Nákupy Čechů v krizi: jsou opatrnější při výběru, razantně roste využívání nákupních rádců a srovnávačů cen.

V období globálního ekonomického útlumu je i v České republice cítit větší tlak na cenu nakupovaného zboží. Zároveň Češi nechtějí slevit z osvědčené kvality značkových produktů, na kterou jsou již zvyklí.  Řešení jim přináší prověřené internetové obchody nabízející značkové zboží za příznivější ceny než obchody kamenné. Češi také stále více používají internetové nákupní rádce a srovnávače cen jako je heureka.cz nebo zbozi.cz.

„Výrazně nám stoupl počet nakupujících, kteří přicházejí z nákupních rádců a srovnávačů cen typu heureka.cz či zboží.cz.  Meziročně sledujeme téměř 100% narůst, v roce 2009 jsme prostřednictvím těchto srovnávačů realizovali 5 % celkových obratů, v roce 2010 se je to již necelých 10 % celkových obratů,“  říká Martin Rozhoň, ředitel internetových obchodů VIVANTIS, mezi které patří například obchody Parfemy.cz, Hodinky.cz, Sperky.cz, Krasa.cz, Prozdravi.cz či Nakupnicentrum.cz. (tisková zpráva, 21.10.2010)