Praha 28. listopad 2025 – Legendární whisky Stará myslivecká vstupuje do nové éry. S filmově laděným TV spotem „Moment výjimečnosti“ přichází nová tvář značky – herec David Švehlík. Kampaň staví na myšlence, že výjimečný může být každý z nás, každý je totiž součástí velkých, významných věcí. A i tyto výjimečné okamžiky si následně zaslouží výjimečné pití.
Palírna U Zeleného stromu, nejstarší palírna v Evropě, pokračuje v dlouhodobém budování značky Stará myslivecká jako výjimečné whisky, která spojuje tradici, řemeslnou kvalitu a moderní pohled na mužskou eleganci. Stará myslivecká se přirozeně posouvá dál a otevírá novou kapitolu své komunikace – výjimečnost posouvá do klidnější, civilnější podoby. Blíž k současnému gentlemanovi, pro kterého je sklenka dobrého pití přirozenou součástí výjimečných chvil, nikoli pózou.
Nová tvář: David Švehlík jako tichý pozorovatel
Novou tváří Staré myslivecké se stává herec David Švehlík. V kampani ztělesňuje „tichého pozorovatele“ – důstojného, vnitřně hlubokého muže s pevným morálním kompasem. Muže, který je citlivý na pravdu, krásu a rovnováhu v lidech i ve světě kolem sebe. Člověka, jenž si váží klidu, jemnosti a přirozené elegance a pro kterého je styl především výrazem autenticity, ne maskou. Muže, který ví, že opravdová síla se neprojevuje hlukem, ale klidem. A právě tato kombinace vnitřní síly, citlivosti a civilnosti odpovídá hodnotám Staré myslivecké – whisky, která se pije, když chceme něco skutečně ocenit, ne když potřebujeme dělat dojem.
Film po filmu: malý moment jako velká výjimečnost
Nový TV spot „Moment výjimečnosti“ je vystavěný jako film ve filmu. Děj začíná ve chvíli, kdy končí natáčení – padne poslední klapka, ruch štábu postupně utichá a světla zůstávají jen tlumeně rozsvícená. Pro většinu je to konec dne. Pro hlavního hrdinu naopak začíná okamžik, který se vryje do paměti. David Švehlík se rozhodne ještě neodejít. Zůstává na scéně, na chvíli se zastaví, nalije si sklenku Staré myslivecké a v tichu se dívá na prázdné kulisy. V této zdánlivě obyčejné chvíli přichází vědomí, že právě tyto malé, osobní momenty jsou těmi nejvýjimečnějšími – a zaslouží si výjimečné pití.
Spot pracuje s motivem, že výjimečný je každý z nás. Ne proto, že stojí před kamerou, ale proto, jak dokáže být přítomný v okamžicích, které si vědomě vybírá pro sebe a pro své nejbližší. „Stará myslivecká je pro nás symbolem české výjimečnosti – v řemesle, tradici i v tom, jak umíme prožívat chvíle, na kterých opravdu záleží. Hledali jsme tvář, která nebude přehrávat, ale bude žít přirozeně v duchu toho, co značka reprezentuje – s klidnou vnitřní silou, citem pro krásu a respektem k okamžiku. David Švehlík v sobě přesně tuto rovnováhu má. Nový spot proto není o velkých gestech, ale o tichém momentu, který si zapamatujete,“ říká Boris Rajdl, marketingový manažer Palírny U Zeleného stromu.
Managing director České produkční Jaroslav Novotný dodává: „Nechtěli jsme další reklamu, která bude přidávat hluk do už tak hlučného světa. Pro Starou mysliveckou je mnohem pravdivější chvíle, kdy všechno ztichne, světla se ztlumí a člověk má pár minut jen pro sebe. Proto jsme se rozhodli zasadit děj do momentu po skončení natáčení – když hlavní herec zůstane sám na scéně a může si skutečně uvědomit, co právě prožil. Teprve v takovém momentu vynikne, jak výjimečná dokáže být obyčejná chvíle. A právě tam má svoje místo sklenka výjimečné Staré myslivecké.“
Nasazení kampaně a média
Nový spot „Moment výjimečnosti“ bude nasazen v televizním vysílání a v online prostředí od 24. listopadu až do 22. prosince. K 30sekundové televizní verzi vzniknou i kratší formáty pro sociální sítě a online kampaň, která bude rozvíjet téma výjimečných momentů v každodenním životě. Natáčení probíhalo v ikonickém prostředí baru Forbína, který se nachází přímo naproti Národnímu divadlu vedle legendární kavárny Slavia. Právě tato lokace dodala spotu výrazně filmový charakter a podtrhla jeho autentickou atmosféru, umocněnou výhledem na historické centrum Prahy. Samotná příprava a výroba spotu proběhla v intenzivním tempu během pěti týdnů, přičemž vývoj kreativního konceptu a výběr hlavní tváře značky zabral přibližně půl roku. „Spolupráci s Davidem Švehlíkem jsme od začátku koncipovali jako dlouhodobé partnerství. Navazujeme dalšími fázemi kampaně, které budou pokračovat v online prostředí, v rámci eventů či dalších PR aktivit. David Švehlík zůstává hlavní tváří značky i pro nadcházející období,“ dodává Boris Rajdl, marketingový manažer Palírny U Zeleného stromu.
Palírna U Zeleného stromu a.s.
Palírna U Zeleného stromu a.s. má ojedinělou historii, která začala již v roce 1518 udělením práva vařit pivo a pálit pálenku domu U Zeleného stromu v Prostějově. Jde o unikát nejen v Česku, ale i v rámci celé Evropy, kde neexistuje palírna s delší historií. Palírna U Zeleného stromu a.s. (též známá podle jednoho ze svých výrobků jako Starorežná Prostějov) je ryze česká firma, která je i bez cizího kapitálu druhým největším výrobcem lihovin v České republice. Mezi nejznámější značky patří Starorežná, B42V ECCENTRIC, HEFFRON či Hanácká vodka a zejména výjimečná whisky „Stará myslivecká“. Výrobky firmy jsou oceňovány pro svou chuťovou kvalitu medailemi na významných světových soutěžích a díky tomu firma své značky úspěšně vyváží. S produkty Palírny U Zeleného stromu a.s. se zákazníci mohou setkat v dalších dvaceti zemích pěti kontinentů. Na domácím trhu pak s firmou spolupracují při distribuci svých výrobků značky s nejvyššími společenskými ambicemi, jako jsou Garrone, Gibson´s, Glen Moray, Three sixty vodka, gin Knut Hansen, Berentzen a další.
Celé portfolio produktů a informace o Palírně U Zeleného stromu najdete v PRESSROOM PALÍRNA U ZELENÉHO STROMU.