Průzkum: Každý osmý telefon se systémem Android nesl označení LG

Letos bude na českém trhu kolem 200 000 smartphonů s operačním systémem Android od Googlu. Přitom každý osmý telefon, který se během prvních čtyř měsíců letošního roku u nás prodal, byl značky LG. Vyplývá to z průzkumu agentury GfK. Nejvíce mobilních telefonů se prodává v prosinci, rok co rok roste zájem o telefony s dotykovým displejem.  (TZ)

Z průzkumu, který pro LG připravila agentura GfK, se v loňském roce prodalo v České republice téměř 2,3 miliónu kusů mobilních telefonů. Z tohoto 111 tisíc kusů byly smartphony s operačním systémem Android. Podobné množství telefonů se prodalo také v roce 2009, ale smartphonů se systémem Android se bylo jen poloviční množství. Podle tohoto trendu se předpokládá, že v letošním roce se množství smartphonů se systémem Android opět zdvojnásobí a prodá se jich přes 200 000 kusů. Jen během prvních čtyř měsíců letošního roku nesl každý osmý telefon tohoto segmentu značku LG. Trhu ovšem nadále dominují proprietární (uzavřené) systémy, které se na celkovém počtu prodaných telefonů podílí z více než tří čtvrtin. Nejvíce telefonů se prodává v prosinci, nejméně v lednu.

„Operační systém Google Android považujeme na klíčový pro naše smartphony. Systém je uživatelsky přívětivý, nabízí vysokou míru individualizace a existuje pro něj obrovské množství aplikací. LG v současnosti nabízí sedm smartphonů s tímto operačním systémem a do konce roku představíme ještě několik nových modelů,” uvedl Martin Malý, tiskový mluvčí společnosti LG Electronics CZ, který zároveň dodal: „Nejnovějším modelem, který máme v nabídce, je smartphone LG P970 Optimus Black s unikátním NOVA displejem a nádherným designem.“

Zákazníci, kteří si kupují smartphone, očekávají od telefonu více než jen telefonování. Chtějí telefon, který zvládá rychlá data, nabízí špičkový displej, bohatou konektivitu, kvalitní fotoaparát, nahradí MP3 přehrávač i GPS navigaci. V roce 2010 byla čtvrtina telefonů vybavena GPS, což je dvojnásobný nárůst oproti roku 2009. Zřejmý nárůst je také u telefonů s dotykovým displejem, kterých se v loňském roce prodalo přes 750 tisíc, každý šestý nesl značku LG.

V případě zájmu o bližší informace, technické specifikace, komentáře k výrobkům nebo zájmu o výpůjčky produktů kontaktujte, prosím, naši PR agenturu LG-One:
Jan Řezáč      Senior Consultant +420 724 666 604 jan.rezac@lg-one.com

O GfK

Společnost GfK vznikla v roce 1934 v německém Norimberku, dnes patří mezi světovou špičku v oblasti průzkumu trhu a poradenství. Své aktivity dělí do tří klíčových oblastí: Custom Research, Retail and Technology a Media. Dnes má GfK pobočky na všech kontinentech světa a zaměstnává přes 10 000 zaměstnanců.  GfK Czech je v České republice předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu, marketingových analýz, včetně konzultačního a poradenského servisu pro zákazníky z oblasti průmyslu, obchodu, médií a pro poskytovatele služeb ze soukromého i veřejného sektoru.

Česká pobočky byla založena v únoru 1991 pod názvem GfK Praha. V roce 2000 se pak kapitálově spojila s českou nezávislou výzkumnou agenturou INCOMA, která od svého vzniku v roce 1991 dosáhla silného postavení na českém a slovenském trhu. K 1. červenci 2009 došlo ke změně názvu GfK Praha na GfK Czech a INCOMA Research na INCOMA GfK. GfK Czech je spoluzakladatelem organizace SIMAR – Sdružení agentur pro výzkum trhu v ČR a několik jejích výzkumných pracovníků je členem ESOMAR – Celosvětové asociace odborných pracovníků výzkumu trhu.

O LG Electronics CZ

Společnost LG je silnou korejskou společností, která se svojí více než 50letou tradicí patří mezi světové lídry a technologické inovátory ve spotřební elektronice, domácích spotřebičích a mobilních komunikacích. Regionální pobočka LG Electronics CZ patří na českém a slovenském trhu mezi přední hráče v prodeji spotřební elektroniky. Nabízené portfolio LG na českém trhu je rozděleno do pěti kategorií: Spotřební elektronika, Domácí spotřebiče, Klimatizační jednotky, Mobilní telefony a Informační technologie. Česká pobočka LG Electronics byla založena v roce 2003, o dva roky později přibyla kancelář v Bratislavě. Zaměstnává více než 120 zaměstnanců, přičemž roční obrat se pohybuje v řádu miliard korun. V celosvětové skupině LG pracuje více než 84 tisíc lidí, ve 112 provozech, v 81 dceřiných společnostech na celém světě. Produkty společnosti LG zaručují vysokou kvalitu, inovativnost a osobitost. V roce 2010 získala společnost LG ocenění asociace EISA za Nejlepší produkt v poměru cena/výkon, za Nejlepší evropský kompaktní systém domácího kina a za Evropský ekologický mobilní telefon roku. LG se pravidelně účastní soutěží reddot Design Award, iF Design Award a Industrial Design Excellence Award (IDEA). LG Electronics CZ je generálním partnerem klubu HC Sparta Praha. V letošním roce je LG Electronics CZ v České republice generálním partnerem Digital 3D filmu Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna, který jde do kin celosvětově 19. května 2011.