Více jak 120 tisíc českých motoristů si v roce 2010 koupilo pojištění on-line

Rok 2010 znamenal pro prodej on-line pojištění další výrazný nárůst klientů. Jen v segmentu pojištění automobilů, které v Česku tvoří hlavní objem on-line pojištění, překročilo číslo pojistitelů výrazně sto dvacet tisíc. Z nich celkem 85 % klientů nakoupilo on-line pojištění přes tzv. srovnávače pojištění a 15 % pak přímo na stránkách jednotlivých pojišťoven. V celkovém objemu tak on-line pojištění tvoří už 10 % veškerého pojištění v České republice.  (TZ)

„Naše společnost, která je největším tuzemským prodejcem on-line autopojištění, pojistila v roce 2010 přes padesát tisíc vozidel. V roce 2011 očekáváme, že počet pojištěných automobilů přesáhne hranici sedmdesáti tisíc,“ říká obchodní ředitel společnosti ePojistění.cz Dušan Šenkypl.

Z jednotlivých pojišťoven pak v prodeji on-line pojištění vedla v roce 2010 pojišťovna Direct, která měla na trhu on-line pojištění podíl 26 %. V celkovém pojištění automobilů (on-line pojištění + klasické pojištění) za rok 2010 i nadále vede Česká pojišťovna s podílem 28 %, druhá je Kooperativa (22 %) a třetí Česká podnikatelská pojišťovna (15 %).

Velmi zajímavé jsou i výhledy v tomto odvětví. Podle průzkumu plánuje nákup pojištění on-line více jak 20 % všech Čechů. Vedou je k tomu hlavně dva důvody – jednoduchost pořízení takového pojištění a především výrazná finanční úspora. Oproti běžnému nákupu pojištění, se úspora při získání tohoto produktu on-line pohybuje v průměru v řádu desítek procent. Jedním z evropských lídrů v pojištění on-line je Velká Británie, kde si přes internet pořizuje pojištění polovina všech pojištěnců.