umístěné. Např. odkaz na přeposlání zprávy příteli, informace o tom, na základě čeho je zpráva příjemci zasílána a na jakou e-mailovou adresu, případně můžete příjemce požádat o přidání vaší adresy do adresáře.

  1.            Pozor na chyby

Zkontrolujte si po sobě, co jste napsali a co chcete svým klientům poslat. Vyvarujte se hrubek. Ověřte si, zda jsou správně napsaná jména produktů či služeb, které nabízíte – chcete přece udělat dobrý dojem. Jednou odeslaný e-mail už zpět nevezmete, a proto si dejte velmi záležet na kontrole, abyste neuškodili své vlastní sebeprezentaci.

  1.            Personalizované sdělení

Vaše kampaně by měly být vždy personalizované tak, aby se maximalizovala přidaná hodnota e-mailu. Personalizací se rozumí nejen vložení oslovení konkrétního příjemce, ale především obsah kampaně upravený na míru každému adresátovi.

  1.            Odkazy a jejich sledování

Abyste mohli zpětně vyhodnocovat dopad kampaní, musíte zajistit sledování odkazů umístěných v e-mailu. Před odesláním kampaně zkontrolujte také funkčnost samotných odkazů – zda jsou správné, vedou tam, kam mají a zda je nastavené sledování funkční.

  1.            Zobrazování e-mailu

Každý váš příjemce si může e-mail zobrazit na jiném zařízení, a proto je důležité, aby byl váš e-mail dobře zobrazitelný a srozumitelný všude a za všech okolností. Před odesláním kampaně si důkladně zkontrolujte zobrazování e-mailu v různých poštovních klientech.

  1.            Cílení

Pečlivě vybírejte co, kdy, komu a v jakém intervalu zašlete a v potaz berte předchozí chování. Nerozesílejte jen plošné kampaně na celou databázi – zasílejte zprávy těm příjemcům, u kterých lze očekávat zájem o předkládanou informaci. Připomeňte příjemci, že u vás už dlouho nenakoupil, nabídněte mu zlevněné zboží relevantní k tomu, co si pořídil naposledy nebo ho požádejte o recenzi.

  1.         Vyhodnocování kampaní

Statistiky jsou základem pro hodnocení kampaně a zároveň důležitou zpětnou vazbou pro vylepšování příštích kampaní. Porovnávejte proto číselné výsledky kampaní mezi sebou a sledujte trendy. Zkoušejte různá znění newsletterů, různé předměty e-mailů a vyhodnocujte, která varianta je úspěšnější.

O Mailkit s.r.o.

Společnost Mailkit byla založena v roce 2005 a stala se jednou z předních českých firem poskytujících řešení pro e-mailový marketing. Cílem společnosti Mailkit je vytvářet taková řešení, která zajistí maximální možnou míru doručení zpráv a zároveň nabídne profesionální technické zázemí, pokročilé možnosti tvorby e-mailových zpráv i napojení na firemní informační systémy.

Mailkit zajišťuje e-mail marketingové služby například pro Letiště Praha, automobilku Hyundai, sázkovou kancelář Tipsport nebo prodejce vozů Porsche Inter Auto a řadu dalších klientů, kteří technické řešení využívají plně vlastními silami i s pomocí marketingových agentur.