14. května, Praha – Koncept rychlého občerstvení Fresh Corner společnosti MOL letos slaví desetileté výročí. Od svého spuštění v roce 2015 se proměnil v jednu z nejvýznamnějších maloobchodních sítí svého druhu v Evropě. Aktuálně zahrnuje více než 1 300 poboček v devíti zemích, z toho 254 v České republice.
Důkazem úspěchu konceptu Fresh Corner jsou i čísla prodejů. V loňském roce se v síti Fresh Corner napříč Evropou prodalo celkem 43 milionů hot dogů a 65 milionů šálků kávy, což v přepočtu vychází na dva prodané šálky za sekundu. Nejvíce šálků kávy bylo zakoupeno na čerpací stanici Vukova Gorica v Chorvatsku, a to celkem více než 341 000 šálků, v průměru téměř 1 000 šálků denně.
„Fresh Corner je nejen příběhem úspěšné značky za posledních deset let, ale také důkazem změny myšlení, která mění společnost MOL z tradičního prodejce pohonných hmot na poskytovatele služeb, který uspokojuje potřeby mobility a spotřebitelů budoucnosti,“ řekl Péter Ratatics, výkonný viceprezident pro služby spotřebitelům ve Skupině MOL.
Před deseti lety byl v Maďarsku otevřen první Fresh Corner, který znamenal novou kapitolu ve světě stravování na cestách. Od té doby se Fresh Corner neustále rozvíjí: v roce 2016 dosáhl počet šálků kávy prodaných prostřednictvím této sítě 40 milionů ročně. V roce 2018 čekalo na lidi na cestách 500 Fresh Cornerů v devíti různých zemích. V roce 2020 dosáhl počet hot dogů prodaných v rámci sítě 10 milionů a v roce 2021 byla otevřena 1000. prodejna Fresh Corner.
V Česku poprvé na D1
Otevření první pobočky před 10 lety zahájilo novou éru občerstvení na cestách. První český Fresh Corner se otevřel 23. července 2015 ve Vyškově na dálnici D1 ve směru na Brno. Od té doby se síť neustále rozrůstá a rozšiřuje svou nabídku.
Kromě klasického občerstvení dnes 21 poboček nabízí i teplá minutková jídla. V roce 2018 vznikla první pobočka mimo čerpací stanici – v pražském OC Arkády Pankrác – a také první pobočka s výdejem z okénka pro řidiče (drive-thru) provozovna v Hradci Králové.
„V prodejnách Fresh Corner se snažíme, aby návštěvy našich zákazníků byly každý den výjimečné, a to díky čerstvému pečivu, kvalitní 100% brazilské kávě Arabika, Fresh Corner kávové směsi Arabika-Robusta, stejně jako oblíbeným hot dogům a vynikající obsluze. Na oslavu 10. výročí spouští společnost MOL v průběhu celého roku speciální aktivity pro zákazníky, aby představila jedinečný gastronomický zážitek Fresh Corner i těm, kteří s ním
zatím nemají zkušenost,“ říká Jaroslav Černý, manažer gastro segmentu společnosti MOL ČR.
V roce 2024 MOL Česká republika na svých stanicích prodala více než 12 a půl milionů šálků kávy a 5 milionů hot dogů. V rámci letošních oslav desátého výročí Fresh Corner společnost nově zařadila sortiment studených káv a připravuje pro zákazníky speciální soutěž a narozeninovou oslavu na podzim.
V souladu se strategií MOL Group „SHAPE TOMORROW“ si Fresh Corner klade za cíl být ještě blíže spotřebitelům a nabízet služby, které skutečně odpovídají jejich potřebám. Fresh
Corner tak bude i nadále rozvíjet a posilovat svou vedoucí pozici na trhu ve středoevropském regionu.
Skupina MOL
Skupina MOL je mezinárodní integrovaná společnost v oblasti ropy, plynu, petrochemie a maloobchodního prodeje spotřebního zboží se sídlem v Budapešti, Maďarsko. Působí ve více než 30 zemích a má dynamickou mezinárodní pracovní sílu o 25 000 zaměstnancích a více než 100letou historií. MOL Group provozuje tři rafinerie a dvě petrochemické závody pod integrovaným řízením dodavatelského řetězce v Maďarsku, na Slovensku a v Chorvatsku, a vlastní síť téměř 2400 čerpacích stanic v 10 zemích střední a jihovýchodní Evropy. Průzkumné a produkční aktivity MOL jsou podporovány více než 85 lety zkušeností v oblasti uhlovodíků a 30 lety zkušeností s injektáží CO2. V současnosti má aktivity v oblasti produkce v 8 zemích a průzkumná aktiva v 9 zemích. MOL se zavázal transformovat své tradiční operace na fosilní paliva na nízkouhlíkový, udržitelný obchodní model a usiluje o dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050, přičemž chce formovat nízkouhlíkovou cirkulární ekonomiku ve střední a východní Evropě.
MOL Česká republika, s. r. o.
S 298 čerpacími stanicemi je dnes druhým největším provozovatelem sítě čerpacích stanic na českém trhu. Silnou pozici zastává MOL také v oblasti velkoobchodu, kde patří k vedoucím obchodním společnostem v oblasti distribuce a prodeje motorových paliv a maziv. Ambicí Skupiny MOL v ČR je stát se první volbou pro zákazníky jak v maloobchodě, tak v oblasti velkoobchodu. www.molcesko.cz