První slovenská audiokniha namluvená AI klonem autora k nerozeznání od originálu

Praha/Bratislava, 3. června 2025 – Žltá kniha budovania značky je první slovenskou audioknihou namluvenou hlasovým klonem autora. Slovenský podnikatel a expert na budování značek Mišo Pastier využil služeb českého kreativního AI studia Fameplay. Místo 96 hodin ve studiu ke zrodu audioverze jeho brandové bible stačily 3 hodiny. Mišo Pastier jako první na Slovensku využil AI technologii pro tvorbu své audioknihy a stal se tak průkopníkem v oblasti AI technologií pro tvorbu audioobsahu. Jeho kniha je první slovenskou audioknihou namluvenou pomocí hlasového klonu autora, který od poslechu čtení samotného autora nerozpoznáte. Klon pracuje s emocemi a hlasem velmi pokročilým způsobem. Audiokniha je již dostupná na portálu Audiolibrix ve slovenštině a brzy vyjde i v dalších překladech.

Revoluce v audioprodukci: 96 hodin vs. 3 hodiny

Tradiční cesta k audioknize vede přes stovku hodin práce v nahrávacím studiu. Pro neprofesionálního herce či dabéra, tedy pro autora Žlté knihy budovania značky, podnikatele Miša Pastiera by to představovalo desítky týdnů práce. Hlasový trénink, následovaný 96 hodinami nahrávání ve studiu (reálně 3-4 hodiny denně po několik týdnů). Pro úspěšného podnikatele a investora by to znamenalo náklady obětovaných příležitostí v hodnotě desítek tisíc eur.

Místo toho si Mišo Pastier vybral inovativní řešení od českého AI studia Fameplay. Díky jejich zkušenostem a postupům, které si postavili sami za použití nejlepších nástrojů vyzkoušených v praktické produkční práci. Mišo Pastier strávil pouhé 3 hodiny ve Fameplay studiu při režírovaném klonování svého hlasu. Výsledkem je hlasový klon nerozpoznatelný od originálu. Klon, který dokáže intonovat a měnit projev stejně jako jeho majitel. Navíc využití hlasového klonu zkrátilo produkci audioknihy zásadním způsobem. Fameplay mluví o tom, že jsou aktuálně schopni 1 hodinu audioknihy vyrobit v průměru za 3 hodiny práce s hlasovým klonem.

Juraj Felix, CEO Fameplay, konstatuje: ”Nemohli sme si priať lepšieho autora než je Michal. Jeho kniha je obsahovo našľapaná, obsahuje množstvo sprievodného vizuálneho materiálu, ktorý bolo potrebné opísať zaujímavým spôsobom, a k tomu má formu jedného z najlepších AI klonov, ktoré sme vytvorili. Vďaka nemu teraz dokážeme škálovať MIchalovu knihu do každého jazyka sveta.”

Slovenština, čeština a další jazyky bez akcentu

Mišo Pastier k technologickému průlomu říká: „Veľmi sa teším z tohto technologického úspechu, ktorý pomôže mnohým podnikateľom. Česko a Slovensko sú malé trhy, a tak je expanzia pre mnohé biznisy nevyhnutná. Firmy a majitelia vďaka AI technológiám budú môcť škálovať svoj obsah rýchlejšie a efektívnejšie s väčším dosahom a dopadom na nových zákazníkov.“

Unikátní výhodou hlasových klonů je schopnost mluvit v jakémkoliv jazyce bez cizího přízvuku. „Čechy a Slováky čeká konečně důstojný způsob, jak mluvit obstojně v sousedním jazyce, aniž by kazili krásnou slovenštinu nebo se trápili s vyslovováním ‚ř‘,“ komentuje s vtipem Anna Bohoněk, Business Lead ve Fameplay. Hlasové klony dávají největší smysl přesně v momentě, kdy je potřeba autora rozmluvit do jazyků jimiž sami nemluví. Nemusí se ani jednat o komplikované jazyky jako slovenština, ale nabízí se třeba jazyky jako britská nebo americká angličtina, španělština nebo francouzština.

Informace pro editory

O knize: „Žltá kniha budovania značky“
Žltá kniha budovania značky je praktický průvodce budováním značky od jednoho z nejrespektovanějších slovenských expertů na marketing a branding.
Audio verze: Audiokniha je dostupná na Audiolibrix 

O Fameplay: Emmy Award studio předefinovává AI tvorbu

Fameplay je jediné české kreativní AI studio vlastnící Emmy Award, které redefinuje způsob tvorby audiovizuálního obsahu pomocí generativní umělé inteligence. Specializuje se na:

  • Hlasové klony pro audioknihy, podcasty a firemní komunikaci
  • Hyper-realistické avatary a digitální dvojníky
  • Dabing do dalších jazyků s automatickou synchronizací rtů
  • Brandové hlasy jako součást firemní identity
  • Syntetické a hybridní reklamy ve stylu hollywoodské produkce

Studio má bohaté zkušenosti s citlivými projekty – loni na žádost Katky Žbirko naklonovali a „rozezpívali“ hlas zesnulého Mirka Žbirky, který ve spolupráci s Universal Music dokončil nedokončenou píseň „Nora“.

Youtube https://youtu.be/PiSltoiej0Y
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/fame-play/
Fameplay press kit: PRESS KIT
Kontakt pro média: Anna Bohonek, anna.bohonek@fameplay.ai, 736 104 824